Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring av hunden


IM

Recommended Posts

Vet det er mange her som har forsikring på hundene sine.

Jeg skal nå kjøpe en dalmatiner på 4 år (omplassering) og eier ønsker at jeg skal kjøpe forsikring på hunden. Men hvor mye koster en sånn forsikring, og hva forsikrer man???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har forsikring på hunden min!

Jeg vet ikke 100% hva det går ut på, men jeg mener å blant annet huske at det var noe om at hvis hunden skulle bli skadet eller syk eller må under operasjonsbordet, kan forsikringen dekke litt av dyrlegeregningen.. Det var noe mer og, men jeg kan ikke huske hva.. *tenke*

Det jeg vet, er at det er lurt å ha forsikring på hunden sin!

- håper du får et litt bedre svar enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria liv.

Dette deker innkjøpsprisen på hunden om den skulle dø.

Vet ikke helt va dette koster *pappa betaler* :P

Men det fins andre typer forsikringer, og andre typer forsikrings selskap.

Vi lurte en stund på om vi skulle ta en annen forsikring på Tess, en der det dekket en del av operasjoner osv. (dyrelegeregninger)

Men siden Tess er så liten enda så tok vi den første :P

Off... kanskje litt invikla forklart ?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikring via jobben til fatters.

Og har veterinærforsikring og livsforsikring.

Veterinærforsikring:

Dekker det meste av utgifter hos veterinær (de litt høye utgiftene), f.eks ved operasjon, sjukdom som trenger flere behandlinger osv osv. Man har jo også en egenandel som ligger rundt 500-1000, men om man får dekt skaden/sykdommen så får man igjen resten av pengene...

Man har også en viss sum i året. Min er kun på 10 000, men så har jeg en egenandel på 500 bare...

Livsforsikring:

Man får igjen ett viss beløp (evt det du kjøpte hunden for) om hunden må avlives pga sjukdom eller skade...

Er veldig forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, men anbefaler deg å ringe litt rundt og høre..

Er også veldig usikker på åssen det er å forsikre en hund på 4 år. Men det skal jo gå greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... leste på agria.no at det er en egenandel + 20% av regningen hos dyrlegen... syntes dette virket noe teit jeg da... for hvis man får en regning på 20 000, så blir 20% av det 4000, og da hvis egenandelen er på 1000 så er man oppe i 5000 allerede!!

Det er 1/4 av regninga det... Da er det vel bedre å legge av 500kr per måned til hunden hvis noe skulle gå galt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... leste på agria.no at det er en egenandel + 20% av regningen hos dyrlegen... syntes dette virket noe teit jeg da... for hvis man får en regning på 20 000, så blir 20% av det 4000, og da hvis egenandelen er på 1000 så er man oppe i 5000 allerede!

Det er 1/4 av regninga det... Da er det vel bedre å legge av 500kr per måned til hunden hvis noe skulle gå galt??

Da tror jeg at jeg heller har gjort det. Men hør med andre forsikringsbyråer. Er ikke alle som har det på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...