Gå til innhold
Hundesonen.no

Narkomaner med hund

TineSimbaNana

Recommended Posts

Guest Vicky
De får ikke penger i hånda. De får matkkuponger som de kun kan bruke på dagligvarer. Hadde du skrevet at mange narkomane/noen narkomaner/de fleste osv så hadde jeg ikke sagt meg uenig med deg. Jeg var bare uenig i formuleringen om at alle narkomane setter bruket sitt foran hunden. Det kan du ikke vite. Det blir det samme som å si at alle narkomane steller godt med hunden/alle narkomane er slemme med hunden. Narkomane er mennesker de og selv om de har tatt noen gale valg i livet så er det ikke sikkert de lar det gå ut over hunden, som for mange er den eneste vennen og eneste familien de har. Formuleringen du brukte skjærer alle over en kam, og det syns jeg er unødvendig wink.gif .

du får synes som du synes. Men jeg syns at hverken barn eller hunder fortjener å ha en narkoman til å passe på dem. En hund fortjener et godt og trygt hjem med faste rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

du får synes som du synes. Men jeg syns at hverken barn eller hunder fortjener å ha en narkoman til å passe på dem. En hund fortjener et godt og trygt hjem med faste rammer.

Har du noen gang egentlig møtt på noen narkomane som eier en hund, siden du uttaler deg så glatt? Og i så tilfelle hvor mange siden du allerede har gjort opp din mening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg arrestere deg litt her vicky, sønnen til naboen min er eks narkoman, og den hunden han har nå, hadde han også da han var narkoman, det er en border collie, og den fikk alltid mat altså, og masse tur, såm å si at narkomane ikke klarer å passe på eller fortjener å ha hund, er å dra det litt langt vertfall..

de er mange ganger bedre eiere enn andre folk, siden de har utrolig mye kjærlighet og gi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Nå vil jeg arrestere deg litt her vicky, sønnen til naboen min er eks narkoman, og den hunden han har nå, hadde han også da han var narkoman, det er en border collie, og den fikk alltid mat altså, og masse tur, såm å si at narkomane ikke klarer å passe på eller fortjener å ha hund, er å dra det litt langt vertfall..

de er mange ganger bedre eiere enn andre folk, siden de har utrolig mye kjærlighet og gi...

Så du mener bare masse tur er nok for en border collie? ;)

Har du noen gang egentlig møtt på noen naromane som eier en hund, siden du uttaler deg så glatt? Og i så tilfelle hvor mange siden du allerede har gjort opp din mening om dette?

Jeg har vært vitne til flere narkomane hundehold. Ikke alle verdens hundehold, du som mener jeg generaliserer en rase fordi jeg er skeptisk til schæfer. Men jeg har sett noen narkomane hundehold, og er ikke inponert. Du har kanskje også sett hvordan narkomane foreldre ødelegger barn. Og hverken dyr eller barn fortjener å være hos en narkoman. En narkoman har MER enn nok med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener bare tur er nok for en border collie? ;)

Jeg har vært vitne til flere narkomane hundehold. Ikke alle verdens hundehold, du som mener jeg generaliserer en rase fordi jeg er skeptisk til schæfer. Men jeg har sett noen narkomane hundehold, og er ikke inponert. Du har kanskje også sett hvordan narkomane foreldre ødelegger barn. Og hverken dyr eller barn fortjener å være hos en narkoman. En narkoman har MER enn nok med seg selv.

hvor i innlegget mitt sto det EN tur...

du har en tendens til å dømme saker og ting før du har satt deg orntlig inn i det...

akkuratt som om jeg skulle kommet med masse uttalelser om gjeting og andre hunde aktiviteter jeg ikke kan en dritt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
hvor i innlegget mitt sto det EN tur...

du har en tendens til å dømme saker og ting før du har satt deg orntlig inn i det...

akkuratt som om jeg skulle kommet med masse uttalelser om gjeting og andre hunde aktiviteter jeg ikke kan en dritt om...

dåh, ikke bokstavelig! men en bc trenger faktisk mer enn bare turer! Den trenger en god del mental trening.

Hehe, ikke bry deg om mine tendenser.

Og jeg kan ikke masse om gjeting. Men jeg kan nok til å vite at Schæfer ikke er den mest velegnede gjeterhund. Og nå blander du inn meg i en diskusjon som ikke har noe med meg å gjøre heller. Hold deg til tema.

edit:

Vicky skrev ikke bare EN tur da tongue.gif

Border collie trenger jo mer en bare turer..

Helt riktig ;) Mener jo ikke bokstavelig en tur i hele sitt liv. Men en bc er en aktiv hund, ikke bare fysisk. Men også mentalt. Dette er en arbeidshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk sett folk som eier bc som bare går tur me dem faktisk. Men spørs hvor mye en bc trenger av stimuli fra individ til individ.

