Gå til innhold
Hundesonen.no

oouups..utgansgstillingen var borte!

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Vedlikeholdsarbeid er visst viktigere enn jeg har erfart til nå..siden vi trener på appellmerket har jeg tatt ut en del småting fra øvelsene og styrket den. Utgansgstillingen har liksom alltid funket, så har ikke lagt veldig mye vekt på den. Har sett at den har skrantet litt i det siste med har tenkt at "det kom av naturlige grunner". At det går an å være så dum..

I kveld skulle jeg bare ta dekk fra holdt etter en treningsøkt, slik at vi avsluttet med noe vi kunne. Haha. vi kom ikke lenger enn til holdt`en. Han stoppet riktignok, men der sto han. Avbrøt og prøvde en gang til, men neida, hunden satt seg ikke. Så prøvde jeg innkalling for å se om det funket der, joda da satt han seg. Masse ros, også trente vi litt på sitt. Det tok litt tid, men til slutt husket han visst hva det var som manglet og satt seg. Ble litt redd, gikk virkelig opp for med hvor viktig det er å huske på alt det hunden kan (eller en gang kunne..) og ikke glemme små ting i en stor sammenheng. Uten utgansgstillingen på topp kan jeg jo bare glemme appellmerket med det første :P Da vet vi enda en ting vi må trene på..listen begynner å bli lang.

Vedlikehold øvelsene folkens, selv småtingene dere er nokså sikker på at sitter! Ha en fortsatt fin kveld. :icon_redface:

Skrevet

Vet godt hva du snakker om :icon_redface: Noen ganger henger jeg meg sånn opp i enkelte øvelser eller momenter at jeg glemmer alt annet!

Skrevet

Hehe var nettopp borti det samme noen dager før jeg skulle starte kl 1. Balder har alltid gått ganske bra fot, så jeg konsentrerte meg om de øvelsene som ikke satt like godt. To dager før stevnet kunne ikke Balder gå så bra fot lengre, virket som han trodde vi skulle ta en "stå" eller holdt hele tiden så han hang litt bak og så forvirret ut. På stevnet gikk alle de øvelsene jeg hadde øvt mye på bra, men "foten" gikk ikke så veldig bra <_<

Sånn er det bare når vi trener med levende skapninger :P Er ikke alltid lett å holde styr på hvordan de kommer til å reagere på treningenopplegget vårs :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...