Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil noen forklare meg det?


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Nå har jeg missa noe igjen..

Altså...Som noen av dere vet, kan jo Milo finne på og oppføre seg agressivt ovenfor andre hunder.

(Trur han egentlig vil "redde seg selv" fordi han ble angrepet av tre berdies, og to Schæfere.Rart han er redd?

Klikker på mange av de, og har gått i totten på en del ;)

Så kommer det dumme spørsmålet:

På utstillinger., show osv, eller plasser med MANGE hunder så er han jo bare helt eksemplarisk.

Fløy på en Terrier av noe slag(skulle til å si Pit Bull, men :rolleyes: )for lenge siden, men når han møtte samme hund på utstilling en ukes tid etterpå, så ville han jo bare leke, og ha det gøy.

Så kommer spørsmålet som jeg har grublet på(Sånn som jeg grubler på sånne terningen man skal vri på :wub: Og det kalles GRUBLING) hvordan årsaker kan det ha til at han er så eksemplarisk på utstilling?

At han vet at om han flyr på en av de, kan flere hundre til komme og ta han? :P

Nei, seriøst...Takker for alle svar altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er Ask også. I store sammenhenger som utstillinger, hundesportens helg, hundefestivaler osv er han jo eksemplarisk. Kan bjeffe bittelitt helt først, men ikke på langt nær så mye som han vanligvis gjør når han får øye på hunder når vi er på tur osv. Min idiotiforklaring er at når han ikke kan finne seg et eller enkeltindivid og bjeffe på, så "gidder" han rett og slett ikke. Nå vet jo ikke jeg grunnen til at han bjeffer når vi møter hunder på tur osv, men jeg trur han rett og slett føler seg overumplet av inntrykk, lukter, syn osv at han har andre ting å gjøre enn å bjeffe. Vi kan jo til og med hilse pent på forbigående hunder, og gå ved foten forbi dusinvis av dem. Har virkelig grublet på det der jeg og ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange å forholde seg til, så det er liten grunn til å forsøke å danne/forsvare et territorie.

Hunder er smarte dyr, de vet når oppgaven blir for stor og da avfinner de seg med det. :wub:

Man ser det samme på hundejordet i Frognerparken. Er der sjelden, har selv en terrier som ikke liker hunder som er FOR lekne og "på" - de får passet sitt påskrevet. Men er det stappet av hunder der, så går det helt fint. Hun får gå i fred, det dannes færre sammenslåinger og de som vil leke på sin måte finner andre likesinnede uten å måtte plage min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta Rambo med på salten-utstillingen på søndag, det er jeg spent på. Hvis han oppfører seg sånn som deres hunder gjør (noe som jeg har blitt fortalt av en "hundevenn" av meg, er stor sjanse for), så blir jeg superstolt av han :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito er helt SPRØ når hun ser andre hunder på tur, og hun er gal på utstillinger også men ikke SÅ gal. Jeg tror hun forstår at det nytter ikke å bli helt sprø på alle hundene som er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han Milo han Milo :P Joda han er ikke den enste, opplever det samme. Når bikkja er alene med sånn ca. to tre bikkjer, så er hu helt vill og bjeffer og er helt bajjas. Men når hun er på utstillinger, så er hun stikk motsatt, da skal hun helst gå å se på, sette seg litt, stirre på de i ringen, og titte men ingen bjeffing.. Milo og Maja har samme syndrom ;) hehe Men virkelig det kan jo hende det er at de føler seg truet av få hunder enn mange? :P Noe som ikke høres rimelig ut i det hele tatt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...