Noen trenger tur, hjernetrim o.l. mens noen holder det om di kan gå løs, eller ga lange turer daglig..

Jeg har ikke noe i mot at narkomane skal ha hund, men om du i tillegg er uteligger,ja da blir det en annen sak. Men man kan være narkoman og bo hjemme, og ha penger. Og kan gi hunden det den trenger.

Men noen narkomane klarer så vidt å passe på seg selv, har lite penger, og ikke et sted å bo. Og da er nok ikke en hund tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitne til? Hva betyr det? Kjenner du egentlig noen narkomane med hunder som gjør at du kan ha en sånn innsikt mener jeg? Når det gjelder utrolig mange narkomane/alkoholikere så er jeg faktisk blitt veldig imponert og overrasket over hvor flink de er med hunden sin.

Og dette med at narkomane foreldre ødelegger barna sine, ja det kan være sant, men det er jammen mange som er flink til å ødelegge ungene sine uten å være narkoman, det er jeg "vitne" til. Og hva her det egentlig med hunder å gjøre? Akkurat som om hundene skulle flyttet ut når de ble voksne og ta etter foreldrenes dårlige vaner?

Nei, tror ikke du vet helt hva du snakker om her for da hadde du ikke uttalt deg så skråsikkert. Og akkurat når det gjelder narkomane/alkiser med hund så tror jeg at jeg har ganske god peiling i forhold til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjente ei jente som hadde en blandings hund. hun fikk den da hun gikk på stoff. Da var hun ikke veeeldig avhengig men hun ble bare mer og mer avhengig og hunden ble mer og mer avhengig av henne. Etter tre år tok hun overdose. Og etter to uker ble hunden også avlivet fordi at hunden hadde blitt altfor avhengig av sin eier.

Hunden var blitt tynn fordi hun brukte pengene sine på stoff istedefor å gi hunden mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjente ei jente som hadde en blandings hund. hun fikk den da hun gikk på stoff. Da var hun ikke veeeldig avhengig men hun ble bare mer og mer avhengig og hunden ble mer og mer avhengig av henne. Etter tre år tok hun overdose. Og etter to uker ble hunden også avlivet fordi at hunden hadde blitt altfor avhengig av sin eier.

Hunden var blitt tynn fordi hun brukte pengene sine på stoff istedefor å gi hunden mat

Det høres jo ut som et utrolig tragisk tilfelle, men det er langt i fra alle narkomane sine hunders skjebne som er slik. Det å si at en narkoman hundeeier er en dårlig eier blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Vitne til? Hva betyr det? Kjenner du egentlig noen narkomane med hunder som gjør at du kan ha en sånn innsikt mener jeg? Når det gjelder utrolig mange narkomane/alkoholikere så er jeg faktisk blitt veldig imponert og overrasket over hvor flink de er med hunden sin.

ta meg på ordet eller ikke bry deg. Jeg har ikke tenkt å sitte å ramse opp ting som ikke andre har noe med.

Og dette med at narkomane foreldre ødelegger barna sine, ja det kan være sant, men det er jammen mange som er flink til å ødelegge ungene sine uten å være narkoman, det er jeg "vitne" til. Og hva her det egentlig med hunder å gjøre? Akkurat som om hundene skulle flyttet ut når de ble voksne og ta etter foreldrenes dårlige vaner?

ja, det er selvsagt også ikke-narkomane som er elendige eiere. Men jeg har den gyldne regel: Barn og dyr skal IKKE utsettes for narkomane! Uansett om det finnes unntak eller ei.

Nei, tror ikke du vet helt hva du snakker om her for da hadde du ikke uttalt deg så skråsikkert. Og akkurat når det gjelder narkomane/alkiser med hund så tror jeg at jeg har ganske god peiling i forhold til deg...

nei, du får tro hva du vil davettu :P og du er sikkert jesus og gud du som vet "alt". ;) og trenger ikke å være frekk. jeg er ikke frekk med deg på noen måte.

kjenner til et veldig veldig lignende tilfelle... men da var det snakk om to hunder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å sette ting på spissen... da burde ikke røykere heller ha hund da....? Narkomaner kan ha ett hjem og stort hjerte selv om de er avhengig av ett stoff.. Jeg er vitne hver dag til en her i bygget som tar tak og "ødelegger" hunden skal jeg ta da alle under en kam? nei.. syns ikke du har rett til å ta alle under en kam jeg vicky.. og i innleggene dine bruker du kun den Schæferen som eksempel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
for å sette ting på spissen... da burde ikke røykere heller ha hund da....? Narkomaner kan ha ett hjem og stort hjerte selv om de er avhengig av ett stoff.. Jeg er vitne hver dag til en her i bygget som tar tak og "ødelegger" hunden skal jeg ta da alle under en kam? nei.. syns ikke du har rett til å ta alle under en kam jeg vicky.. og i innleggene dine bruker du kun den Schæferen som eksempel...?

