Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra Salten utstillingen

Djervekvinnen

Recommended Posts

Idag var jeg og Elisabeth på den årlige utstillingen her. Masse hunder og folk. Har vært i går også, men vi var bare idag og så. Legger ut noen bilder fra idag. Masse flotte raser!

Været var også bra. Litt regn i luften iblandt, men ikke noe vind.

Litt av utstillingsområdet

utstilling.jpg

utstilling2.jpg

Shar Pei. Fasinerende hund syns jeg

utstilling11.jpg

St. bernard

utstilling9.jpg

Ikke alle har det like travelt! :P

utstilling8.jpg

Iw og Lill er det dere som har sneket dere nordover? :P

utstilliling3.jpg

*dele opp for sikkerhetsskyld*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curly coatet retriver eller noe i den duren

utstilling10.jpg

Hera ligger å følger med alt rundt seg. Var veldig flink tilskuer!

utstilling12.jpg

En nyyyydelig terv. Kjempeflott farge!

utstilling3.jpg

så fin!

utstilling6.jpg

En American Akita langhåret. Visstnok veldig sjelden.

utstilling4.jpg

Ligner litt på en blanding av lemur og panda..

utstilling5.jpg

Pincher i ringen

utstilling7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noen bilder jeg og. Jeg tok hovedsaklig bilder av tollere (off course :P ), men ble få som ble bra siden det begynte å regne akkurat når de skulle gå.

Her er tollertispen som ble bir . Jeg falt for henne med en gang. Nydelig liten jente :P .

Bir.jpg

Bir-tispen til venstre, og en hannhund som fikk blått til høyre.

Toller.jpg

Her er tollerhannen som ble bim.

Bim-2.jpg

Og et til av bim-hannen.

Bim-1.jpg

Hera ligger å ser seg rundt.

Hera.jpg

En vorsteh :P

Vorsteh.jpg

Dobbisen Troya. Hun ble bir og fikk cert igår, men er usikker på hva hun fikk idag.

Troya.jpg

En engelsk setter, som jeg syn var nyydelig.

E.jpg

Welsh Corgi (?)

Corgi.jpg

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmisen Sjakk gjør seg klar til å gå i ringen.

Sjakk2.jpg

Sjakk igjen. Husker ikke helt hva han fikk. Husker du Elisa?

Sjakk.jpg

Japp, dett var dett fra meg. Ble ikke så bra kvalitet på bildene, men jeg skylder på kameraet :P . Værforholdene var heller ikke de beste, som vanlig :rolleyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh vi stod jo bare der å kopte hele dagen! :P Hihi, ja du skulle ha hilst på. Jeg vet jo ikke hvordan du ser ut så. Men vi får ta det igjen når vi skal ha hundesonen treff en gang senere! :lol:

Dere sto med noen som hadde dalmatiner,

så dere andre ganger også men da var det jeg som var opptatt. :P

Skal sikkert på hundesonen treff en gang senere :D

Hvorfor stiller ikke du Hera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var så mange folk som skulle prate og hilse på :lol:

Hera kan ikke løpe orntlig eller stå orntlig, siden vi ikke har trent på det. Har heller ikke tenkt noe på trening siden det ikke skjer noe her i nord. For at det skal bli bra må man trene ofte så. (og når hunden er oppi årene forventes det at hunden kan løpe og stå orntlig) Så tviler jeg litt på dommerne, siden hun kan være litt skeptisk til eldre menn. Og etter å ha sett disse bestemte mannfolkene idag, så er jeg litt glad for at ikke Hera stod inne der. Hun hadde nok trukket litt unna og vist usikkerhet. ja og tilslutt så er jeg liiiit pystet til å hvie meg ut i utfordringer. :D Så egentlig er det jeg som er problemet. knis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt hardt og brutalt for lemurpandavovven :lol:

Vet du foreldrene til den terven? Etter groen kanskje, rart den hadde så dårlig maske...

Den kom med et kull med fire eller fem groenedaler.

Det var en svensk valp som hadde samme farge på lørdag, den hadde enda dårligere maske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...