Gå til innhold
Hundesonen.no

Trimming av Dachs


alucinor

Recommended Posts

Nå har ikke jeg en Dachs, men en annen trimmerase, dvergschnauzeren. Dette er min første hund, så det har blitt en del prøving og feiling. Jeg vil anbefale deg å gå på et trimmekurs hvis du har muligheten, da får du veldig mange gode tips og råd, dessuten vet du da hvordan han skal bli seende ut tilslutt. De første gangene du gjør det alene så ikke forvent all verden, og ha tolmodigheten med deg.

Når du napper så er det like greit å bruke fingrene. Du får kjøpt et pudder som gjør at du får bedre tak på hårene. Pimpsteinpulver gjør også susen. Hold igjen med venstrehånda over der du skal nappe, og napp med høyrehånda. Viktig å nappe i hårretningen. Napping skal ikke være smertefult for hunden, så vent til hårene på kroppen slipper lett.

Ellers så må jeg bare si lykke til, og gjør det til en kosestund for deg og hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en strihåret Dachs som muligens burde trimmes litt. Men hvordan i alle dager gjør jeg det? Noen her som har Dachs som de trimmer og som kan gi meg noen tips? F.eks hvilken trimmekniv bruker jeg.

Vel, du kan kjøpe en trimmer, det gjorde jeg, og jobben var gjort på ett sekund, gikk veldig fort, og det er veldig lettvint å nappe en dachs åsså..:D hehe

Jeg har dachs selv så har spurt mange før, men fikk det til til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, slik har jeg jo, men får ikke til å bruke den... :rolleyes: Jeg trodde du hadde funnet en elektrisk maskin som gjorde jobben for deg, slik som klippemaskinen gjør at du slipper å bruke saks *jada, det er lov å håpe :D *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, slik har jeg jo, men får ikke til å bruke den... :rolleyes: Jeg trodde du hadde funnet en elektrisk maskin som gjorde jobben for deg, slik som klippemaskinen gjør at du slipper å bruke saks *jada, det er lov å håpe ;) *

Hehe, nei desverre, men det er jo enda koseligere å gjøre det for hånd, for da kan man jo lete etter eventuelle arr, og sår som hunden har pådratt seg:) hehe..

Men gid om en elektrisk en hadde finnes, men den trimmern, er jo ekstremt lett å bruke da :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...