jeg syns det er for trist å snakke om. rett og slett. Og jeg sier ikke ALLE er sånn. Men jeg mener ingen narkoman skal ha ansvar for hverken hund eller barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta meg på ordet eller ikke bry deg. Jeg har ikke tenkt å sitte å ramse opp ting som ikke andre har noe med.

ja, det er selvsagt også ikke-narkomane som er elendige eiere. Men jeg har den gyldne regel: Barn og dyr skal IKKE utsettes for narkomane! Uansett om det finnes unntak eller ei.

nei, du får tro hva du vil davettu :P og du er sikkert jesus og gud du som vet "alt". ;) og trenger ikke å være frekk. jeg er ikke frekk med deg på noen måte.

kjenner til et veldig veldig lignende tilfelle... men da var det snakk om to hunder. ;)

Nei, hold deg til den gyldne regelen din du, så ender vi nok opp med bare perfekte hunder og eiere. Du er ikke frekk med meg nei, men derimot kan det du skriver være ganske støtende for enkelte. Så du trenger ikke å kalle meg for frekk når jeg kun legger frem fakta for deg.

Utrolig enig. Er man avhengig av noe, enten det er nikotin, sjokolade eller stoff så bør man ikke ha hund, sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Nei, hold deg til den gyldne regelen din du, så ender vi nok opp med bare perfekte hunder og eiere. Du er ikke frekk med meg nei, men derimot kan det du skriver være ganske støtende for enkelte. Så du trenger ikke å kalle meg for frekk når jeg kun legger frem fakta for deg.

hehe, og hva er så definisjonen på en perfekt hunde eier? det er et godt spørsmål. Jeg sier ikke at man MÅ være feilfri, men å være rusmissbruker er ingen god egenskap som hunde-eier. Og greit, jeg kan være støtende. Men da sier jeg bare: jeg mener ikke noe støtende ;)

Utrolig enig. Er man avhengig av noe, enten det er nikotin, sjokolade eller stoff så bør man ikke ha hund, sånn er det med den saken.

Nikotin er ikke med på å påvirke et menneske så mye motorisk og psykisk som det narkotika er med på å gjøre. Så det kan ikke sammenlignes på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

En alkoholiker har mindre kontroll enn en narkoman så jeg ville heller tvilt på alkoholikere enn narkomane! narkomane trenger ikke være ustabile selv om de går på stoff!

begge deler går under det samme: null kontroll... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
nei det vill jeg ikke påstå! å kunne gå å tenke så noe lunne klart å ikke kunne gå å ikke tenke i det heletatt er to vidt forskjellige ting!

hehe, de fleste narkomaner vil jeg si ikke tenker noe lunne heller.. hva med en eier som ikke er påvirket av narkotika eller alkohol i det hele tatt? ;) Er ikke det en bedre omsorgsperson for en hund eller et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, og hva er så definisjonen på en perfekt hunde eier? det er et godt spørsmål. Jeg sier ikke at man MÅ være feilfri, men å være rusmissbruker er ingen god egenskap som hunde-eier. Og greit, jeg kan være støtende. Men da sier jeg bare: jeg mener ikke noe støtende ;)

Vel definisjonen på den perfekte hundeeier er vel deg... ;) Og da sier jeg bare, jeg mener ikke å være frekk jeg heller selv om jeg er det. Det å være rusmisbruker er ikke akkurat en veldig god egenskap, det skal jeg være enig med deg i, men som vanlig skjærer du alle over en kam og sier at en narkoman ikke kan ta seg av en hund, og at det er urettferdig i forhold til hunden osv...det er mye som er urettferdig for hunden, men det er vel større urettferdigheter som er ute å går her i verden enn at en hundeeier er narkoman. Det behøver ikke nødvendigvis å ha noe å si for hundeholdet.

Nikotin er ikke med på å påvirke et menneske så mye motorisk og psykisk som det narkotika er med på å gjøre. Så det kan ikke sammenlignes på den måten.

Nei, men det er vel egentlig ikke særlig sunt for hunden å være passiv røyker, er det? Og hva med alkohol da, påvirker ikke det oss også kanskje, eller bør alle ikke-avholdsfolk også droppet å ha hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, de fleste narkomaner vil jeg si ikke tenker noe lunne heller.. hva med en eier som ikke er påvirket av narkotika eller alkohol i det hele tatt? ;) Er ikke det en bedre omsorgsperson for en hund eller et barn?

Eller hva med en eier (eller en forelder) som slår hunden/barnet, er ikke det en bedre omsorgsperson enn en narkoman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...