Gå til innhold
Hundesonen.no

www.gaardshund.moo.no

Wanderlust

Recommended Posts

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...

Nå håpet jeg at siden min fungerer som den skal. la ut ny lay for en liten stund siden men mye rart skjedde, og siden ble ikke som den skulle være. Men nå har jeg gjort om litt og håper siden vises sånn den skal. Men vær så snill og si ifra om noe virker merkelig :P

Og om du har linket til meg, sjekk om linken fører til den "gamle" siden min, eller den nye. Den gamle ligger fortsatt på home. Men denne vil bli slettet etterhvert. Så nå kan du linke med:

http://www.bcrex.moo.no

http://www.rexbc.moo.no

og

http://home.no.net/moncy

Den gamle siden vil ikke lenger bli oppdatert. Så bytt snarest :P

Takk!

(vil forresten gjerne ha konstruktiv kritikk på siden min, noe som mangler? feil? oppsett? osv osv...)

Scrollen skulle hvert i en farge som matcher siden, MEN jeg klarer ikke sette meg inn i CSS (eller hva det heter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Nå har jeg lagd en ny layout som blir der en liten stund. (byttet litt i det siste, men blir jo aldri fornøyd). Jeg har ikke skrevet at jeg har fått farge på scrollen, men nå sier jeg det :) Så da var jeg et steg nærmere. Hehe.

Jeg har også fått ny gjestebok(for en uke siden), og den vil gjerne at folk tar seg en tur innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Siden det i løpet av året kommer en DSG i hus, har jeg valgt å bytte domene navn (eller hva det heter), fra bcrex.moo.no til gaardshund.moo.no

Rex er jo på en måte en gårdshund han også :icon_redface:

Ny lay kommer om ikke så altfor lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Synes den nye lay'en er kjempe flott, men synes siden ville sett bedre ut om den hadde vært midtstilt :)

Takk :P

Ja jeg vet det hadde sett bedre ut, men sist jeg prøvde og endelig fikk det til så det bare rart ut i andre nettlesere. Og ellers så har jeg ikke fått hele siden midtstilit, men ting blir skjevt.

<_<

Men takk for tilbakemelding :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint design og behagelige farger, men i likhet med Maren mener jeg at du kanskje kunne ha valgt et annet bilde av Rex (regner med at det var det hun mente, og ikke det til venstre av Bocca - for det er jo kjempefint!). I den boksen hvor du skriver oppdateringer, havner det siste punktet nedenfor boksen (det kan jo enkelt fikses med å fjerne det).

På de sidene hvor det blir nedoverscroll pga innholdet, havner tekst/bilder under menylinkene når man blar nedover, dette gjør det noe vanskelig å lese menyen.

Dessuten er det litt vanskelig å lese tekstlinkene på linkesiden og gallerisiden.

Uff, nå var jeg pirkete her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint design og behagelige farger, men i likhet med Maren mener jeg at du kanskje kunne ha valgt et annet bilde av Rex (regner med at det var det hun mente, og ikke det til venstre av Bocca - for det er jo kjempefint!). I den boksen hvor du skriver oppdateringer, havner det siste punktet nedenfor boksen (det kan jo enkelt fikses med å fjerne det).

På de sidene hvor det blir nedoverscroll pga innholdet, havner tekst/bilder under menylinkene når man blar nedover, dette gjør det noe vanskelig å lese menyen.

Dessuten er det litt vanskelig å lese tekstlinkene på linkesiden og gallerisiden.

Uff, nå var jeg pirkete her...

Det går nok bra :) er jo bare på den måten man kan gjøre det bedre...

Men en ting: hvilken nettleser bruker du og hvilken oppløsning.? For jeg har bare tilpasset dette til internett explorer 1024x768. Og der så er så og si ingen av de problemene du nevner å se...

Og det med at det er vanskelig å lese tekstlinkene, Hvorfor? :poke: Hva kan jeg gjøre annerledes.?

Jeg skjønner det på Linkesiden egentlig. Gjorde om det på bildesiden istad, men da gjorde jeg det kanskje ikke til det bedre da :hyper: Så nå må du hjelpe meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra :ahappy: er jo bare på den måten man kan gjøre det bedre...

Men en ting: hvilken nettleser bruker du og hvilken oppløsning.? For jeg har bare tilpasset dette til internett explorer 1024x768. Og der så er så og si ingen av de problemene du nevner å se...

Og det med at det er vanskelig å lese tekstlinkene, Hvorfor? :P Hva kan jeg gjøre annerledes.?

Jeg skjønner det på Linkesiden egentlig. Gjorde om det på bildesiden istad, men da gjorde jeg det kanskje ikke til det bedre da :P Så nå må du hjelpe meg her :P

Bruker Firefox 1280x1024 (hva annet? det er jo det eneste som duger, hihi). :P

Nå la jeg forresten merke til at på bildesiden er teksten svart, mens på resten av siden er den hvit. Hvit er finest. :ahappy:

Slik ser linkene ut på bildesiden og linkesiden hos meg:

vdvd.jpg

fdf.jpg

På den nederste ser du også hvordan innholdet glir under linkene i menyen. Jeg veit ikke hvorfor linkene på bildesiden og linkesiden blir sånn, for de andre linkene dine er jo ikke sånn... Kanskje det blir bedre om du ikke har det i kursiv? Sånn som det er nå er det i alle fall for sammenklemt til at man kan lese uten å anstrenge seg litt.

I det hele tatt hadde det kanskje blitt finere om du hadde hatt samme stil på teksten over hele siden. Altså at de småfaktaene øverst på sidene om deg og hundene har samme størrelse som teksten under osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å se litt på dette med linker. Men er så vanskelig når det ikke er likt hos meg som f.eks hos deg.

Skriften på linkene under bildesiden, var jo merkelig. Og sånn er det ikke her. (nei FF duger da ikke).

Men skal prøve å se litt på det. Og flyte inlineframen litt lenger ned :ahappy:

Kan du se nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det bra, her. :ahappy: Det er samme skrift/farge overalt og innholdet glir ikke lenger under menylinkene. Eneste er at overskrifta over bildet av Rex på bildesiden fremdeles er svart... Det ser forresten bra ut i Explorer med min oppløsning (men der er skrifttypen times new roman, ikke arial).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det bra, her. :ahappy: Det er samme skrift/farge overalt og innholdet glir ikke lenger under menylinkene. Eneste er at overskrifta over bildet av Rex på bildesiden fremdeles er svart... Det ser forresten bra ut i Explorer med min oppløsning (men der er skrifttypen times new roman, ikke arial).

Hadde oversatt den sorte skrifta :ahappy:

Jeg bruker ingen av de skrifttypene, og du har antageligvis ikke den jeg bruker, så da er det vel times new roman som er den IE kommer med, og Arial den FF kommer med. Men skal fikse så jeg får en skrifttype som de fleste har. Tips til noen? Som ikke er for "kjedelige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken skrifttype er det du har satt på nå da? Det ser jo egentlig greit ut med begge to, lett å lese, og det er et viktig poeng syns jeg.

Nå har jeg byttet layout, var ikke helt fornøyd med den andre, bare fargene. Og nå ble jeg faktisk fornøyd.

Men lurer på en ting, bør skrifta være hvit eller som den mørke fargen i layouten?

Bruker skrifttype Bitstream Vera Serif forresten. Men Tahoma, er det en alle har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...