Gå til innhold
Hundesonen.no

Nsdtr bøker på norsk

Betty

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som vet om noen av disse bøkene: The Love of Tollers - Douglas Coldwell, A Breed Apart - Gail MacMillan, The Nova Scotia Duck Tolling Retriever - Alison Strang and Gail MacMillan - finnes på norsk eller dansk? Jeg klarer jo fint å lese på engelsk, men vil helst ha en mer lettlest variant :wub: .

(og er det ellers noen som vet om noen bra retrieverbøker så er det bare å si ifra altså :P )

Skrevet

Jeg anbefaler Retrievern som apportör. Svensk bok, tror de selger den på Canis i alle fall. Veldig bra bok som gir en grunnleggende innføring i jakt og jaktprøver med retriever, og hvordan du kan legge opp jakttreningen.

Skrevet

Tenkt deg retriever nå? :P

Ja det har vi planlagt lenge. Holder på å kontakte oppdrettere nå, og om alt går etter planen så får vi en tollervalp i hus på vårparten/sommeren til neste år :P .

Takk for forslag wesminster. Har notert det ned :P

Skrevet

Hei Elisabeth,

Jeg er selv en tollerentusiast og skal hente valpen 23. juni. :P

Jeg har to bøker, men dessverre så er begge på engelsk. Føler jeg har søkt her og der på nettet, men har ikke klart å finne noen på norsk. :P

www.saxo.dk så er det en dansk bok om tolleren av Anne Marie Henriksen. Har hørt den skal være bra.

Men om du finner noe annet, så gi gjerne beskjed :P

Skrevet

Hei hei.

Takk for tipset :P . Skal sjekke det ut. Det blir vel til at jeg bestiller noen bøker på engelsk, pluss den danske. Finner jeg noe annet så kan jeg sende en pm :P . Heldig du er som får tollervalp i sommer. De er så utrolig flotte og herlige vesen.

Så morro! :P

Ja jeg gleder meg vilt :P .

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...