Gå til innhold
Hundesonen.no

JH...Bytte av hund?

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Noen av dere som har vært med på Juniorhandling når dommeren har bestemt seg for at alle skvipasjene skal bytte hund?

Eller har jeg missforstått alt?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun i finalen på Hamar at juniorhandlerne må gå med andre hunder enn sine egne. Da går de først med sine egne, og deretter må alle stille samme rase (eller motsatt, husker ikke helt).

Når du stiller i JH på andre utstillinger, kan du bruke hvilken som helst hund, enten din egen eller noen andre sin. Har ikke hørt noe om at ekvipasjene bytter hund seg i mellom eller noe sånt, men så er ikke jeg helt kjent på det området heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..På reglemanget til JH, så sto det:

"Dommeren kan også bytte litt på hunder, om dommeren føler for det" eller hva det nå var..:D

Hilsen Christine som gruer seg til JH på NKK Trondheim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er'e skikkelig krise kan du bruke Tinka. Har du mer lyst til å bli plassert hadde jeg dog brukt Cita begge dagene.

Hihi. Hyggelig å la meg få bruke henne. Selv om jeg hadde tenkt på en litt mer spennende rase å stille. Labradorer er kjedelige å stille. De stilles fritt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være spennende å stille en labrador som ikke kan noe som helst? :D

Men det fins da sikkert en god del andre hunder du kan låne? Det er sikkert noen fra hundesonen som bare ville syntes det var moro.

Jo, det hadde jo det ;) Men må kanskje sørge for å bli plassert først, før jeg kaster meg på sånne utfordringer. Hihi.

Jo, det er det nok. Men skal først høre om det er noen nuffe-mennesker som skal dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har hørt folk snakke om at det kan skje i finalen, men aldri ellers. Tror de gjør det i Sverige noen ganger. Aldri opplevd det selv.

Benedicte - som trenger bikje å stille ene dagen B)

Hvilken dag? Jeg har en sheltie du evt. kan låne... Men jeg skal stille henne selv på søndagen, så da er det fare for at hun kan være sliten om det er helt til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har vært med på Juniorhandling når dommeren har bestemt seg for at alle skvipasjene skal bytte hund?

Eller har jeg missforstått alt?

;)

Det er helt mulig for dommeren å bytte hunder også på vanlige NKK utstillinger... I semifinalen 2002(tror jeg) måtte ALLE SAMMEN (28stk tror jeg...) bytte hund! Var med den som gikk forran eller bak deg...

Da jeg var i Danmark i fjor måtte vi også bytte, men da var det de 4 som hadde blitt tatt ut til å bli plassert da... Tror dette er mulig i Norge også, hvis man får en dommer som virkelig kan JH, men tror bare de vil gjøre dette mellom de som har gått videre og kommer til å bli plassert.

Kan jo egentlig si desverre for at dette ikke skjer mer i Norge ;) Det burde det ha blitt, for det kan virkelig skille f.eks nr1 fra nr2. Det dumme er at NKK ikke har tid for det meste, og ber dommeren om å være skjapp. Sånn føltes det i hvertfall ut som noen ganger da jeg fremdeles holdt på...

Lykke til i Trondheim da ;) Går sikkert greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig, der er det lett og skille!

Jeg byttet hund på et handlingskurs en gang, og jeg må si det var tilfredstillende, jeg

hadde en hund som var veldig vanskelig og stille den gangen (flat) Og og se at de andre

ikke klarte han var en slags motivasjon for meg..

Men helt enig Maria, virker litt som "Bli ferdig med den JH en der så vi kan fortsette"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har hørt folk snakke om at det kan skje i finalen, men aldri ellers. Tror de gjør det i Sverige noen ganger. Aldri opplevd det selv.

Benedicte - som trenger bikje å stille ene dagen B)

Kan få låne med deg Aiwa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...