Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp alene hjemme


bastian

Recommended Posts

Når er det vanslig å trene til at hunden kan være alene hjemme når vi er på jobb? Jeg jobber ikke nå så klart, men når kan jeg regne med å være i jobb igjen? Mange skafer seg jo valp i sommerferien og begynner og jobbe med en gang etterpå...

Er det noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å tren med bare noen få minutter helt fra begynnelsen så venner valpen seg gradvis til det. Gå f.ex ut og stå å lytt utenfor døra, den piper nok i begynnelsen, men når valpen er stille så går du inn å roser, når valpen skjønner at dette ikke er noe farlig så øker du gradvis tiden du er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt hvor tidlig en valp kan være alene hjemme. Min valp var uten problemer alene etter ca 1 mnd, mens mitt søskenbarns valp ikke kunne være alene før den var ca 6 mnd.

Det er viktig å trene mye med valpen, men pass på å ta det med ro. Start med å bare gå ut av døra forså å gå inn igjen. Øk tiden gradvis, men pass på at valpen takler det. La valpen bli mer uavhengig av dere i det daglige, at den ikke bestandig er med dere på badet og overalt ellers i huset. Ha på radioen og gi valpen gjerne noe godt før dere går,(pass på at det er en veldig god gobit som bare brukes når den er alene) slik at valpen ønsker sterkt at dere skal gå slik at den får gobiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...