Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor pent bør valpen gå på valpeshow?


Turbo-Teebee

Recommended Posts

Hvor pent er det forventet at valpen skal kunne gå på et valpeshow? Teebee kommer sikkert til å ta helt av... Lov med godbiter i ringen? Er litt i tvil om jeg skal melde oss på eller ikke... Hun går ikke akkurat fot for å si det sånn... Er i morgen, ble litt kort tid å forberede seg på... Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke særlig høye krav, dette går helt sikkert fint! Særlig hvis hun er i 4-6 mnd. Det er selvsagt en fordel om de i alle fall går litt i trav, men det er helt vanlig at valper hopper og spretter rundt, så tviler på at noen kommer til å se rart på dere av den grunn!

Godbiter er fullt lov, også når de blir voksne! Men du behøver jo ikke akkurat å vifte godbiten opp i nesa på dommeren da :P

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så er det mange dommere som ser det som positivt av valpen hopper og spretter litt og viser at de synes det er gøy å gå i ringen. Men det er jo klart at de må gå litt pent også, ellers så vil ikke dommeren kunne gjøre seg et bilde av valpens bevegelser.

Selv har jeg en valp på 5 1/2 måned som hopper, spretter og går litt i rykk-og-napp. Jeg bryr meg ikke med å korrigere det, jeg vil at hun skal vise glede. Etterhvert som hun skjønner poenget, og vi har funnet fram til det tempoet som gir riktig steglengde, så vil hun gå pent. Jeg bruker like mye oppmuntrende stemme som godbit når vi trener, godbit brukes mest i forbindelse med oppstilling.

Husk at valpeshow kun er moro! Meld deg på, dra dit og ha det gøy med valpen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg får vel melde meg på. Trodde det var litt senere, så vi kunne øvd litt ihvertfall... Helt uforberedt nå med andre ord. Håper bare ikke hun ligger flat i båndet for å nå frem til noen av de andre...

Vel, burde sikkert bare prøve uansett, erfaring er jo uansett alltid bra! Har ikke tenkt å stille ut noe særlig, men jeg er jo interessert i hvordan hun er etter rasestandarden. Så det blir jo noen flere utstillinger på oss etterhvert. (øve mer til de... :) )

Edit: og tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...