Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør jeg? Valpen hører ikke :S


Wheaten terrier

Recommended Posts

Tjorven blir jo som sagt i et annet innlegg ganske hyper om kvelden, men i dag ble jeg temmelig frustrert. Hva gjør man egentlig når valpen biter og biter og ikke vil slutte?

Først gikk jeg bort og satte meg en annen plass, så ikke på henne, men da jeg kom tilbake var det like ille. Knurret mot henne og sa nei, men neida. Tok henne rundt snuten og sa nei. Og til slutt som en siste løsning tok jeg henne i nakken, men hjalp det? Nei... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når hun er sånn... Føler meg litt hjelpesløs #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego pleide også å være sånn.. Jeg tok han bare opp i fanget og holdt han der til han roet seg ned.. Ikke si noen, ikke straff han..

Bare sett han opp i fanget og hold han der.. Selv om han prøver å bite og komme seg løs..

Etter at jeg gjor det ett par ganger så sluttet han helt å bite meg i bena..

skader jo ikke å prøve.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne også gøre som du allerede gjorde faktisk... det med at gå væk, bliv væk og ignorer hende i længere tid... hvis det kan lade sig gøre for dig så lad være med at tage kontakt til hende overhovedet når hun er sådan. Er det meget slemt kan du bruge isolation, tag hende stille og roligt og sæt hende ind i et andet rum og luk døren. Hvis du gør det er det vigtigt at du er helt rolig, at du ikke siger noget og ser så lidt som muligt på hende. Lad hende være isoleret ganske kort tid (måske 10-20 sek). Det har altid virket på mine hunde, men jeg opfatter det som en hård straf for en lille valp så jeg mener kun du skal gøre det hvis hun er helt umulig.

... Hvis hun stadig er umulig når hun kommer ind igen så ud med hende igen, hun får kun lov at blive sammen med dig når hun slapper af... da kan du rose og kose hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kan det være en ide og finne fram noen go'biter og øve på "sitt" eller noe sånt, da får ho noen annet å tenke på.. Bare et forslag.. :wink:

Enig! Enkelte ganger er dette en super løsning på Eso. Fisker fram en godbit og begynner å trene sitt/dekk o.l, da er alle tanker om å bite av meg beina bortevekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende hun er overstimulert, altså "overtrøtt". Da kan hunder, akkurat som oss mennesker, bli ganske så hypre. Husk at hun er en valp, og trenger MASSE ro og MASSE søvn! Når hun er helt sånn vill, så kan det beste være å legge henne i buret å la henne bli der til hun sovner.

Det kan også hende hun er understimulert, da er det beste å gå en tur med henne, men sansynligvis er hun heller overstimulert, og trenger ro og fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

er greit å sette hunden i bur når den styrer for mye. Da skjønner den at enten er den snill, eller så er den i buret. :D Buret skal jo være et all right sted når den skal være rolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er greit å sette hunden i bur når den styrer for mye. Da skjønner den at enten er den snill, eller så er den i buret. :D Buret skal jo være et all right sted når den skal være rolig

Jepp, det synes jeg også. :P Da får den lære seg til at det lønner seg å være rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode forslag her, tusen takk :wink: Tror jeg først og frems skal ignorere henne når hun er sånn, men om ikke det funker, så er det jo mange forslag her å velge i...

Har vært borte i noen dager nå da, så jeg har ikke vært så mye med henne, men skal ihvertfall vise at det ikke blir noe gøy når hun biter, for da går jeg jo vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...