Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spørsmål om hannhunden


giggi

Recommended Posts

Nå er det kanskje min tur til å få en hund :P En hann hund ved navn Lano...har hatt kontakt med han siden han var 2dager. Trodde først det var jente så jeg kalte "henne" for Lana(elsker det navnet :P ) Men det viste seg for å være en liten gutt.... ;) !

Det jeg lurer på er hvordan han hunder egentlig er, er det stor sjanse for de begynner og sloss...stikker de av? Vet jo at det har med oppdragelse og gjøre, men er det noe spesielt og huske på??? Håper på svar :P <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg har erfart er det mye lettere å la hannhunder møte andre hunder uansett kjønn enn det er at tisper møter tisper (jeg har en av hver).

Men vær ekstra obs hvis to hannhunder møtes og det er en tispe med løpetid i nærheten. For da kan det fort bli slossing.

Hannhunder er generelt litt mer "harde" i hodet og må taes litt mer ordentlig enn tisper, men det synes jeg at egentlig er hele forskjellen. Hannhunder er litt vanskeligere å dressere enn tisper ja... :P men hvis du viser hunden hvor den står på rangstigen med en gang, så blir det nok ikke noe problem :P

Lykke til da.. :wub: alltid moro med valp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fire hanner og en tispe. Jeg synes ikke hannhunder er noe strie egentlig, ei har jeg merket noen hang til å klatre på noen rangstige selv om jeg må innrømme at han jeg har nå er litt av en oppurtunist i øyeblikket, uten at jeg tror det ligger noen skumle hensikter bak :wub: Min helt personlige teori er at hvis du bekymrer deg for mye om rangstiger, lederskap etc så vil du sannsynligvis får problemer med akkurat det.

Mitt inntrykk er at hannhunder ofte er mer ukompliserte enn tipser faktisk.Men det du må ta med i beregningen er løpetid året rundt, hannhundaggresjon (ikke alle hanner liker andre hanner uansett hvor mye du har sosialsiert den), pissing på hvert tre får den lov og tildels hjernedøde perioder i oppveksten og unghund tiden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...