Gå til innhold
Hundesonen.no

Lekne hunder

Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Hvordan leker din hund? Legg ut bilde av din hund når den leker :wub: Både valper og voksne hunder.

Her leker Jan arne med Vicky.

vickys elskede ball!

vickylek1ic.gif

heisann

vickyhopp3mc.gif

Bildene er tatt i skyggen, derfor det er mørkt.

Skrevet

Balder elsker å leke "sisten" :wub:

Her er det Balder som skal ta meg:

balderleker3.jpg

Her skal jeg ta Balder:

baldussleker.jpg

Med andre hunder har han sisten(løpe,løpe) som ender med en slags drakamp:

Bilde646belu.jpg

Innendørs leker han rolig:

balderlucasleker.jpg

Skrevet

Jeg har ikke så mange bra lekebilder, men her er fire brukbare jeg fant i bildemappa. Det er av Hera og Fenris, en labbe og en siberian husky.

leke42fs.jpg

leke36eg.jpg

leke24cx.jpg

dscn06216la.jpg

Guest Vicky
Skrevet

Så morsomme hunder! :P :P Er så artig å se på de rare utrykkene hunder har når de leker. :wub:

Enda et av Vicky, her fanger hun en pinne

pinne5el.gif

Guest Vicky
Skrevet

Tøffe bilder! :P Syns spesiellt det bildet hvor Rex omtrent flyr i lufta er morsomt :wub: Balder er dritkul!

Skrevet

:P Mye bra her! :P

p71900327tl.th.jpg

Hopper etter ballen sin :P

p71900199gl.th.jpg

Jeg vil ha ballen min! :wub:

p71900175ce.th.jpg

p71600265pp.th.jpg

Leking på Romeo-vis! :P

p70800205pq.th.jpg

Her kommer jeg!

p81700294tg.th.jpg

"Leva livet!"

p81700230dn.th.jpg

Guest Vicky
Skrevet

Kjempe flotte og glade hunder! :wub: Finnes det noe bedre?

Romeo er puddel med karakter! B)

Skrevet

Mona liker å løpe eller bryte når hun leker. Veldig med labber og kjeften på vidt gap!

DSC000041.jpg

CIMG0466.jpg

CIMG1566.jpg

Lånte dette bildet av Line.

16.jpg

Guest Vicky
Skrevet

Min er litt snodig når hun leker med en hun liker veldig godt, eller skal hillse på en hun bare elsker. Da hiver hun hele seg over personen/hunden. Gjerne med rompa først. :wub: Skal få tatt bilde av det, for det ser bare helt idiotisk ut.

Vicky og Nero i vinter når de fanget snø

vickyognerosnow1so.gif

Zoomet.

vickyognerozoom9vh.gif

Skrevet

Spenst:

AIMG_0476.jpg

Brytekamp:

DinaChika5.jpg

Come on! :wub:

DinaChika1.jpg

Resten fikk dere visst ikke se, jeg hadde visst for mange bilder i innlegget mitt?

Skrevet

Jentene mine! :P

de43c9f0.jpg

Lita og Junior (Hunden til søsteren min)

1231f66c.jpg

0c3d1515.jpg

Lita og Loke! :P

6231c3d1.jpg

Lita og jeg liker med ballen

c44681ed.jpg

også leker Tequila med ballen

5c8ec97a.jpg

Weeeee! :wub:

07425b77.jpg

Syns dette bildet av Lita og Faro (til Margrete) er det skjønneste bildet jeg har av noen hunder!! :P

65c591f9.jpg

*dele opp*

Skrevet

Tequila som plog! :P

130df711.jpg

Tequila og Cesar (nabo hunden)

a0497bb7.jpg

Tequila og Junior

cefd2b80.jpg

Tequila og Lita, gjett hva som skjedde 1 hundredels sek etter at jeg tok dette bildet... :rolleyes:

938beca3.jpg

Lita og Likka i Letohallen (Til LBL)

590919aa.jpg

Som vanlig tok jeg litt av med bildespammen! :icon_redface:

Skrevet

Med andre labradorer har hun drakamp (helst med pinner) og - om man ikke har noe å ha drakamp med - lekebryting med aktiv bruk av munn og labber. Her er Tinka og halvsøstra hennes Kira:

IMG_3078.jpg

IMG_1951.jpg

IMG_1960.jpg

Bilder lånt av Stine:

resized_Kira_251.jpg

resized_P3123927.jpg

Når Tinka og jeg leker med gjenstander (baller, kong, filler, tauknuter, oppvaskbørster osv) så leker vi for det meste i form av at jeg kaster leken og hun henter den, eller at jeg kaster leken til henne og hun løper en liten runde med den før hun gir den tilbake. Eventuelt at jeg går og legger ut leken mens hun ser på, også må hun jobbe litt før hun får løpe og hente den.

IMG_3801.jpg

IMG_3813.jpg

IMG_3822.jpg

Og til slutt et par bilder av Tinka i lek med andre raser:

lopetur.JPG

DSCF0145.JPG

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...