Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir du irritert?


Guest Vicky

Recommended Posts

Tenkte på ting folk mener om rasen og dens måte å være på liksom egentlig ;)

Nei, det har jeg ingen problemer med. Syns stort sett folk har saklige og velbegrunnete kommentarer, hvis de har noen. Alle som ikke er "rasekyndige" syns de er skjønne hunder og spesielt min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

nei jeg blir ikke irritert fordi om folk ikke liker cavalierer.det finnes jo eiere med stor hund som er skeptisk til små hunder fordi de enten har en hund som ikke liker dem, eller de vil ikke ha noe trøbbel med sin hund vs en liten.

Men jeg blir irritert på folk som ikke kan behandle hunden min som en hund.

Særlig voksne menn som skal bjeffe til ham eller hisse ham opp gjør meg sur.( Sier til meg selv at sånne har særs liten tisselur) de hadde ikke gjort det med en schæfer elller rottis , tenker jeg...

De som mener jeg har tantehund og vrengt polvott , de må jo gjerne syns det.jeg har en hund som passer mitt bruk, og mitt behov.

men de som har et behov for å fortelle andre at de har en stygg hund eller er stygge sånn gennerelt har et problem..

- unntak om en pakker inn i et annet kompliment , feks som for meg : chineese crested er rimelig lite pene , men de er jo sååå sjarmerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, folk må få mene absolutt hva de vil! Det er jo mange raser jeg selv syns er stygge, og det finnes jo så mange forskjellige smaker..

Eneste som er latterlig er jo at folk tror på så mye rart om forskjellige raser. F.eks at rasen min er så dum at den kan gå rundt med bord på ryggen uten å merke det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva, så lite har jeg ikke å irritere meg over...

Dessuten kan jeg godt forstå dem...

Dersom jeg ikke var oppvokst med Sheltie og født inn i en oppdretterkennel som oppdretter sheltie, tviler jeg på at jeg hadde valgt en. De er så innmari vanlige. Og mange synes derfor de er kjedelige. Det er ett argument jeg ofte hører, og som jeg kan forstå. Men nå er det nå slik da at sheltien er en "del av meg" og jeg vil nok aldri være foruten hvertfall en sheltie i hus.

Bearded Collie... Jeg skjønner hvorfor folk ikke liker dem også jeg. Høytsvende bajaser som en del av de er. Så alle typer mennesker vil kanskje ikke passe sammen med en beardis? Og det er jo helt OK.

Er en del raser ikke jeg liker også. Men det går jo på preferanse bare, ikke noe personlig. Hvorfor må man ha så god grunn for å ikke like en rase? "det er ikke helt min smak" eller "jeg tror ikke den passer sammen med min personlighet eller livsstil" er vel argument godt nok? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i utgangspunktet - det synes jeg er en selvfølge. Jeg har jo også noen favorittraser, og andre jeg ikke har så sansen for.

MEN, jeg kan bli oppgitt over fordommer - som f.eks. at folk forteller meg at jeg ''må ha bikkja mi i bånd'' MENS jeg går med den i bånd, og han ikke har gjort noe annet enn å gått fint ved siden av meg - bare fordi han er schæfer/stor og svart...

ELLER enkelte folk som ikke eier sosiale antenner, og forteller meg hvor elendig alle schæfere er, og at jenter med schæfer ikke nytter... Hehe, men dette er et bestemt tilfelle, og ikke noe generelt problem.

Men svaret på spørsmålet er altså i utgangspunktet nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det irriterer meg ikke at folk ikke liker belgere, men jeg syns ikke noe om når folk kommer bort og forteller meg at de ikke liker de uoppfordra.. Sånt er uhøflig, jeg ville aldri gått bort til en med f.eks Ford Sierra (en bil jeg har hatt sjøl, men ikke liker ;) ) og forteller de hva slags drittbil de har, liksom.. Det interesserer meg svært lite om herr Hansen ikke liker belger fordi de er stygge og naboen hans før krigen hadde en som var sånn og slik, I couldn't care less.. Jeg liker belger, og det holder for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bryr jeg meg ikke om. Folk har så ulik smak angående raser, noe som er helt naturlig. Det er mange raser som ikke tiltaler meg heller. Men, som andre her sier, jeg hadde nok blitt irritert om noen hadde kommet uoppfordret bort til meg og sagt nedlatende ting om rasen "min". Grunnen til det er det at jeg mener det er frekt å gå bort til vilt fremmede mennesker og slenge dritt. Jeg hadde derimot ikke blitt irritert om personer jeg kjenner sier de ikke liker rasen, fordi de ofte har hatt mer med mine hunder og min rase å gjøre enn folk jeg møter på gaten. Derfor kan de i større grad begrunne hvorfor de misliker rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er jo greit å ikke like rasen, men blir irritert hvis folk snakker stygt om rasen eller hunden min foran meg! det er bare respektløst syns jeg! blir også irritert når folk sier at små hunder ikke er ordentlige hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis blir eg "såret" men folk må da like de hundene de vil. At noen ikke liker rasen min er helt greit men at de slenger med leppen om rasen min og kommer med typiske myter og løgner da er det noe annet. Da blir eg IRRITERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - smaken når det gjelder raser er jo nesten helt merkelig mangfoldig, så det plager meg ikke en tøddel. Nå har jeg jo en "kjendisrase" som får mye positiv oppmerksomhet på utseendet, ungene elsker dem osv, så jeg er vel ikke like mye utsatt som en del andre. Men det plager meg overhodet ikke om noen skulle synes hun er "stygg".

Det finnes jo unntak - når folk liksom ler litt sånn overbærende når du forteller hvilken rase du har; "ja, ja, du har ikke tenkt å få unger du da, skjønner jeg" eller "ja ja, det er vel bare å gi opp å trene med en så stri rase", slike ting, da våkner trassen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..kan bli litt irritert hvis folk sier noe om rasen "min" som overhodet ikke stemmer.Eks: det der må vel være en blanding,nei svarer jeg det er en golden,jammen den er jo nesten gul åsså så tynn,sånn ser ikke golden ut...da kan jeg bli litt oppgitt,men gidder ikke starte noen diskusjoner ut av det liksom.

Folk som erveldig påståelig. Gikk tur en dag å kom en mann bort å sa:det var en liten irsk setter(om Yaris) så sa jeg han er ikke irsk setter,han er blanding av kooiker og gordonsetter sier jeg...Nei svarer mannen! Det er irsk setter... :wub: da ble jeg litt irritert.Jeg veit jo hva hunden min er blanding av da! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangen som ikke liker papillon! det får være seres problem! jeg har familie medlemmer som har sagt rett ut at de ikke liker hunden min, klart det sårer litt å vite at andre ikke liker hunden min men jeg irrriterer meg ikke noe over det! viser bare hvor lite de bruker hodet!

Nina: enig Dvergschnauzer er en herlig rase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du irritert hvis en person sier den missliker din hunderase? Isåfall, hvofor?

Nei en skal jo ikke regne med at alle liker samme rase så hvorfor i all verden skal en da bli irritert om ikke alle liker den rasen jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg noe særlig til hund da, men :wub: ..

Ville nok blitt litt ittotert om folk hadde mislikt hunden "min", fordi de har hørt et rykte om den rasen f.eks.

Eller som besteveninna mi. Hu er overbevist om at nesten alle blandingshunder er gale. Kun for at en slekning hadde en agressiv hund som var blanding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei egentliig ikke.

men litt irritert når dem skal kalle dem for sofa hunder :wub:

men så unnskyder jeg dem bare dem er jo ganske uvitende da.

det er like mye ulv og hund i små kropper som i de store B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert blir jeg vel ikke, men hvis det er hundefolk (og ikke bare uvitende forbigående) så vil jeg gjerne vite hvorfor. Veldig mange som har den innsteillingen at alle små puddler er noen små gneldre bikkjer, og det er jeg enig i at NOEN er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som har den innsteillingen at alle små puddler er noen små gneldre bikkjer, og det er jeg enig i at NOEN er :P

Føler meg litt truffet nå altså :)

Forøvrig blir jeg ikke akkurat irritert, men lurer jo veldig på hvorfor ingen vil ha verdens herligste rase da :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..kan bli litt irritert hvis folk sier noe om rasen "min" som overhodet ikke stemmer.Eks: det der må vel være en blanding,nei svarer jeg det er en golden,jammen den er jo nesten gul åsså så tynn,sånn ser ikke golden ut...da kan jeg bli litt oppgitt,men gidder ikke starte noen diskusjoner ut av det liksom.

Folk som erveldig påståelig. Gikk tur en dag å kom en mann bort å sa:det var en liten irsk setter(om Yaris) så sa jeg han er ikke irsk setter,han er blanding av kooiker og gordonsetter sier jeg...Nei svarer mannen! Det er irsk setter... :) da ble jeg litt irritert.Jeg veit jo hva hunden min er blanding av da! <_<

Kan forsikre deg om at Yaris ikke ser ut som en irsk setter! :P Men han er veldig søt altså, synes at jeg kan se gordon setteren i han(hadde GS før);)

Kunne heller ikke fordra hvis folk kom bort og påstod at den gamle irsk setteren min var en blanding, bare fordi han hadde mye hvite avtegn i steden for å være helt rød. Grrr! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsikre deg om at Yaris ikke ser ut som en irsk setter! :P Men han er veldig søt altså, synes at jeg kan se gordon setteren i han(hadde GS før);)

Kunne heller ikke fordra hvis folk kom bort og påstod at den gamle irsk setteren min var en blanding, bare fordi han hadde mye hvite avtegn i steden for å være helt rød. Grrr! :P

:) Godt å vite,synes ikke han likner på det jeg heller nemlig.Han er jo altfor liten å rund å mørk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...