Gå til innhold
Hundesonen.no

Plassering av valpebinge

bastian

Recommended Posts

Jeg har en valp som jeg har i valpebinge inne. Dette fordi det er alt for mange ting som han kan bite og skade seg på. Men jeg er uenig med meg selv hvor det baste stedet er å plassere den på?

Er det mest vanlig å ha de i binge eller lar folk de gå løst i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp gikk løs i huset hele tiden. Grunnen var at hun måtte lære seg til hva som var farlig og ikke. Jeg passet på at hun ikke skadet seg, men lot henne utforske huset så mye som mulig på egen hånd. Hun fikk blant annet erfare at det kan være vondt i slå med labbene på en kaktus. Men nå er min hund av typen som fotfølger meg over alt. En binge kan nok være greit til tider, så lenge den ikke brukes for mye. For eks. om dere vasker i huset eller sånne ting. De er jo et godt alternativ til bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget en grind i en døråpning slik at han kunne gå fritt på kjøkken + den ene stua, det var der vi var mest. Da kunne vi sette ting han ikke skulle borti på den andre stua, og kattene kunne få være i fred hvis de ville. Men jeg er enig med Portis at det beste er at den får gå så fritt som mulig i huset, hva som er lov og hva som er lurt å gjøre skal læres før eller siden likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har et STORT hus med mange fare for en liten krabat. Har stengt av en del av den ene stua med valpegrind,hvor jeg opphelder meg mest. Da får jeg fulgt med på alt de gjør og får også ganske effektiv do-trening da jeg får fulgt godt med. For meg har det fungert veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt alle hunder helt frittgående, jeg. Stengte av trappa ned, da hvalpene (seks stk) begynte å bevege seg rundt, så de ikke skulle trilletrulle ned og ødelegge seg. De hadde hele stua, kjøkkenet og et soverom til tumleplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...