Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden klarer ikke tisse


Recommended Posts

Hunden til moren min klarer ikke tisse og er tydelig plaget, skal til dyrlegen i morgen tidlig.

Lurer på om noen har noen tips eller råd for at han skal få det litt bedre i ventetiden?

Er det f.eks lurt å hoppe over kveldsmaten? tenker at full mage vil være med å presse på blæren og at han vil få mer smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til moren min klarer ikke tisse og er tydelig plaget, skal til dyrlegen i morgen tidlig.

Lurer på om noen har noen tips eller råd for at han skal få det litt bedre i ventetiden?

Er det f.eks lurt å hoppe over kveldsmaten? tenker at full mage vil være med å presse på blæren og at han vil få mer smerter.

Eneste erfaringen jeg har med det, er en hund som fikk nyrestein som "satte seg fast" og førte til at hunden ikke fikk tisse. Meget smertefult for hunden, og veterinær dagen etter hadde vært uholdbart... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulle tarmer vil legge et økt prss på urinblæren, ville derfor ikke gitt så mye mat...Men hvor lenge er det siden hunden har tisset? Er det veldig lenge siden ville jeg kontaktet vakthavende dyrlege og fått hunden katerisert. En urinblære kan jo faktisk sprekke, og faktisk kollapse om den plutselig tømmes etter å ha vært veldig full over lang tid.

Håper det ordner seg for hunden din :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke akutt nok. Oppdaget dette ca kl 19, vet han tisset i 14 tiden i dag og min søster merket ikke noe på han når hun hadde han ute på tur i ettermiddag, men hun så heller ikke etter om det kom noe ut når han løftet foten. Han er fæl til å bade og badet også i ettermiddag så kanskje det har forverret det?. Dette kom ganske plutselig må jeg si.

Kommer ikke til å gi han kvelds, vil ikke det skal presse på blæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har han tisset i formiddag så skal det vel gå greit å holde seg til i morgen (tidlig?) Men du kan jo prøve å rasjonere vannet hans litt, dumt om han skal drikke seg til et stort ubehag. Du får jo se ann formen hans, blir han dårligere utover kvelden/natten ville jeg ikke nølt med å kontakte vetrinæren.

Hvordan viser han at han er dårlig, eller plages av manglende tissing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke interresert i å leke med min hund, noe han alltid er interresert i. Han sutrer ikke eller noe sånt(han tåler ikke mye smerte til vanlig), men han er litt annerledes enn hva han pleier å være, roligere og litt deppa på en måte. Vanskelig å forklare men det er småting jeg merker det på. Han står også lenge i tissestilling(som en valp) når jeg har han ute og det kommer bare en og annen dråpe på 3 min. Må også nevnes at han har klart å skrape/kuttet av litt hud på den store tredeputen på ene labben, så det er mulig han depper litt for det også(håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hos dyrlegen og gutten hadde urinstein ja. Var veldig uvanlig at en så ung hund fikk det. Først fikk han bedøvelse for å se om vi kunne få tatt en urinprøve, men ingenting kom ut. Steinen var ganske langt ute og måtte knuses opp og spyles ut. Heldigvis hadde han ikke flere steiner i blæren.

Nå er det antibiotika, smertestillende, spesialfor og masse vann. Det var heldigvis ikke komt så langt at det var fare for forgiftelse ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hos dyrlegen og gutten hadde urinstein ja. Var veldig uvanlig at en så ung hund fikk det. Først fikk han bedøvelse for å se om vi kunne få tatt en urinprøve, men ingenting kom ut. Steinen var ganske langt ute og måtte knuses opp og spyles ut. Heldigvis hadde han ikke flere steiner i blæren.

Nå er det antibiotika, smertestillende, spesialfor og masse vann. Det var heldigvis ikke komt så langt at det var fare for forgiftelse ennå.

Huff da. Men bra dere oppdaget det så tidlig, og at det gikk bra til slutt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund Pia ble akutt syk en torsdagkveld for noen år siden. Hun ville tisse,men fikk det ikke til.Styrte og herja hele natt til fredagen og hadde det tydeligvis vondt. Hos dyrlegen fredags morgen,ble hun dopet ned og operert.De åpnet henne opp og lukket henne igjen med en gang. Hun hadde blærekreft med spredning til det meste av organener. Hun ble bare 1 1/2 år...

Bra de fant ut hva som feilte hunden til moren din. Med medisin blir han nok fort frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...