Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor fort tar hunden din slalomen?


icebluelagoon

Recommended Posts

Han tok den faktisk etter TO dager ;) Sånn halvveis da. Han skjønte det hvertfall..

men trener fortsatt litt på den hver dag så han ikke skal slurve.

Trente egentlig bare me en leke som han liker veldig godt, og lokkern igjennom. Peker inn, lokkern tilbake, sånn mellom hver. Begynte med 6 pinner... (og går igjennom hele hver gang)..

EDIT: misforstod litt ja ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok den faktisk etter TO dager ;) Sånn halvveis da. Han skjønte det hvertfall..

men trener fortsatt litt på den hver dag så han ikke skal slurve.

Trente egentlig bare me en leke som han liker veldig godt, og lokkern igjennom. Peker inn, lokkern tilbake, sånn mellom hver. Begynte med 6 pinner... (og går igjennom hele hver gang)..

Ok, men hvor fort tar han den? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<_< Vi har noen pinner i hagen som han skal lære seg å løpe fort igjennom...vi har bare trent noen dager enda og har foreløpig bare 2 stk (skal bli 2x2 metoden), men helt ærlig så ser det håpløst ut..han skjønner lite .. Håper noen har noen knallgode tips som gir en rask og ikke minst selvstendig slalom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<_< Vi har noen pinner i hagen som han skal lære seg å løpe fort igjennom...vi har bare trent noen dager enda og har foreløpig bare 2 stk (skal bli 2x2 metoden), men helt ærlig så ser det håpløst ut..han skjønner lite .. Håper noen har noen knallgode tips som gir en rask og ikke minst selvstendig slalom?

Allèslalom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kite har utrolig nok tatt slalomen på 2.8 eller no', men jeg vil ikke si at det er standard tiden ;)

Hvilken innlæring tok du? MartineH, jeg har tenkt litt på Allè slalom men skal prøve litt mer på 2x2 før jeg gir opp..Prøvde litt igjenn nå og det ser ut til at det demrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken innlæring tok du? MartineH, jeg har tenkt litt på Allè slalom men skal prøve litt mer på 2x2 før jeg gir opp..Prøvde litt igjenn nå og det ser ut til at det demrer.

Begynte med å klikke den inn, de fire første pinnene eller no'.

Tok også endel inngangstrening- 2 pinner.

Og så over på tre pinner, fire pinner og fem pinner, gikk ned til tre pinner og opp til fem pinner og så full slalom.(ikke klikker)

Det jeg ikke klikkertrente tok jeg først og fremst med bånd for så å gå over til å bruke hånda.

Nå kan jeg løpe langt foran han, langt bak og langt unna på siden så jeg er ganske fornøyd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en artikkel på canis hvor det står hvordan du kan lære inn slalom med klikker.

Canis.no -> Hundetrening -> Agility (finn deg frem til hvor det står "Siste 10 artikler om agility") -> Innlering av slalomen med klikker.

Hvordan klikket du den inn? Shapet du han rundt en pinne for så å legge på en til etc eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shapet den inn pinne for pinne ja! ;)

Gahh! Gidder jeg det da? <_< Høres tidkrevende ut og jeg er inne i en utålmodig periode eller noe...

Nå ser det ut til at Lokeliten endelig begynner å ta poenget med å løpe igjennom pinnene.(nei, Loke: ikke target, ikke apportere, i ved siden av og ikke rundt, IGJENNOM pinnene , flink gutt..) så vi får trene mye så løsner det sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gahh! Gidder jeg det da? <_< Høres tidkrevende ut og jeg er inne i en utålmodig periode eller noe...

Nå ser det ut til at Lokeliten endelig begynner å ta poenget med å løpe igjennom pinnene.(nei, Loke: ikke target, ikke apportere, i ved siden av og ikke rundt, IGJENNOM pinnene , flink gutt..) så vi får trene mye så løsner det sikkert :)

Ja...som du sa:gidder du det!

Jeg gadd bare de første pinnene ;)

Så lenge du trener lett vil hunden få fart i slalomen til slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi shapet den på en treningsøkt på ca 15 minutter. Da kunne hun den med meg på hennes høyre side. Så brukte vi en-to treningsøkter på både fremadsending til slalom og slalom når jeg er foran henne eller på venstre side. Farten er ganske rask, men kom ikke før hun var helt sikker på den (noen dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi shapet den på en treningsøkt på ca 15 minutter. Da kunne hun den med meg på hennes høyre side. Så brukte vi en-to treningsøkter på både fremadsending til slalom og slalom når jeg er foran henne eller på venstre side. Farten er ganske rask, men kom ikke før hun var helt sikker på den (noen dager)

Ikke brief! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi shapet den på en treningsøkt på ca 15 minutter. Da kunne hun den med meg på hennes høyre side. Så brukte vi en-to treningsøkter på både fremadsending til slalom og slalom når jeg er foran henne eller på venstre side. Farten er ganske rask, men kom ikke før hun var helt sikker på den (noen dager)

Pffft... <_< Jeg vet ærlig talt ikke hvor lang tid Loke hadde brukt..noe tar han kjempefort og andre ting skjønner han ikke bæret av.Han har lett for å prøve for hardt når jeg shaper slik at det bare blir rot..Les: han er så psykt rask på å skifte atferder at matmor ikke klarer å følge med :) Så vi shaper ikke så ofte :)

Tror jeg fortsetter med 2x2 metoden litt til..det går bedre og bedre for hver gang trallala..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ett spm til dere..

Dere som sier tia, hvor mange pinner bruker dere? Sikkert litt forskjellig her, og derfor lengre/kortere tid på noen... Eller er det sånn at dere har like mange pinner?

(om ikke alle har det så bør man kanskje skrive antall pinner også?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gahh! Gidder jeg det da? <_< Høres tidkrevende ut og jeg er inne i en utålmodig periode eller noe...

Nå ser det ut til at Lokeliten endelig begynner å ta poenget med å løpe igjennom pinnene.(nei, Loke: ikke target, ikke apportere, i ved siden av og ikke rundt, IGJENNOM pinnene , flink gutt..) så vi får trene mye så løsner det sikkert ;)

Jag gjorde ju så (shejpade helt) och det tog tre dagar innan det såg ut så här:

http://www.klickerklok.se/movies/060224-1.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...