Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt hjelp og synspunkter


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Som sagt skal jeg på hundeleir i Juli. Sånn som alt går nå, har jeg egentlig dritt lyst til å droppe det.

Kan jo ikke slippe Milo uten at han bare løper mer. Tomta er ikke inngjerdet, vi skal holde på med Agility, rapportering, vann apporterin osv...MEd bånd? Det går jo ræva for seg...

Jeg er redd jeg kommer til å sitte om kveldene og være deppa, pga at Milo har oppført seg værre enn alle hundene til sammens. Altså, jeg er ikke redd andre skal le av meg, men jeg kommer bare til og bli deppa.

I dag passa jeg en utrolig flott og hærlig Gordon Setter.

Hade langline på hu, og innkalling gikk supert, hu elska og bade osv.

Jeg ble helt in love.

Så kom jeg på en tanke...Hva med og la Milo bli hjemme, og heller ta med Gs'en på leiren?

Det hadde jo vært morsomt, og jeg kan spørre om råd angående Milo.

Meeen, så er jeg redd at jeg kommer til å savne Milo, og angre på at jeg ikke tok han med...

Kan noen hjelpe meg litt hær? Trenger virkelig hjelp nå altså :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt skal jeg på hundeleir i Juli. Sånn som alt går nå, har jeg egentlig dritt lyst til å droppe det.

Kan jo ikke slippe Milo uten at han bare løper mer. Tomta er ikke inngjerdet, vi skal holde på med Agility, rapportering, vann apporterin osv...MEd bånd? Det går jo ræva for seg...

Jeg er redd jeg kommer til å sitte om kveldene og være deppa, pga at Milo har oppført seg værre enn alle hundene til sammens. Altså, jeg er ikke redd andre skal le av meg, men jeg kommer bare til og bli deppa.

I dag passa jeg en utrolig flott og hærlig Gordon Setter.

Hade langline på hu, og innkalling gikk supert, hu elska og bade osv.

Jeg ble helt in love.

Så kom jeg på en tanke...Hva med og la Milo bli hjemme, og heller ta med Gs'en på leiren?

Det hadde jo vært morsomt, og jeg kan spørre om råd angående Milo.

Meeen, så er jeg redd at jeg kommer til å savne Milo, og angre på at jeg ikke tok han med...

Kan noen hjelpe meg litt hær? Trenger virkelig hjelp nå altså :icon_redface:

Først av alt - du har en setter! Det er et kjent fenomen at de ikke er de som holder seg tettest på eier naturlig, dersom de har mulighet til noe annet. Jeg har hatt flere settere på agilitykurs, og da har langline som oftest vært påkrevd. Det er ikke umulig å trene med langline, og da kan du bare ta tak i den skulle han prøve å stikke.

Uten at jeg kjenner NKKU noe videre kan jeg ikke innbille meg at de vil la deg suse dine egne veier, det er instruktører der som kan hjelpe deg, og antagelig vil du og Milo ha en flott uke med mye moro begge 2. Ingenting er umulig - det "umulige" tar bare litt lenger tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jepp, jeg har setter. Men vi har hatt bedre treningsøkter enn disse ukene.

Og la oss ikke diskutere dette setter tingen igjen...

Åjoda, det går jo fint an å trene med langline i agility osv. Meeen...*tattvekk*

Det er ikke NKKU sin leir jeg skal på, men en annen. Veit ikke noen ting, eller hvilken metode de bruker, så derfor er jeg veldig usikker.

En av grunnene til at jeg ikke vil ha med Milo er fordi de MÅ ligge i hundegårder. Og Milo har noe lignende Separasjons angst, og MÅ være hjemme, eller i samme rom som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det... :icon_redface: Det må du ikke, jeg skal jo være der... :P Min hund stikker av titt og ofte- spesielt med hunder rundt. Jeg tror du kommer til å få mye hjelp på leiren av marring, hvis du sier at du har problemer med det... :P Og man er ikke der for å være verdensmester- men for å lære nye ting, og få hjelp med problemene sine :P

Ellers så kan du spørre Geir om du kan ha milo med rundt hele tiden. :P

For de som lurer er det Oslo hundeskole leiren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...Det blir nok til at han blir med. Stikker han av, skal jeg la Marring få ta over han... :icon_redface:

Den innstilling likte jeg! :P Marring er utrolig flink- og kan mye. Og jeg har fått intrykk av at han er hjelpsom :P Så det blir ikke noe problem :P Uansett så gleder Max seg utrolig til og møte Milo(har sagt det til han), og jeg knuser han om jeg sier at Milo ikke skal være. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ta med Milo :icon_redface: Både du og han kan lære en del sammen på den leiren. Tror du vil angre hvis ikke du tar han med.

Lykke til! :P

Det høres så gøy ut med en slik leir. Hadde jeg hatt hund vill jeg hatt veldig lyst til å være med dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg Milo og ta det som det kommer, det går nok bra!

Det finnes langliner av den lette typen som ikke veier noenting som du kan ta på ham, ser ikke problemer med å ha det på hvis han skulle finne på å stikke av.

Men dette med seperasjonsangst skulle du kanskje tenkt på FØR du meldte på??

Det er en av hovedgrunnene til at jeg ikke drar på NKKU leir med Pito, hun takler ikke ligge alene i bur. Da setter hun i gang en konsert...

Men kos deg på leir! dere kommer til å få det koselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Men dette med seperasjonsangst skulle du kanskje tenkt på FØR du meldte på??

Jeg meldte meg på, også fikk jeg høre at de måtte ligge i hundegårder.

Skal spørre om vi kan ligge i to-mannsrom(veninna mi og meg, som kommer en dag før) og om ikke det går, så krever jeg at Milo ligger i samme hundegård som hennes hund.

Siden Milo roer seg fort ned, med han tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo samtidig ditt ansvar og finne ut av dette da :icon_redface:

Men syns det var rart at de ikke skrev noe om det i annonsen...Men jeg hadde skjekket opp i dette før hvis dette blir noe problem for deg, for det er synd å miste så masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ta med deg Milo! Er det noe sted du kan få hjelp med at han stikker av må det jo være der? Og langline er en fin oppfrinnelse :icon_redface:

Jeg meldte meg på, også fikk jeg høre at de måtte ligge i hundegårder.

Skal spørre om vi kan ligge i to-mannsrom(veninna mi og meg, som kommer en dag før) og om ikke det går, så krever jeg at Milo ligger i samme hundegård som hennes hund.

Siden Milo roer seg fort ned, med han tilstede.

Hva med å ta med telt i tilfelle det ikke går bra? Jeg har mange ganger sovet i telt på sånne ukesleirer (fordi det er billigere da) og det går helt fint. Kan vel være greit å ha med i tilfelle hvis separasjonsangst er et/kan bli et problem?

Dette går helt sikkert fint og du kommer til å lære masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er meg, men er det ikke litt rart å dra på hundeleirer også ikke få lov til å ha hunden på rommet? Må innrømme at jeg selv ikke hadde dratt til en slik leir, ikke fordi Sofus lider av noen seperasjonangst eller noe, men jeg ser ikke poenget da. Men uansett, ja, jeg kjenner godt følelsen din av å ønske Milo ditt peppern gror i en sånn setting. Har noe av det samme problemet med Sofus. Blir så grønn av misunnelse på andre førere som løper lett av sted på ag'en mens jeg kommer meg som regel i "mål" andpusten og full av skrubbsår ;-) Han er en gutt man må slenge seg på langlinen for å unngå at han løper ut for å belønne seg selv (1/4 setter hvis det har noen som helst innvirkning :D).

Uansett, sånn som du selv har kommet frem til, det beste er å bite tennene sammen og rett og slett oppsøke kurs og miljøer hvor dere kan komme tettere på hverandre og rett og slett "ri" problemet ut.

Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...