Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP !


nette90

Recommended Posts

Jeg har skaffet meg en dalmantiner, skal hente den om en uke. Men nå begynner stefaren min å prate piss... Han sier att dalmantineren blir fort hissig og da må vi avlive den. Han sa også det att hvis hunden knurra en gang til han så skulle han skyte den..! hva skal jeg gjøre!!! jeg har lixom ønsket meg egen dalmantiner i over ti år! også får jeg bare høre sånnt piss om den! Er det sant!? blir de fort hissige?? De som vet mye, kan ittje de sende på mail om åssen dalmantineren er!? må vite det...

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatinere blir ikke fortere hissig enn andre hunder.

Dalmatinere er kjent for å være godmodige og bra familiehunder.

Men kan være litt for aktive for de fleste..

Men er egentligt ingenting negativt å si om en dalmatiner.

Utenom at døvhet kan forekomme..

Så tror ikke det blir noe problem med en Dalmatiner.. :)

Har en far som er litt lignende stefaren din. (han liker ikke hunden min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Dalmanitneren er en nokså egenrådig og bestemt hund, men den er verken hissig eller aggressiv:) det går nok bra skal du se! lykke til og gratulerer med valp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmanitneren er en nokså egenrådig og bestemt hund, men den er verken hissig eller aggressiv:) det går nok bra skal du se! lykke til og gratulerer med valp! :)

Fleste hunder e egenrådige.. Så vil ikje sei at den hunden e annerledes en andre hunder.. Men er en bra familie hund så lenge den får nok mosjon.

:) Men Gratulerer med ny valp ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter dalmatiner, ikke dalmantiner :)

En rase som er kjempeflott familiehund, men ganske aktiv. Viktig å stimulere den både fysisk og mentalt, slik at du slipper å få en stresset hund. Den har lett for å få kløe og flass, men det finnes masse produkter du kan tilsette i maten eller rett i pelsen slik at du holder dette i sjakk! Lykke til med valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som hadde en ulykke med en dalmatiner her inne og det skjedde det faren din sa .... (avlivinga, ikke skytinga!!)

Det er litt dumt - hadde lyst på en sånn som liten, men det var jo på grunn av 101 dalmatinere :roll:

Tanta til mora mi har en ... så søt, da =D> :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som hadde en ulykke med en dalmatiner her inne og det skjedde det faren din sa .... (avlivinga, ikke skytinga!!)

Det er litt dumt - hadde lyst på en sånn som liten, men det var jo på grunn av 101 dalmatinere :roll:  

Tanta til mora mi har en ... så søt, da =D>  :)

De motte jo ikke avlive den pga aggresivitet..

Den var bare mer krevende enn det hadde trodd også skulle de

flytte til en leilighet.. (som ikke egner seg til en dalmatiner)

Også klarte de ikke finne nytt hjem til den innen de flyttet.

Eller snakker vi om to forskjellige ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De motte jo ikke avlive den pga aggresivitet..

Den var bare mer krevende enn det hadde trodd også skulle de

flytte til en leilighet.. (som ikke egner seg til en dalmatiner)

Også klarte de ikke finne nytt hjem til den innen de flyttet.

Eller snakker vi om to forskjellige ting?

Nei, ikke aggresivitet, men aktivitet og for mye tid - ja, vi snakker om det samme :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle si min mening her, uten og tråkke noen på tæerne. Så mener jeg at hvis din stefar har den holdning til hunden før i endda har fått den, synes jeg egentlig ikke dere skulle skaffe dere hund. Når man venterpå og få en ny valp i huset, burde man gå og glede seg og tænke på alle de positive ting som den skal lære og så videre. Men det inntrykket får jeg ikke her. For meg lyder det som om din stefar ikke har lyst på hund.

Ville ventet med og få hund til du er flyttet hjemmefra, så du ikke hele tiden skal gå og tænke på hva din stefar nå synes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatinere er ikke hissige av deg. Men det trenger MASSE aktivitet! Både mentalt og fysisk!

De er ganske "vimsete" av seg og ikke akkurat verdens beste hunder og lære opp til forskjellige ting.

Men aggressive er de ikke. Men de kan være litt voldsomme.

Men hvorfor i all VERDEN skaffer du deg hund når stefaren din går med slike tanker? Hvis ikke familien din er 100% innstillt på å få hund så vil det aldri gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke lese om rasen og finne ut hvordan den er (være mye hos oppdretter, eller møte andre med denne rasen) før du skaffer deg den!

For meg så virker det som om du ikke kan så alt for mye om rasen og hvordan de oppfører seg...... Noe man må være ganske sikker på før hunden kommer i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...