Tine Skrevet 29. Mai 2006 Rapporter Share Skrevet 29. Mai 2006 Jeg har da kjøpt meg speilrefleks kamera i Canon 350 D og lurer derfor på åssen jeg kun får fokus på Gizmo og bakgrunnen blir uklar? Hva skal jeg stille kameraet på da? Legger med ett eks: Noe sånnt men mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 29. Mai 2006 Rapporter Share Skrevet 29. Mai 2006 Først, og fremst - grattis med nytt kamera! Du kommer nok fort til å bli avhengig Den letteste måten å få bildetypen du beskriver på er å bruke portrettinnstillingen på kameraet (regner ikke med at du har begynt å stille på det manuelle etter kun noen få timer?), og bruke maks zoom - da får du en dus bakgrunn. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Skrevet 29. Mai 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Mai 2006 Først, og fremst - grattis med nytt kamera! Du kommer nok fort til å bli avhengig Den letteste måten å få bildetypen du beskriver på er å bruke portrettinnstillingen på kameraet (regner ikke med at du har begynt å stille på det manuelle etter kun noen få timer?), og bruke maks zoom - da får du en dus bakgrunn. Lykke til Takk for det du Må si jeg er avhening allerede har tatt ca 300 bilder i dag Hverfall kjempe fornøyd med det supre bilder da Jeg har begynt å se på innstillingene allerede jo, skal prøve meg fram i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 1. Desember 2009 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2009 Takk for det du Må si jeg er avhening allerede har tatt ca 300 bilder i dag Hverfall kjempe fornøyd med det supre bilder da Jeg har begynt å se på innstillingene allerede jo, skal prøve meg fram i morgen. Hei! Jeg har akkurat samme kameraet, og jeg er også kjempefornøyd! Håper du får det til. -Maks zoom -Manuell fokusering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 1. Desember 2009 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2009 Så lavt blendertall som mulig, og gjerne max zoom pleier å ordne det. Edit- skulle selvsagt stå max zoom ikke fokus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 1. Desember 2009 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2009 I tillegg til å bruke max zoom, kan du stille blenderen så åpen som mulig. Hvis det er et KIT-objektiv du har, så kan du presse den ned i f4 på godværsdager, men er det grått ute får man den sjeldent lengre ned enn f5 på 350D'en har jeg merket. Jo lavere blendertall man bruker - jo mer lys slipper kameraet inn, og det blir mindre dybdeskarphet. Ved høyere blender (høyere f-tall) så blir dybdeskarpheten større, og man får med mer bak fokuspunktet når man fokuserer. Tar man bilder av landskap f.eks så kan man med fordel bruke høyt blendertall for å få mest mulig av landskapet skarpt og i fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 1. Desember 2009 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2009 Hei! Jeg har akkurat samme kameraet, og jeg er også kjempefornøyd! Håper du får det til. -Maks zoom -Manuell fokusering Ehm. nå er dette en 3 år (?) gammel tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LindaM Skrevet 1. Desember 2009 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2009 Skulle til å si det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 2. Desember 2009 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2009 Samma det da. Det kan jo være andre som lurer på det samme og så får de svar her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 2. Desember 2009 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2009 Ehm. nå er dette en 3 år (?) gammel tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar