Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal 24-25. juni

xxx12345

Recommended Posts

Oscar fikk blått begge dager, som forventet. :lol:

Men vi har fått oss målebrev nå da så nå er vi klare for ag. :D

Så etter deg Mona, men så deg ikke...

Men Cavkooik gjorde det supert i dag da, Cert og BIG2. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen sonenfolk jeg :unsure:

Eller.. Det er mulig jeg så Oscar med det samme vi kjørte inn på parkeringsplassen. Satt han i et bur som dere løfta ut av bilen eller noe? I halv 9 tia sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen sonenfolk jeg :unsure:

Eller.. Det er mulig jeg så Oscar med det samme vi kjørte inn på parkeringsplassen. Satt han i et bur som dere løfta ut av bilen eller noe? I halv 9 tia sånn ca?

Ja, det kan nok stemme ja. :lol:

Var borte å kikka på Bernerne i går da, men fikk ikke med oss hele for når vi kom gikk de i vinnerklassen.. Tenkte å se etter deg i ringen da, vettu.. Men neida.. det rakk jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan nok stemme ja. :D

Var borte å kikka på Bernerne i går da, men fikk ikke med oss hele for når vi kom gikk de i vinnerklassen.. Tenkte å se etter deg i ringen da, vettu.. Men neida.. det rakk jeg ikke!

Da så jeg søte Oscar :P

I går som i lørdag? Jeg stiller ikke så i ringen hadde du nok ikke sett meg uansett :P

Men jeg satt jo utenom ringen stort sett hele tiden, så jeg skulle ikke være så vanskelig å få øye på. Hvis du vet hvordan jeg ser ut da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så jeg søte Oscar :D

I går som i lørdag? Jeg stiller ikke så i ringen hadde du nok ikke sett meg uansett :P

Men jeg satt jo utenom ringen stort sett hele tiden, så jeg skulle ikke være så vanskelig å få øye på. Hvis du vet hvordan jeg ser ut da :lol:

Lørdag ja.. hehe. Jeg så jo Albin i katalogen og trodde det var du som stilte han og. :P

Jeg vet jo sånn ca hvordan du ser ut, men enkelt skal det ikke være å få øye på deg nei. :P

Laster ned bilder nå jeg og så da kommer det snart noen fra meg og. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble BIM begge dager. Slo ut to hanner, men tispa var rålekker:) Echo fikk seg uansett utstillingstrening og en flott erfaring (han er 6 mnd, og oppfører seg som en dreven utstillingvovv) Og vi hadde en utrolig koselig helg med hyggelige venner. Måtte brådra hjem på søndagen da tempen på min tispe (som min mor satt barnevakt for hjemme hos meg) dalte.. I natt ble det valper! (se annet under valpeprat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR/BIM Cavalier valp Søndag

26Juni097.jpg

BIR/BIM Phalene valp Søndag

26Juni099.jpg

Phalene valp BIG Søndag

26Juni102.jpg

Phalene valp BIG og Cavalier BIG 3 Søndag (valp)

26Juni103.jpg

Rino BIR Søndag

26Juni107.jpg

Spansk Vannhund BIG 5 Søndag

26Juni109.jpg

Rino BIG 2 Søndag

26Juni113.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er kjempefin! Skal sannsynligvis til de som har henne til høsten for å lære litt mer om pelsstell osv. Tror de kan gi meg noen brukbare tips :lol:

Å da måå du ta masse bilder :D . Elsker riesen, og skal nok ha rasen når jeg blir "stor". Flotte bartedyrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble BIM begge dager. Slo ut to hanner, men tispa var rålekker:) Echo fikk seg uansett utstillingstrening og en flott erfaring (han er 6 mnd, og oppfører seg som en dreven utstillingvovv) Og vi hadde en utrolig koselig helg med hyggelige venner. Måtte brådra hjem på søndagen da tempen på min tispe (som min mor satt barnevakt for hjemme hos meg) dalte.. I natt ble det valper! (se annet under valpeprat)

Grattis med valpene :lol:

Nysgjerrig jeg da: Hvilke hunder var det som stilte? voksne og valper... når du får tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flotte er de, men veeeeeldig mye hund da..... Riesen er ikke rolig slik som andre store hunder. Tror jeg holder meg til dvergen jeg, de tror jo selv at de er like store som en riesen :D

Ja de er veldig mye hund, akkurat slik jeg liker det :lol: . Har en forholdsvis stor hund akkurat nå som har anlegg for å være turbotype, men har fått roet det ned. Nesten for mye til tider :P . Men riesen blir det når jeg blir eldre å mer erfaren. De er visst ikke av den enkleste rasen å ha for uerfarne. I mellomtiden titter jeg på bilder, å sikler etter naboens flotte eldre tispe. Hun er ekstremt lydig, så henne løs i hagen (ikke inngjerdet) å hun gikk ikke utenfor eiendommen selv når katten hun tuslet etter gikk utenfor. Da ble jeg mildt sagt ganske imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der, og stilte begge våre korthårscollier :D

Eik (Smooth Valentino Eik of Torrosly) fikk CERT og BIM, og ble champion ;):P

Hailie (Feetfire's Amazing Grace) ble BIR valp :P

Søster til Eik, Smooth Viva Thingeling of Torrosly fikk CERT og BIR begge dager :P

Skulle nesten ønske jeg hadde vært litt mer aktiv her i forkant av utstillingen nå da - så kunne jeg jo kanskje blitt kjent med noen også, hehe.. Ser jo ut til at det var en del fra sonen der.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...