Gå til innhold
Hundesonen.no

Innkalling...


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

I det siste har jeg hatt enormt mye innkallingstrening. Bikkja har vendt om, og vært super duper.

Jeg hadde planer om å la han være i langline iallfall til båndtvangen er over, og kanskje lenger- Til de dumme fuglene er borte.

Selvsagt ble dette sørgelig, men vi kan ikke ta hensyn til oss selv.

I dag gikk jeg til Rotvoll, og på en slette der, så bestemte jeg meg for å trene. I et øyeblikk sto Milo 15meter fra meg, og i det neste sto jeg med en tom langline i hånda.

Den røyk ;)

Tankene raste igjennom hodet mitt.

Togbanen var rett ved siden av, sauer lenger oppe i lia, fjera 100 meter ned, med MASSE fugler, en død fugl lenger bort...

Og da visste jeg det: Slaget var tapt. Ingenting jeg har kunne få Milo til å bråvende og komme til meg tenkte jeg.

Milo løp rundt en liten haug, jeg ropte, han løpr lenger bort, jeg prøve og rope med en strengere stemme, men neida.

Veninna mi og hennes hund kom bort, og sto som vitner til det hele (;))

Plutselig setter Milo seg selv i bråesvinger, og DEN farta, mot meg...

Tenkte: " JaJa. To timer til med erting så kommer jeg sikkert til å få tak i han!"

MEN! Gjett hvem som kom mot meg da?

Jeg ropte en gang til, fordi jeg så at han skulle til meg, eller iallefall forbi meg.

Hunden begynte og sakke farte, og stilte seg foran meg.

Gleden var ikke til og beskrive, og stillheten slukte alt.

Det eneste jeg hørte var min egen stemme, og mine hender som kjælte med Milo, og dessuten han som fornøyd tok seg til takke med en håndfull av godbiter.

Jeg har klart det, med god hjelp av Milo, min Milo ;) banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du og Milo er/har vært! ;) Der ser du at trening nytter, selv for en fuglehund! ;)

Bisken og jeg skal ut å trene innkalling senere i dag, kanskje han blir like flink som sitt store idol Milo etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Åja... Sorry Monica...

Min magi = En laaang line, masse ros og humør og masse godbiter.

Har vell egentlig bare gått mye med langlina, og belønnet hver gang han ha kommet.

Var ikke meninga og ikke svare altså..Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja... Sorry Monica...

Min magi = En laaang line, masse ros og humør og masse godbiter.

Har vell egentlig bare gått mye med langlina, og belønnet hver gang han ha kommet.

Var ikke meninga og ikke svare altså..Sorry

hm, oki :D føler at jeg ikke får no ut av den langlina jeg :S men åssen gjør du det om den går ut hele lina? Bare lar du den dra eller? Jeg har en line på hvertfall 15 m. og er ikke så mange muligheter for å gå me den overalt :lol: men prøver å trene mye med dette. Huff. Gir snart opp den ordentlige innkalling. Stakkars gutten vil jo bare stikke av (jeg håper jeg endag skal få startet i lydighet)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg hadde også en line på 15 meter..før den røyk :D

Men ja, gikk til en slette i ærheten, og lot han tusle rundt meg..

Gikk i skogen, på stranda osv, for mye verierende plasser, og forskjellige forstyrrelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en line på 15 meter..før den røyk :D

Men ja, gikk til en slette i ærheten, og lot han tusle rundt meg..

Gikk i skogen, på stranda osv, for mye verierende plasser, og forskjellige forstyrrelser...

Oki, takk for svar. Skal virkelig prøve å jobbe mye me det. også skal jeg jo til nordenstam om en uke, så må jo spørre om tips der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...