Gå til innhold
Hundesonen.no

Vesla og Montmorenja's Elleville Chili

M.J

Recommended Posts

Åhhh, du har utrolig skjønne hunder!!

Og vesla var virkelig sjarmerendes!!

vi fikk tilbud om en strihåret dachs hanne for ca 1 år siden, han var såååå skjønn, veldig lik vesla..men vi ville vente med valpe igjen til Odin er blitt 3 år. Men gjett om jeg hadde lyst til å si ja takk til han..

nydelige bilder du tar!

hvordan er dachsen forresten?? jeg har hørt at de er jakthunder, så syntes du den trenger mye mosjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Ja, det er jakthunder. I utgangspunktet synes jeg ikke min krever veldig mye mosjon, hun er stort sett fornøyd med det hun får(men hun kan bli ganske rastløs på en rolig dag). Hun får ca. 2t++ tur hver dag og det er hun veldig godt fornøyd med.

Jeg anbefaler deg å lese NDF sin rasebeskrivelse. Den er veldig fin :P

Edit:

Jeg kan jo legge til at enkelte dachser kan være vanskelige å ha løse, som min. Hun må alltid ha bånd eller langline på(som du kan se på bildet). Hvis ikke stikker hun og det er egentlig ikke fordi hun har så mye jaktinsinkt(for det har hun ikke, egentlig), men mer pga. utferdstrang. Jeg har trent innkalling og kontakt med henne siden hun var valp, men jeg tørr fortsatt ikke å slippe henne løs uten langline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nye vårbilder:

Søte Chili med ekkelt bein hun fant nedgravd i hagen.

080308046-bein.jpg

Bikkjene nyter livet på hvert sitt vis - Vesla ruller seg i gresset, mens Chili løper rundt med ball.

170308020.jpg

Helt normal måte å "lese avisen" på...

170308029.jpg

170308030.jpg

170308045.jpg

170308053.jpg

Raptus

170308056.jpg

170308066.jpg

170308067.jpg

Løpe, løpe

http://i35.photobucket.com/albums/d176/MaJP_VL/170308069.jpg

Wuhuu

170308070.jpg

170308073.jpg

Vakreste

170308077.jpg

170308078.jpg

170308081.jpg

170308083.jpg

170308100.jpg

170308124.jpg

170308135-portrett.jpg

Førstemann til godbiten...

170308140.jpg

Chili tar igjen Vesla, som vanlig

170308141.jpg

Og det var dagens spam fra oss :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...