Gå til innhold
Hundesonen.no

Løs mage, men lite avføring...


Recommended Posts

Min lille nusselige kooiker Noddy, (hanhund), har fått løs mage.

Han er ca. 2 måneder, (8 uker).

Han vil ikke spise, ikke drikke, jeg har i hvert fall ikke sett at han har drukket.

Han steller seg opp og trykker for å få ut avføring, men det kommer nesten ingen ting,

bare noen små klumper/"pølser" brun farge, pluss litt væske som har en gulaktig farge.

Han brakk seg litt på morgenen, det kom litt gulaktig væske da og. (No galle greier sikkert).

Han tisser normalt, men sover mye. Han har sovet en del siden han kom hit, på lørdag 20 mai, men det er vel normalt når han er valp.

Jeg har hund for første gang og vil gjerne få han frisk igjen. For akkurat nå frykter jeg at han har fått i seg noe han ikke skal, som ikke kommer ut, og at han skal få forstoppelse.

Noe mamma og jeg kanskje ikke forstår, også kanskje han får veldig vondt. :unsure:

Noen som har noen gode råd for å få han frisk?

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe han å spise/drikke?

Setter stor pris på alle råd og tips.

Klem fra Ylle88. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke , men for det første kan du jo bare ringe en veterinær og høre hva den mener. Og det at den oppfører seg sånn kan nok være at den akkurat har kommet til ett nytt sted (?!) og alt er litt ukjent. Blir ofte mye for en liten valp og omstille seg. Flytte fra mor og søsken. Men ring veterinær og evt, bare hør sånn for sikkerhetsskyld.. Går nok fort over :(

Men hvordan oppfører han seg ellers? Leker? Og når kom den til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen vi hadde Tussie dro vi til veterinærenpga forstoppelse. Vi hadde kjørt 8 timer i bil og store forandringer. Vi var redde for at hun hadde spist en stein eller noe fordi hun likte å smake på alt hun fant ute. Det var heldig vis ikke noe i veien.

Mye nytt for en liten valp og det kan gi utslag på matlyst og fordøyelse. Ring veterinæren hver gang du lurer på noe, de er som regel flinke til å gi råd.

Vår valp har hatt ustabil avføring, noe løst og mye bløtt og litt hardt, og det er visst helt normat :wub:

Edit: Viktig å se om hunden forandrer helt på oppførselen sin. Valper skal sove mye, men skal være aktiv når den er våken og nysgjerring på omgivelsene sine.

lykke til :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :angry:

Da var det som jeg tenkte meg.

Han hadde normal avføring i dag, spiste i går, men ville ikke spise i dag tidlig.

Ja da, han leker som bare av det, og snuser på alt.

Nå gjenstår det bare å få han renslig, det er ikke lett. He, he... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...