Jump to content
Hundesonen.no

hva skal dere gjøre idag?

Guest Vicky

konkuranse snart?  

11 members have voted

1. 1.

• jepp
      1
    • nei, må trene mer
      9
    • har ikke fått meldt oss på ennå...
      1

Recommended Posts

Guest Vicky

hei alle sammen! skal dere trene idag i det fine været? Vi skal ut å trene masse LP idag, for Vicky har stevne imorra... Forrige gang trente vi ikke noe så da gikk det ikke så bra... idag skal vi prøve å trene mer :) må prøve å vedlikeholde alle øvelsene så alt blir like bra som det er nå... Blir morro imorra :)

ha en fin dag alle sammen!!

Vil ikke akkurat si at det er fint vær i dag da...det pøs regner! :):) Jeg og Tussi må nok øve litt mer før vi kan bli med på noe stevne, men kanskje ikke akkurat i dag... Lykke til i morgen :):D

Guest Vicky

huff... synd det regner hos dere.... :) tusen takk for gratulasjonen. Vi gruer oss i hjel(eller rettere sagt jeg)hehe

ha en fin dag !! :)

Vi skal trene litt på hopphindrene vi har satt opp i hagen.. Forhåpentligvis tør Cello å hoppe over snart :roll: Kanskje litt lydighet med Cello etter det igjen. Og senere skal vi også trene litt utstilling med Tassen siden han skal på utstilling 18.-19. juni :wink:

Skal på hundetrening nå klokka 17.00.. Håper virkelig at det kommer noen i dag! Det har ikke kommet NOEN ( :-o ) de siste treningene! :)

Og ellers så har vi nettopp gått en fin tur i marka :)

Skal prøve å sykle litt med Tinka snart. Hvis det ikke funker så bra blir det vel til at jeg fortsetter å trene på lang bli. Pleier alltid å dra ut forholdsvis sent med Tinka i helgene, for det er alltid så mye folk ute på formiddagene...

Vi skal trene litt på hopphindrene vi har satt opp i hagen.. Forhåpentligvis tør Cello å hoppe over snart :roll: Kanskje litt lydighet med Cello etter det igjen. Og senere skal vi også trene litt utstilling med Tassen siden han skal på utstilling 18.-19. juni :wink:  

Skal på hundetrening nå klokka 17.00.. Håper virkelig at det kommer noen i dag! Det har ikke kommet NOEN ( :-o ) de siste treningene! :)  

Og ellers så har vi nettopp gått en fin tur i marka :)

Skal du på utstillingen i Vormsund?

Det skal jeg :)

Guest Vicky

skal desverre ikke dit :D men jeg skal på telemarks mesterskapet i lp i kragerø. Skal fortelle hvordan det gikk med en gang jeg får kommet meg hjem til dataen. hehe... gruer meg, har nettopp hatt en liten trenings økt med Vicky og det går kjempe bra,, men man vet jo aldri hvordan det går på konkuranse hehe... jeg er spent :)

Men uansett resultat kommer Vicky alltid til å være min lille multichampion... hehe, min store stolthet... :)

Er sikker på at dere andre også føler det sånn :) hundene er de beste uansett hva. Husker første konkuranse min, da gikk det ikke bra, for Vicky var redd for capsen til dommeren, så det gikk dårlig. Husker at i bilen på veien hjem var fortsatt hunden min den samme vinneren som alltid :D

Guest Vicky

gikk ikke så bra igår. Jeg varmet opp for mye, derfor fikk jeg for mye tid til å tenke også gikk det ikke så bra som det skulle. men men... vi starter i klasse 2 neste gang. :) venninna vår og en golden retriever ble telemarksmestere. :) de var kjempe flinke!!

gikk ikke så bra igår. Jeg varmet opp for mye, derfor fikk jeg for mye tid til å tenke også gikk det ikke så bra som det skulle. men men... vi starter i klasse 2 neste gang. :) venninna vår og en golden retriever ble telemarksmestere. :) de var kjempe flinke!!

Men fikk ikke dere direkte opprykk til klasse 2 forrige gang? Eller er jeg helt på bærtur..? :oops:

Guest Vicky

joda, vi fikk 175 poeng forrige gang.. men jeg var liksom ikke helt fornøyd, ville ha 200 poeng... folk sier jeg stiller meg selv for høye krav... hehe denne gangen fikk vi bare 160 tror jeg... kasta resultatene... hehe... jaja... jeg tenker jeg starter i klasse to neste gang... er drittlei klasse en, også var jeg så dum at jeg festa litt for mye kvelden før, så jeg var litt på bærtur dagen etter... hehe, snakk om å tråkke i salaten :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Avbryt leken og hold dem adskilt. Om du ikke vil ha voldsom lek inne som hovedregel ville jeg stoppet det uansett. Du bør ikke overlate til den voksne hunden å si fra, men avbryte lenge før den trenger å rømme fra valpen. Følg med når det begynner å nærme seg det nivået du er komfortabel med å ha innendørs mellom dem, og så avbryt det, enten ved å avlede valpen, kanskje trene på å gå på plassen sin, en liten luftetur, eller bare skille dem.
    • Hei!   har en 12 uker gammel bc valp og 2 år gammel FL inne er valpen SVÆRT voldsom i leken. Hopper på med en gang den andre hunden er i øyesynet, høylytt knurring og henger og røsker i det som er av pels på den «voksne»   den voksne sier ikke ifra ig er delvis med på leken, men etterhvert hopper den opp i sofaen for å komme unna… venter pem på at den skal si ifra for å jekke ned valpen men det ser ikke ut til å skje i nærmeste fremtid     noen tips får å dempe leken??
    • Det meste kan gjøres feil, og for ekstremt. De fleste sitter ikke to timer ved et kjøpesenter hver dag. De fleste hunder trenger ikke at det skjer masse, hver dag, så lenge de jevnt over får nok aktivisering. Jeg tør påstå at de som er aktive nok til å oppsøke kurs og treninger og ha fokus på treningsprogram for hunden neppe er de som er de ekstreme tilfellene som forårsaker problemer for hunden. Det er heller de som tolker enkelthendelser og uttalelser uten å sette seg mer inn i hundehold enn det de ser i en enkelt episode eller to.
    • Fint å ha hund som finner roen, men jeg må si at når "ro-trening" er viktigere enn alt annet, så lurer jeg på om man har valgt feil rase. Hvor mange timer pr. døgn har vi egentlig til å være aktiv med hunden vår?  Hunden (/valpen/unghunden) sover hele natta, er i ro når de voksne er på jobb og unger på skolen. Og når man endelig skal kunne gjøre noe, oppleve, og lære ting, så skal hunden trene ro ... Sitte på en benk og se på andre gjøre ting, eller putte hunden hvis den er for vilter i et bur. Ser venner skryte av at de har sittet i 2 timer ved et kjøpesenter og viser bilde av en hund som sløver. Og det var det som skjedde den dagen. Og maaaaange andre dager. For "ro" kan man ikke trene for mye av tydeligvis. Ei jeg gikk på kurs med fortalte at BC'en hennes satt ofte i 20 til 22 timer i bur pr. døgn for å lære den ro 😵 (den ble avlivet noen mnd etter, tror det var pga adferdsproblemer). Greit å trene ro, men når ro er noe man alltid skal trene på, og vise frem sløve hunder (=understimulerte?) er en seier (skryt på FB) så tenker jeg at hund kanskje ikke er noe for deg likevel  
    • Ro-trening, ja da er jeg med. Passitivitet er dessverre et belastet ord når det gjelder hundetrening, så greit å spesifisere.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...