Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrening


Turbo-Teebee

Recommended Posts

Kjøpte hundefôr her om dagen og fikk med en bok om klikkertrening og en klikker. Har kastet meg over boken og liker virkelig hva jeg leser! Har jo hørt masse om klikkertrening, men aldri helt satt meg inn i hva det faktisk går ut på :P Men dette er jo virkelig noe for meg, så får vi se hva Teebee syntes om det da...

Har ikke kommet mer enn halvveis gjennom boken, men har bare prøvd litt når vi har gått kveldstur (da er det ikke så mange forstyrrelser) og for en effekt! Hun har dratt mye i båndet, men de turene har vært uten noe draing, hun har fokusert så mye mer på meg! Kjempe morsomt! Gleder meg til å komme ordentlig i gang.

Har nok ikke tid til noe kurs før høsten, for i sommer jobber jeg turnus. Men håper vi kommer oss litt i gang selv. Hvor mye feil kan jeg gjøre hvis jeg selv gjør noe på gal måte?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :P

Du får ikke gjort noen veldig skadelige feil, annet enn å klikke for feil adferd. At du f.eks er litt for sen med klikket i begynnelsen, eller ikke klikker og tenker "søren, der skulle jeg ha klikket!". Men hunden tar veldig, veldig sjelden skade av feil klikkertrening, hehe.. Det som også går an å gjøre feil er at du begynner å lokke og sånt. Men er du viljesterk nok så går det nok greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter å ha kommet lenger i boken så ser jeg jo at det presiseres at den vanligste feilen er å klikke for sent. Har tenkt å sende bikkja ut på tur med mannen og gjøre klikkeøvelsene i boken, og kanskje finne noen som kan se litt på etterhvert, sånn før vi får tid til kurs.

Det er helt utrolig morsomt. Prøvde litt med target i går kveld, og det er helt utrolig hvor fort hun tar det! Tror dette er noe vi fort blir hektet på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte hundefôr her om dagen og fikk med en bok om klikkertrening og en klikker. Har kastet meg over boken og liker virkelig hva jeg leser! Har jo hørt masse om klikkertrening, men aldri helt satt meg inn i hva det faktisk går ut på :) Men dette er jo virkelig noe for meg, så får vi se hva Teebee syntes om det da...

Har ikke kommet mer enn halvveis gjennom boken, men har bare prøvd litt når vi har gått kveldstur (da er det ikke så mange forstyrrelser) og for en effekt! Hun har dratt mye i båndet, men de turene har vært uten noe draing, hun har fokusert så mye mer på meg! Kjempe morsomt! Gleder meg til å komme ordentlig i gang.

Har nok ikke tid til noe kurs før høsten, for i sommer jobber jeg turnus. Men håper vi kommer oss litt i gang selv. Hvor mye feil kan jeg gjøre hvis jeg selv gjør noe på gal måte?...

Genialt å gi med klikkerboken til foret da! Hvor kjøpte du foret? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt å gi med klikkerboken til foret da! Hvor kjøpte du foret? :)

Kjøpte Eukanuba på Tropehagen Zoo på Linderud senter (Oslo). Kjempe flott syntes jeg, ellers hadde vi nok ikke sett på klikkertrening nå ihvertfall.

(Beklager hvis "snik-reklame" ikke er tillat. Utelot det liksom i hovedinnlegget, men... Hadde forresten vært interresant å høre om det bare er på denne butikken, eller andre steder ogsp?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg klikker i byen og fikk med ei grei blekke! Nå skal jeg sele på og gå ut og klikke litt. Begynner på begynnelsen vi, tror jeg! Blekka var veldig grei og lese, så nå er vi klare til start! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...