Gå til innhold
Hundesonen.no

fuglehund.moo.no

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Da har vi skiftet template, satt inn nytt banner og endret på det meste :D

Trenger kritikk...

Og ps! gjesteboka er sulten.. :D

Her er siden

Skrevet

Jeg likte kommentarene dine forran linkene og på forsiden :P

Jeg tror jeg har linket til deg, men jeg skal sjekke det opp :P

Det som irriterte meg litt, var at det "spratt opp" en sånn freewebsreklame hver gang jeg trykte på en av sidene i menyen din... Den var der bare i et lite sekund eller så... Men *pirke pirke* :P Mulig du ikke kan gjøre noe med det akkurat.

Fin side :P

Guest Christine
Skrevet

Dette kan du bli rik på ;) Fin side :)

Jepp, jeg er allerede på en god vei vettu :)

Venter snaaaart kull, og da kommer jeg til å lege ut en anonse her på sonen- for intgeresserte ;)

Skrevet

Jepp, jeg er allerede på en god vei vettu :)

Venter snaaaart kull, og da kommer jeg til å lege ut en anonse her på sonen- for intgeresserte :)

Har noen flotte avlsdyr hjemme hos meg også :rolleyes:;)

Guest Christine
Skrevet

Har noen flotte avlsdyr hjemme hos meg også :rolleyes::)

Si i fra om du har noen flotte hunner til parring da :) Har en utrolig flott hann her hjemme.

HeHe... ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

På jobben min (Color Line) la de nytt, blått teppe ifjor.

Dette har resultert i noen ganske flotte og sjeldne eksemplarer av arten, som gjemmer seg i trappen ned til kjelleren..

De er nemlig blå!

Bare å si ifra hvis du vil jeg skal fange en til deg. De er ikke spesielt raske, så tror ikke det skulle bli noe problem.. Kanskje du kunne fått et kull med blå-grå mønstrete?

:wub:

• 4 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Da har jeg skiftet template, skrevet veldig masse på nytt og tatt en del endringer. Blogg tror jeg kommer i morgen, og jeg gidder og ha en :lol:

Gjesteboka sulter også snart* hint-hint* :P

Guest Christine
Skrevet

Takk, Takk :lol:

Er det noen som har litt ris for noe og eller? :P

• 3 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

I en mangel på aktiviteter i sommerdagene, har jeg laget meg en ny side.

www.milo.moo.no kommer selvfølgelig til og være siden min, hvor jeg skal opprette blogg osv, så denne er den hovedsiden.

Den andre siden er en kjærlighetsside for å vise litt av hvor mye jeg elsker Milo. Håper på ris og ros. Siden kommer heller ikke til og bli oppdatert...

Adressen:

www.christine-milo.moo.no

Skrevet

Søt ny side, den andre du har er jo mer ordentlig da, men uansett hva folk må si om piczo så er det morro og ikke minst enkelt å holde på med ;)

Bildene du har på siden din linker tilbake til forsiden, dette kan du få vekk inne på innstillinger ett sted :P

Guest Christine
Skrevet

Vel, nå har jeg fått gjesteboka og bloggen inn i ramma på siden. Takket være litt litt hjelp som jeg fikk av JeanetteH :)

Har bare 5 meldinger per side i gjesteboken pga at jeg får ikke hele gjesteboken inn i ramma.

Vær helt ærlig...Hvordan GB bør jeg bruke? Den "guestbook" eller "gjestebok" ? Begge to står der åpen til og bedømmes :)

Skrevet

Vel, nå har jeg fått gjesteboka og bloggen inn i ramma på siden. Takket være litt litt hjelp som jeg fikk av JeanetteH :)

Har bare 5 meldinger per side i gjesteboken pga at jeg får ikke hele gjesteboken inn i ramma.

Vær helt ærlig...Hvordan GB bør jeg bruke? Den "guestbook" eller "gjestebok" ? Begge to står der åpen til og bedømmes :)

Fant bare guestbook?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...