Gå til innhold
Hundesonen.no

Davinci koden


Jeampi

Recommended Posts

i går var jeg på kino og så på Davinci koden. Og jeg har bare én ting å si: KOM DERE PÅ KINO!

MAKAN til bra film skal man lete lenge etter! Jeg var helt svett når jeg kom ut av kinosalen for jeg satt og anstrengte meg og stressa under hele filmen for den var så spennende!

Jeg har ikke lest boken, men for dere som HAR lest den så er det ingen nedtur å se den. For venninna mi som var med å så den har lest boka mange ganger og hun var ikke skuffa i det hele tatt.

Og Tom Hanks var ikke så gale heller *sikle litt*

Så drit i de dårlige kritikkene som filmen har fått og kom dere på kino! :wub::P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var KNALL bra! Men jeg er glad for at jeg ikke leste boken først, for nå så syns jeg at filmen var utrolig bra,pluss at når jeg leser boka i etterkant så ser jeg mye bedre for meg menneskene og tingene som skjer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Skuffa* :wub:

Tror aldri jeg har vært så skuffet over en film før. *Sukk*

Det er en utrolig bra bok og det har de ikke fått frem i filmen.

De glemte/forandret på mangen utrolig viktige ting. (I mine øyne)

Kunne fint ha ramset alle tingene her, men ødelegger da for dem som ikker har sett filmen.

Men en ting jeg merkelig nok irriterte meg over var at Silas hadde blå øyne. :angry: Og syns kanskje de kunne brukt en ekte Albino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg merkelig nok irriterte meg over var at Silas hadde blå øyne. :P Og syns kanskje de kunne brukt en ekte Albino.

Hvor mange gode albino skuespillere tror du det er i verden? :rolleyes:

Men LINSER derimot kunne de godt ha brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange gode albino skuespillere tror du det er i verden? :rolleyes:

Det er sikkert mange gode albino-skuespillere, men Hollywood-industrien har ikke tatt seg bryet med å registrere at de fins, de har et litt for spesielt utseende til det! *Kverulere, kverulere* :D:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var jeg på kino og så på Davinci koden. Og jeg har bare én ting å si: KOM DERE PÅ KINO!

MAKAN til bra film skal man lete lenge etter! Jeg var helt svett når jeg kom ut av kinosalen for jeg satt og anstrengte meg og stressa under hele filmen for den var så spennende!

Jeg har ikke lest boken, men for dere som HAR lest den så er det ingen nedtur å se den. For venninna mi som var med å så den har lest boka mange ganger og hun var ikke skuffa i det hele tatt.

Og Tom Hanks var ikke så gale heller *sikle litt*

Så drit i de dårlige kritikkene som filmen har fått og kom dere på kino! :P :P :P

Egentlig litt rart at boka og nå filmen har fått slik oppstyr rundt seg. Det er jo bare en roman eller tenkte forhold omkring Jesus sitt liv. det er kreasjonister som går sterkest ut da de mener boka/filmen går på bekostning av deres etablerte "sannheter" omkring Jesus. Sannheten er at ingen vet om Jesus noengang har levd. Man finner ingen overleveringer fra hans sammtid. De første beskrivelser finner vi i DNT nedtegnet flere genasjoner senere. men som roman har sikker Dan Brown laget et godt og engasjerende verk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange gode albino skuespillere tror du det er i verden? :rolleyes:

Men LINSER derimot kunne de godt ha brukt.

De brukte linser. Paul Bettany har lyse øyne, men ikke såå lyse øyne, og det er faktisk ganske vanlig blant albinoer å ha helt lyse, lyse øyne, ikke nødvendigvis røde. (Ikke skjønner jeg hvordan det henger sammen iom at de mangler pigment, men jeg har iallefall lest det). grunnen til at de valgte å ikke bruke røde linser var at de ikke ville at folk skulle "skvette" hver gang han kom på skjermen, og henge seg totalt opp i det.

Nå har ikke jeg sett filmen enda, men synes boka var knallbra, så er en smule skeptisk. Jeg HATER når de forandrer innholdet. Forøvrig synes ikke de kunne funnet bedre skuespillere til de to andre hovedrollene, Tom Hanks og Audrey Tattou må være helt perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at de valgte å ikke bruke røde linser var at de ikke ville at folk skulle "skvette" hver gang han kom på skjermen, og henge seg totalt opp i det.

Men Dan Brown skriver jo ganske mye om de røde øynene til Silas, og hvilken effekt de har, så å bruke lys blå linser for å dempe effekten er jo bare dumt. :D

Tror jeg skal gi meg nå, tror alle har fått med seg om hva jeg syntes om filmen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett filmen eller lest boka, men vurderer jo nå sterkt å ta meg et kino besøk. Det er jo så mange som snakker om Davinci koden, og jeg blir jo selvfølgelig litt nysgjerrig.

Jeg må prøve å presse inn litt kino (selv om det er muntlig eksamen rett forut :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt rart at boka og nå filmen har fått slik oppstyr rundt seg. Det er jo bare en roman eller tenkte forhold omkring Jesus sitt liv. det er kreasjonister som går sterkest ut da de mener boka/filmen går på bekostning av deres etablerte "sannheter" omkring Jesus. Sannheten er at ingen vet om Jesus noengang har levd. Man finner ingen overleveringer fra hans sammtid. De første beskrivelser finner vi i DNT nedtegnet flere genasjoner senere. men som roman har sikker Dan Brown laget et godt og engasjerende verk.

Så enig så enig jeg er katolikk og var i kirken sist søndag og da begynnte presten å snakke om at djevelen drev denne boken! HALLOO mere idioti kan jeg egentlig ikke tenke meg. Jeg så filmen i ungarn (streng katolsk land) og halve salen gikk ut mens filmen spillte og de buet flere ganger! Jeg kan rett og slett ike fortså hvorfor andre ikke ser at dette er bare fantasi og ikke noe virkeligehet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...