Gå til innhold
Hundesonen.no

Ut på tur i all slags vær?


ida

Recommended Posts

Nå sitter jeg her med to hunder og hadde egentlig tenkt meg til skogs på en skikkelig langtur. Men, det regner og regner. Jeg er livredd tordenvær :D og tør bare ikke å vandre inn i skogen hvis det er muligheter for å bli overrasket av lyn og bulder. Hadde et par skumle opplevelser i fjor, der jeg ble sittende under en busk uten å tørre å gå verken hjem eller videre på tur. Vet at det er kjempedumt, men jeg får virkelig hetta! Jeg er litt redd for å møte elg også, men i dag har jeg begge bikkjene og Solo er skogens dronning, så med henne er jeg trygg for skogens konge!

Er det bare meg som ikke trener på åpne plasser, eller går for langt hjemmefra, hvis det kanskje muligens kunne komme et lite lyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke en pyse i det hele tatt, Jeg går ikke ut når det tordner og lyner da holder jeg meg inne. Man skal jo ikke gå i skogen når det lyner da for man vet alldrig når det vil slå ned! Jeg var på tur for 2 dager siden da begynte det og tordne og jeg sprang hejm med hunden nærmest på slep etter meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyse, ville jeg jo definitivt ikke kalle deg da! Det er jo rimelig fornuftig å ikke bevege seg inn i en skog når det lyner og tordner! Trær kan jo fort tiltrekke seg lyn for å si det slik, og i en skog er det jo mange av dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg redd for tordenvær sjøl, men jeg pleier ikke å gå på skogstur med hundene om det ser ut til å bli lyn og torden allikevel.. Mest fordi det er kjipt å være midt i skauen OM det skulle komme en reaksjon hos bikkjene..

Pleier å ta med hundene i hagen jeg, også leker vi og herjer der mens det lyner og tordner.. Jeg vil nemlig ikke ha noe av at de skal lære at det er skummelt, og da har vi muligheten til å gå inn om ting skulle bli skummelt for bikkja.. (nå liker jeg ikke veldig godt å bli søkke våt sjøl heller da, men det har ingen ting med saken å gjøre? hehe :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som oftest å gå tur selv om det regner. men hvis jeg ikke gidder en dag så tar jeg meg heller en treningsrunde eller to på parkeringsplassen med Pito. Så blir hun litt mentalt sliten også og ikke bare fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har da lært hunden å ikke like regn kan skjønne :D Hvis det er virkelig dårlig vær, prøver jeg heller å ta en litt kort tur og så trene på ting som er mer mentalt slitsomt (nye triks og slikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...