Gå til innhold
Hundesonen.no

Flått


morgan

Recommended Posts

Så har jeg funnet årets første flott på Morgan! Og det uten at vi har vært ved eller i nærheten av sjøen. Vi har stort sett bare vært på fjellet(Jotunheimen og Rondane) og Romeriksåsen. Jeg trodde faktisk at man var trygg for flått i innlandet, men der tok jeg feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp exspot hos veterinæren og bruk det. Eneste jeg har å si!

Har akkurat tatt det på hundene etter at jeg også fant årets første på Willy etter en skogtur. Det er et middel man tar på i nakken på hunden, også virker det i 6-8 uker! Kjempe effektivt og verdt pengene!! :wub:

Har brukt exspot på Titti siden hun var valp og hun har aldri hatt flått når det har vært på. og jeg bor i et område med MYE flått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor utbredt er flåtten i Trondheimsområdet, noen som vet?

Jeg tror ikke det er noe særlig flått her. Har bare funnet en flått på Tinka i løpet av hennes liv, og den fant jeg etter to uker i Østfold. Men flåtthalsbånd eller ikke - det er folk som har fått flått på hundene sine her i Trøndelag også, så du bør følge med.

MÅ flotthalsbånd tas av ved bading?

Det MÅ ikke tas av ved bading, men om hunden gjentatte ganger bader med flåtthalsbåndet på er det klart at det mister virkning. Tinka tar små dukkerter innimellom med flåtthalsbånd, men vanligvis tar jeg det av så det varer lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...