Gå til innhold
Hundesonen.no

skjønner han at hun dør?

MarieR

Recommended Posts

utrolig dramatisk overskrift her da, men nå bynner jeg virkelig å lure på hvor mye hunder forstår! Onkelen min er den nermeste naboen vår, han har ei dachs tispe som står på randen til og forlate vår verden, hun er gamlere enn meg og fortjener og hvile. men i det siste etter at hun ble skikkelig dårlig her nå har ask vært helt på tuppa! vær gang vi møter hunder på tur høres det ut som om han vil drepe dem (han har det KUN i kjeften), men i dag da vi møtte tispa som forsiktig men med logrende hale kom løpende (hviss en kan kalle det dt..) bortover mot oss, sto ask og ventet på at hun kom, han snuste på henne, og gjorde noe jeg aldrig trudde jeg skulle se min hund gjøre; istedefor og by opp til lek begynte han og slikke henne i ansiktet, hun likte det ikke helt så hun gikk noen meter og la seg der. ask gikk etter og la seg ved henne og tru meg, de som kjenner ask VET at det ikke er noe han normalt ville gjort. tispa ble så glad! onkelen min hadde ikke sett henne slik på evigheter! så nå bor lille sjarmtrollet her! :) men det blir nok ikke lenge... trur det blir den siste turen til dyrlegen neste uke :) sofie ser nesten ikke noe og hun hører heller dårlig, det er mye som feiler henne men hun er bli og fornøy men fortjener og hvile...kommer til og savne henne ja! ask og soffi som tispa heter ligger nå foran TV`en og ser gamle opptak av lassie.. hehe.

liknende historier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker historie :) Jeg er helt sikker på at de skjønner du. Hvis du er interessert i sånne merkelige fenomener hos dyr, burde du lese boka "Uforklarlige krefter hos dyr" av Rupert Sheldrake. Den handler om hunder som vet når eieren kommer hjem og andre dyrs sterke bånd til mennesker. Jeg har også masse andre bra bøker angående telepati med dyr o.l. Men denne er vel litt mer jordnær :)

Dette står bak på boken:

Våre firbente venner er ikke bare søte, koselige, trøsterike og morsomme; de har i tillegg en rekke uforklarlige evner som forundrer oss og som kan hjelpe oss til å utvide vår forståelse av oss selv.

Forfatteren har intervjuet hundrevis av mennesker som har solid erfaring med dyr, blant andre hundetrenere, blinde med førerhunder, vetrinærer, hestetrenere og ryttere, bønder, eiere av dyreforretninger, reptiloppdrettere og kjæledyreiere. Når han skreller bort alle innsigelser, som vaner, faste tidspunkter, dyrets luktesans og hørsel, og menneskets kroppsspråk, mener han at det er hevet over enhver tvil at dyr har visse evner intakte som vi mennesker gjenkjenner og iblant også bruker, men som vi ikke er i kontakt med på samme måten selv lenger.

Hvordan kan for eksempel hunden vite at det er eieren som ringer?

Vi er forbundet via morfologiske felt, hevder Rupert Sheldrake. De morfologiske feltenes evne til å strekke seg ut som et usynlig elastisk bånd gjør at de fungerer som kanaler for telepatisk kommunikasjon, til og med over store avstander.

Våre egne intensjoner, ønsker og frykt er ikke begrenset til vårt eget hode eller til kommunikasjon via ord og atferd. Vi er gjensidig forenet med dyr og mennesker som står oss nær, selv om vi er langt borte fra hverandre, sier Sheldrake, som konkluderer med at vi står på terskelen til en ny forståelse av sinnets natur.

Nå vet ikke jeg hvor "alternative" dere er :) men denne boken er i alle fall veldig spennende lesing! Kanskje de til og med har den på biblioteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest bøkene "Jo vist har dyrene sjel" av Margit Sandemo? Har bok nr 1 og 2 der (vet ikke om det finnes flere heller jeg?)

Utrolig mange historier som gir deg gåsehud og får deg til å fundere en hel masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest bøkene "Jo vist har dyrene sjel" av Margit Sandemo? Har bok nr 1 og 2 der (vet ikke om det finnes flere heller jeg?)  

Utrolig mange historier som gir deg gåsehud og får deg til å fundere en hel masse.

Oi, de har jeg ikke hørt om engang! Må finne dem! :) Elsker Margit Sandemo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hunden kan føle at den andre hunden er alvolig syk eller at det er noe galt med den!

Mico hadde en rar oppførsel mot mammaen til venninna mi jeg bor med her.

Mammaen til venninna mi hadde en blandings hund som var syk! Hadde noe skade i nakken og hun ble veldig agressiv. Så hun hadde bestemt seg for å avlive den.

2 eller 1 dag før hun skulle til vetten var mammaen innom oss på storo. Hun hadde ikke med hunden. Seff gruet mammen hennes seg til å gjøre dette. hun elsker jo hunden.

Men jeg reagerte på at Mico var veldig rar mot henne. Han gikk bort for å hilse det gikk bra. Etter en stund ville han ikke bort til henne og han små knurra litt.. ikke noe agressivt bare slik bromming også nektet han å gå bort til henne. Gikk lang omvei rundt til henne!

kan jo hende at han følte noe eller luktet sykdom av henne eller noe!

Rare ting med dyrene. Jeg tror at de kan føle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, stakkars vovva. Jeg tror også hundene aner mer enn vi tror. Og en slags forbindelse mellom oss og dyr. jeg skal hvertfall lese de bøkene som er nevt her!!! Kom med fler om dere veit om noen  :wink:

Tror du det? Trodde ikke du trodde at hunder kan tenke engang jeg.... For dem er det jo bare en ting som gjelder, enten eller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok et helt annerledes perspektiv på ting enn oss mennesker. De vet utrolig mye mer enn oss på mange områder, mens vi nok grubler mye mer enn dem. Hunder oppfatter helt andre ting enn oss. Jeg mener at det ikke nødvendigvis er sånn at menneskene er så mye "smartere" enn andre dyr, vi bare oppfatter ting annerledes. De vet ting som ikke vi en gang greier å fatte. F.eks. så merker de veldig godt naturforandringer, og stemninger. De kan merke epilepsianfall, tsunamier, jordskjelv m.m. som vi ikke har en sjans til å merke. De kan også merke det om det skjer noe med personer de er knyttet til, selv om de er milevis unna. Det er nok ikke fordi de lukter det med nesen sin det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er Mye smartere enn vi tror ja!

De er også smarte på mer kompliserte ting. Dette er bevist og er veldig lik oss mennsker. Vi mennesker er ikke like smarte med kompliserte ting heller ikke hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...