Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt lurer hund.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Ask stakk ut etter en katt som kom i vill fart ut fra en busk under treningen vår i forrige uke. Vips så var dyret borte vekk, og det var bare å gi seg til å rope. Gikk en stund, og hunden forble borte. Akkurat i det jeg skulle til å krysse veien og gå hjemover, hører jeg bjeffingen hans, fra et sted like ver veien. Tenkte han kanskje hadde stukket ned til Nemi. Jeg ropte, så jeg kunne lokalisere bjeffingen hans, og jeg gikk rundt og rundt på en eiendom, jeg hørte hunden med gjevne mellomrom, men jeg så ikke snurten av den. Så kommer katten Ask jagde ut fra under verandaen. Jeg spør katten litt småforbanna om hvor i all verden den har gjort av hunden min. Ask svarte selv, fra under verandaen. Skrulledyret hadde på en eller annen måte klemt seg inn under verandaen, men raskt funnet ut at det var langt værre å komme seg ut. For katten, som er dobbelt så liten, var dette selvsagt ikke noe problem. Nå var det plutselig helt greit å se meg igjenn, og jeg fikk han da ut, fra under der. Katten stirret hovmodig på oss, og ruslet vekk.

Flere hunder som har latt Katten overgå deres inteligens? :)

Skrevet

Jeg mener at katter er mye smartere enn hunder da! :) Hera er helt tullete etter katter. Og kattene syns bare at Hera er teit. De er såpass tøffe at når jeg kommer gående med hunden, så går de ikke av flekken.. men de står der de står, eller aller helst skyter rygg og komme gående imot oss. Jeg må iblandt gå omveier med hunden hehe. Vil jo ikke at de skal fly på Hera. Og Hera blir jo helt mongo. Tror kattene vet at hunden går i bånd. Derfor terger de seg. En gang stakk Hera av og hoppet over hagegjerdet etter ei katt. Da løp hun under en veranda. Huff. Det er så mange katter her i området at å ha en kattegal hund, ikke er så gøy. Man må passe på hele tiden. For her ruler kattene :P

Skrevet

Flere hunder som har latt Katten overgå deres inteligens? :)

Denne her har vel skjegget litt i postkassa...

luck.jpg

:P

Skrevet

Ikke akkurat egen-opplevd men en morsom hjemmevideo jeg så på et tv-program engang.

Her kom det tydelig frem hvem som sto først i køen når IQ ble delt ut... :D

En katt sto på utsiden av vinduet, mens hunden sto illsint på innsiden. Katten sto og vasket seg og brydde seg filla om verden, hunden bjeffet som en gal. Etter en stund holdt bikkja fred, katten stilte seg på to, og slo en labb i vinduet. Bikkja var på med engang, og katten bare fortsatte å vaske seg. Når hunden igjen ble stille gjentok det samme seg. Flere ganger!! Jeg lo meg fillete. :)

Skrevet

He he, må le :(

Teebee løp etter den ene katten til naboen her en dag. (Bare småløp etter, for hun er fryktelig nysgjerrig på hva disse dyrene som bare er litt større enn henne, men alikevel fryktelig merkelige, er...) Vel, hun runder et hjørne, og på muren bak hjørnet sitter naboens andre katt. Denne katten hopper ned på Teebee i et skikkelig bakholdsangrep. Bikkja var rimelig forskrekket, og det var hun som endte opp under bilen...

Det var litt morsomt. Så ut som det set-up'et fra kattenes side :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...