Gå til innhold
Hundesonen.no

vom og hundemat


Kathrine

Recommended Posts

Tenkte å kjøpe inn vom og hundemat til amy for å prøve ut dette..

Så har da noen spørsmål.. :icon_redface:

Er det lurest å starte med et spesielt nr? (tenker da på disse pølsene)

Hva er prisen, og hvor mye pleier man kjøpe inn pr gang?

Tenkte å fore 50/50 med vom og vanli tørrfor, er det lurt?

Hvor mye vom spiser de i eit måltid?

Og trenger man tilsette evt vitaminer?

Er klar over at man kan spør når eg kjøper og, men er greit å vite litt på forhond da synes eg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat er ferdig vitaminisert.

Å gi 50/50 går helt greit.

Selv har jeg brukt nr. 13 (tror jeg det er) den med kylling.

Start med å kjøpe en eske pølser du, det er 20 kg. Da har du en stund og ser hvordan hunden fungerer på det. Det koster vel 300,- for 20 kg mener jeg å huske.

Hvor mye de spiser avhenger av vekten på hunden din og type hund. Kjøper du av Magnar så kan han svare deg på dette og gi deg anbefalt mengde til hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vom og hundemat er ferdig vitaminisert."

Dette er vel ikke riktig når det gjelder vom? Hvis ikke det er en type spesial-vom du har kommet over og bruker. Gir selv hunden vom innimellom, men basisfóret er vanlig hundefór (Proplan). Dette dekker hundens behov. Blander aldri vom og hundemat. Ser ikke poenget med denne blandingen.

Men hunden elsker vom, og gir derfor hunden 100% vom i 14-dagersperioder 3-4 ganger i året. Men tilsetter da vomen næringstilskudd i form av pulver. (Mener det heter Vitabena) Av den enkle grunn at vom inneholder null vitaminer/mineraler.

Edit: Ok, ser nå at "Vom og Hundemat" er en produsent som tilsetter vitamineraler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom & Hundemat er navnet på et fôrmerke som er basert på 100% rå kjøtt-/fisk-råvarer, laget i Norge av norske råvarer.

Det finnes to blandingsvarianter: nr 25 (25% hver av kylling, vom, slakteavskjær og laks/ørret), og nr 33 (33% hver av kylling, vom og slakteavskjær). Begge variantene er vitaminisert for å være et fullfôr for hunder. De er spesielt populære blant jegere og hundekjørere.

Jeg for min del ville aldri blandet V&H med tørrfôr. Ser ingen vits i det så lenge V&H gir hunden alt den trenger, uten å inneholde allverdens fyllstoffer som hunden ikke kan fordøye. Hunder er ikke korn-etere fra naturens side, så hvorfor gi dem tørrfôr som må inneholde minst 35% kornprodukter for å i det hele tatt kunne tørkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Förer man på V&H, så er det vanlig at avføringen blir ganske hard. Jeg kjenner ingen hunder som har problemer med dette, men man kan eventuelt tilsette etpar teskjeer kruskakli (kjøpes i dagligvarebutikker) hvis man ser at hunden strever veldig. Eller man kan kjøpe litt V&H storfevom eller V&H kylling og blande i maten. Begge deler er fullfôr, men gir mindre hard avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...