Gå til innhold
Hundesonen.no

Vurderer å bytte til Nutram!


ida

Recommended Posts

Dyrebutikken oppe i gata her er veldig flinke til å snakke varmt om foret de forhandler. Det er nesten sånn at jeg får lyst til å skifte fra Eukanuba til Nutram bare fordi de snakker så varmt om det. Men nå er det nå sånn at det er levebrødet deres, så jeg vil gjerne høre om noen av dere har noen erfaring med foret før jeg "biter" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du blir fristet til å prøve ett nytt fôr når dyktige selgere snakker varmt om det. Har bortimot ti års erfaring som fôrselger selv, og det er jo slik man kaprer nye kunder :D Er dette forresten den samme butikken som du handler Eukanubaen i?

Jeg har aldri hørt om dette fôret før nå, så jeg måtte inn på siden deres å sjekke det ut. Etter hva jeg kan lese på Nutram's sider har de svært mange fôr å velge mellom. Jeg antar at det er selve "Nutram"-serien du snakker om, og ikke de andre seriene? Jeg tok en titt på innholdsfortegnelsen på Nutram Chicken & Rice Formula for Adult Dogs, og det ser ut til å være et godt vedlikeholdsfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, eller rettere sagt Nadia, bruker Nutram. Hun er snart igjennom sekken med valpefor, og nå skal vi over på voksenforet. Jeg har litt problemer med å få henne til å spise det, men tror absolutt ikke at det er Nutram sin feil. Hun var akkurat like uintressert i maten sin når hun fikk Eukanuba Er bare rett og slett småspist og litt kresen :D

Ellers funker det fint, kan ikke si så mye om det gir utslag på pels og sånt siden hun får litt annet som feks frossen vom ved siden av.

Hun har iallefall lite og fast avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du blir fristet til å prøve ett nytt fôr når dyktige selgere snakker varmt om det. Har bortimot ti års erfaring som fôrselger selv, og det er jo slik man kaprer nye kunder :D Er dette forresten den samme butikken som du handler Eukanubaen i?

Jeg har aldri hørt om dette fôret før nå, så jeg måtte inn på siden deres å sjekke det ut. Etter hva jeg kan lese på Nutram's sider har de svært mange fôr å velge mellom. Jeg antar at det er selve "Nutram"-serien du snakker om, og ikke de andre seriene? Jeg tok en titt på innholdsfortegnelsen på Nutram Chicken & Rice Formula for Adult Dogs, og det ser ut til å være et godt vedlikeholdsfôr.

Nei, nå handler jeg på en dyrebutikk nede i byen som kjører foret hjem til oss. Det skulle disse også gjøre!

De sa noe om at det var mye kornprodukter i Eukanuban som ikke var så bra. Du har kikket på riktig innholdsfortegnelse. Kanskje vi skulle prøve når Eukanubasekken er tom. Fikk med noen prøver i går. Brukte det først som godbit, så da de fikk det i skåla, slukte de det. :D (De er glad i Eukanuba også). Takk for linken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant i fjor en sekk 15 kg. sekk med Nutram - vanlig voksenhundfôr. Tenkte ikke så mye på den, og satte den i kjelleren sammen med alt det andre fôret jeg hadde.

Nå i mars begynte jeg å gå tom på det jeg for tiden prøver ut (ProPac - funker forresten kjempefint!), og kikket på innholdsfortegnelsen til Nutram og tenkte jeg skulle gi det et forsøk.

Ble veldig overrasket over at hundene (om mulig) ble ennå hardere i magen - og "knottet" så lite som man bare kan huske de gjorde når de fikk Eukanuba på midten av 90-tallet. Da var det et begrep i Beardis-verden som het "Eukanuba-bærsjer", som var ytterst positivt.

Ga mine tre yngste Nutram-sekken, og de brukte ganske nøyaktig en måned på den - så det må jo være ganske drøyt også.

Hundene reagerte i alle fall ikke annet enn positivt, selv om bare en måned ikke sier så veldig mye kanskje, så jeg skulle gjerne prøvd en sekk eller to til, hvis jeg hadde funnet noen som selger det.

Du sa at noen i Oslo solgte det - hvem/hvor, og har du sånn ca pris på det?

Og forresten - Eukanuba byttet ut risen i sitt fôr med hvete (og sikkert andre kornprodukter) for endel år siden - og fôret funket aldri bra på mine etter det. Mange av Eukanuba-fansene fra den tiden sluttet med fôret og gikk over til andre produsenter som bruker ris (og har fortsatt med det).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa at noen i Oslo solgte det - hvem/hvor, og har du sånn ca pris på det?

Det er dyrebutikken på Lambertseter som selger Nutram! De tar kr: 499,- for 15 kilo, så det er litt i underkant av hva jeg betaler for Eukanubaen. De kjører også foret hjem, men jeg har ikke spurt om de tar noe for frakten.

Takk for opplysende informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrebutikken på Lambertseter som selger Nutram! De tar kr: 499,- for 15 kilo, så det er litt i underkant av hva jeg betaler for Eukanubaen. De kjører også foret hjem, men jeg har ikke spurt om de tar noe for frakten.

Takk for opplysende informasjon!

Hvor på Lambertseter? En dyrebutikk jeg ikke vet om MÅ jo besøkes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ida - for svar så kjapt.

Lambertseter, ja - det er jo ikke så langt bort i hvertfall. Prisen er jo ikke SÅ ille sammenlignet med andre fôrtyper, men fortsatt en hundrings mer enn Pro Pac, som jeg bruker nå.. Men en hundrings i måneden er jo ikke noe man går konk av, så da vet jeg i hvertfall hvor man kan få tak i det.

Ha en fin dag!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og kjeder meg med lille barnet på landet hos faren sin og sliten hund etter en fin dag i skogen. Fint å ha hundesonen å surfe på! 79 bussen går fra dør til dør, hvis du ikke kjører selv! Lykke på reisen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...