Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk Setteren Milo

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Mye om og men, og jeg har bestemt meg for å lage ny tråd.

Den nyeste av alle de 6 gamle( :) ) ble så sykt rotete, pga. sletting av bilder osv.

Kommer til og legge ut noen historier, om vår hverdag, bilder og kanskje filmer?!

Kontakt

PICT0891.jpg

Milo ser ut som en "Crew-Only" fyr

PICT0491.jpg

Hodebilde

PICT0710.jpg

Kommer til og legge ved en del bilder som jeg har tatt, seinere.

Rundt den 8. Juli kommer denne tråden til å være stappet av bilder fra utstilling og hundeleir :P

• Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Milo er nydelig :) Hadde en engelsk setter på kennelen i helga. Jeg kalte han Milo hele tiden :rolleyes: Har jo ikke møtt dere en gang (kanskje jeg sitter litt for mye på forum :P ) :P

Guest Christine
Skrevet

Milo er nydelig :) Hadde en engelsk setter på kennelen i helga. Jeg kalte han Milo hele tiden :rolleyes: Har jo ikke møtt dere en gang (kanskje jeg sitter litt for mye på forum :P ) :P

HaHa :P

Skrevet

Har ryddet og slått sammen de gamle trådene dine, du finner dem her

Gi en lyd om du vil slå dem sammen med denne også.

Keep up the good work, du gjør en kjempejobb med verdens mest supervimsete rase :icon_redface:

Guest Christine
Skrevet

Nei, du trenger ikke og slå sammens alle trådene :icon_redface:

Eller, jeg vet ike jeg...

Gjør det som er best du :P

Guest Christine
Skrevet

Tok noen bilder i går og i dag :D

Milo ble sjalu når ejg skulle ut og trene med nabohunden, så han åpna døra og løp ett. Ikke oss, men fuglene

PICT0930.jpg

Pene jenta mi :D

PICT0938.jpg

Små kjærestene

PICT0948-1.jpg

Hva? En bille?I gresset?

PICT0967-1.jpg

Jeg bare ligger og kulern litt B)

PICT0977.jpg

Ooo..en fugl

PICT0980.jpg

Søtnosen

PICT0997.jpg

Er jeg ikke brillefin a?

PICT1015.jpg

Kjære gud..La det regne fugler

PICT0982.jpg

Kontakt :(

PICT1024.jpg

Guest Christine
Skrevet

Jeg og Max gleder oss til å møte dere- bare så du vet det :)

Og vi gleder oss til å møte dere ;)

Skrevet

Selv om han ikke akkurat elsker godbitene mine og bryr seg mer om fugler enn om meg når jeg er i andre enden av båndet (både når jeg er eier og når jeg er hund), så må jeg si at Milo er den flotteste engelsk setteren jeg noen gang har møtt. Han er full av personlighet og veldig vakker!

Guest Christine
Skrevet

Selv om han ikke akkurat elsker godbitene mine og bryr seg mer om fugler enn om meg når jeg er i andre enden av båndet (både når jeg er eier og når jeg er hund), så må jeg si at Milo er den flotteste engelsk setteren jeg noen gang har møtt. Han er full av personlighet og veldig vakker!

Ehm...Ja, det med godbiter og fugler trenger vi ike og ta opp :)

Men full av personlighet...Sånn som å løpe på hånda til eieren sin, så den blir dengt inni en vegg? :rolleyes:

Guest Christine
Skrevet

Har tatt noen nye bilder av min nye rase.. :P (Korthåra Vann Engelsk Springer Setter :P)

PICT1047.jpg

PICT1048.jpg

Og på Sankthansaften så gikk vi ned til fjæra og tente bål:

PICT1060.jpg

Innakalling

PICT1054.jpg

Milo og kompisen på kløvtur

PICT1042.jpg

HiHi :P

PICT1059.jpg

• 4 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Huff...Fikk så dårlig samvittighet her om dagen.. Milo skulle få bære en apportbukk opp en laang oppoverbakke, og jeg vet at han hater og bære ting..Midt i bakken bråstopper han, spytter bukken ut, og med den kommer litt gress og masse vann. Han spøy! :P

Men lenge siden jeg har lagt ut bilder nå :

Stolt og overlegen, Milo? No way :P

PICT0488.jpg

JEg smelter helt av bildet her jeg :P

PICT0493.jpg

PICT0499.jpg

PICT0503.jpg

Milo elsker trampolina mi, og på en trampoline får man elektrisk hår :P

PICT0507.jpg

PICT0511.jpg

Morgentrøtt

PICT0531.jpg

Morgentryne

PICT0532.jpg

Stå under masj, han begynner og bli veldig flink nå :P

PICT0518.jpg

Må du ta bilder av meg, når jeg er så trøtt da?

PICT0514.jpg

Jeg har ødelagt mobilen min, og kameraet mitt tar nesten bare svarte bilder nå...KAn hende at dette bløir de siste bildene på en stund <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...