MyPapillon Skrevet 6. Juni 2006 Rapporter Skrevet 6. Juni 2006 Så eier til Kite,trengte navneforslag til ny valp,og synes dere hadde vært så flinke med å finne navn som hadde med farge å gjøre og fikk lyst til å spørre om hjelp til å finne noe liknende i mitt tilfelle? Altså til ei papillon tispe,hvit/sobel tror jeg det blir stående på papiret,så håper det er noen som har noen forslag for nå har jeg flere sider med navneforslag men mangler akkurat DET ene,spesielle man vet er rett liksom...... Takk for alle forslag dere måtte komme med.... Vilde
Betty Skrevet 6. Juni 2006 Rapporter Skrevet 6. Juni 2006 Daisy - Hvit blomst Ivory - Kremhvit farge Lilac - Busk som har bl.a hvite blomster Gwen - Hvit, rettferdig og velsignet Ailbhe - Fra galisk albho, som betyr hvit. I irsk legende så var hun en kriger av Fienna Arjuna - Betyr hvit på Sanskrit Bai - Hvit på Kinesisk Baila - betyr hvit på Yiddish Haukea - Hvit sne på Hawaiisk Heddwyn - Hedd betyr fred, og wyn kommer fra gwyn som betyr hvit, rettferdig, velsignet Livna betyr hvit på Hebraisk Rim - hvit antilope på Arabisk Rosalba - Hvit rose fra Latinsk Sacnite - Hvit blomst på Mayisk Tuyet - Betyr snøhvit på Vietnamesisk Fionn(a) - Betyr rettferdig eller hvit på Gallisk Fingal - Hvit fremmed (skotsk) Blanche - Betyr hvit, rettferdig på Fransk Gauri - Betyr hvit på Sanskrit Ellers er et jo noen navn som betyr sommerfugl: Kelebek - Tyrkisk for sommerfugl Parvana/Pervane - Sommerfugl på Persisk (Iran) Nova - Engelsk, kan bety sommerfugljager Cho - Japanesisk for sommerfugl Flutura - Betyr sommerfugl på Albansk Fant ikke noe med sobel i betydningen dessverre. Edit: skrivefeil
Fillerya Skrevet 6. Juni 2006 Rapporter Skrevet 6. Juni 2006 Sommerfugl på persisk er pervane Blanco/blanca - hvit på spansk Sefid - hvit på persisk Sahel - strand på persisk Playa - strand på spansk
Betty Skrevet 6. Juni 2006 Rapporter Skrevet 6. Juni 2006 Sommerfugl på persisk er pervane Edit2: Hmm nå ble jeg usikker her. For ifølge kildene mine så er sommerfugl på Persisk Parvana. Men du sa at persisk er talespråket i Iran så da bruker de sikkert begge deler? Har iallefall redigert innlegget mitt enda en gang, og håper det blir rett med språkene nå Edit3: Parvana er et Iransk navn, som sikkert kommer av det persiske ordet for sommerfugl. For det er navn jeg har søkt etter og ikke ord hvis du skjønner.
bardmand Skrevet 7. Juni 2006 Rapporter Skrevet 7. Juni 2006 Fargenavnet sobel henspiller på pelsverket fra svartmåren - Martes zibellina - i mårdyrfamilien (Mustela) - noe der? Sable, heter den på engelsk.
MyPapillon Skrevet 8. Juni 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 8. Juni 2006 Takk for svar så langt,er det noen som kunne funnet noe med svat/sort,hun blir ganske brun/rød -sort i ansiktet... Så kanskje noe med det ordet,om det hjelper noe... Takk alle sammen Vilde
Yodel Skrevet 9. Juni 2006 Rapporter Skrevet 9. Juni 2006 Jeg er ikke så flink i spansk, men Swahili kan jeg endel av etter å ha lett mye etter passende navn til mine valper. På Swahili betyr Meka- Rød Gozi- Sort Mzungu- Hvit Sommerfugl har flere navn på Swahili, blant annet kipopo, pepeo, og popo Ellers liker jeg veldig godt "moyo" som betyr hjertevarm favoritt... Sprett er jo også et festlig navn;)
Hunter Skrevet 9. Juni 2006 Rapporter Skrevet 9. Juni 2006 Denne oversetteren kan du prøve deg litt med. Du kan for eksempel skrive inn fargenavn eller lignende på engelsk, og velge hvilket språk du vil oversette til. Det er begrensninger hvor mange språk du kan oversette til fra engelsk selvfølgelig, men du kan komme fram til mye bra med de som er.
Sirup Skrevet 9. Juni 2006 Rapporter Skrevet 9. Juni 2006 Takk for svar så langt,er det noen som kunne funnet noe med svat/sort,hun blir ganske brun/rød -sort i ansiktet... Så kanskje noe med det ordet,om det hjelper noe... Takk alle sammen Vilde Er hun sort/rødbrun bare i ansiktet, og hvit/sobel resten? Eller har fargene forandret seg helt? *bare nysgjerrig* Men svart ja... Hva med: Noir = svart på fransk (uttales noar/nwar) LaNuit = natten, også på fransk Black diamond - litt tungt kanskje... Eller kanskje The Darkness -
MyPapillon Skrevet 9. Juni 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Juni 2006 Takk for at dere har prøvd så godt dere har gjort,kjempegodt gjort,må liksom ha kommet til noe nå,og tror jeg har bestemt meg,så takk for all hjelp jeg har fått... Halvannen time nå så henter jeg............. Skakl sende navnet hennes når jeg kommer hjem i kveld..for da er det skrivd på hennes papirer... Hilsen en Spent hundeeier"snart.." Vilde
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar