Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuppering av dobermann


Kiefher

Recommended Posts

Jo da det går fint an det! Problemet er bare at brsuken i øret har alerede stivnet så det kan være en kjempe stor sjanse for at ørene vil henge så dette er absolutt ikke til å anbefale etter at hunden har fylt 4 måneder! Men halen kan man ta selv om det ikke akkurat er hundens beste å vokse opp med en hale og så plutselig bare kutte det av. Selv om jeg er for kupering men da kun som valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da det går fint an det! Problemet er bare at brsuken i øret har alerede stivnet så det kan være en kjempe stor sjanse for at ørene vil henge så dette er absolutt ikke til å anbefale etter at hunden har fylt 4 måneder! Men halen kan man ta selv om det ikke akkurat er hundens beste å vokse opp med en hale og så plutselig bare kutte det av. Selv om jeg er for kupering men da kun som valper.

Hvorfor? For skjønnheten? Jeg håper virkelig ikke du skaffer deg det, stakkars valp som kommer til å måtte lide for at du skal synes det ser fint ut.

Forøvrig er dette forbudt i norge... Og får å komme fram og tilbake til polen må du ha rabbies sprøyte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? For skjønnheten? Jeg håper virkelig ikke du skaffer deg det, stakkars valp som kommer til å måtte lide for at du skal synes det ser fint ut.

Forøvrig er dette forbudt i norge... Og får å komme fram og tilbake til polen må du ha rabbies sprøyte...

Jeg er ikke her for å opplyse om hvorvidt jeg ønsker meg kupert hund eller ikke! Jeg er her for å svare på trådstarter sine spørsmål og svaret er ja det går an og NEI det er ikke ulovlig. Og bare så du vet det har jeg faktisk en kuperings rase og nei den er ikke kupert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke her for å opplyse om hvorvidt jeg ønsker meg kupert hund eller ikke! Jeg er her for å svare på trådstarter sine spørsmål og svaret er ja det går an og NEI det er ikke ulovlig. Og bare så du vet det har jeg faktisk en kuperings rase og nei den er ikke kupert!

Hmm og jeg som trodde det ikke var lov til å kupere her i norge? Mener du den terrieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm og jeg som trodde det ikke var lov til å kupere her i norge? Mener du den terrieren?

Det er forbudt å utføre kupering i Norge - dessverre er det ikke forbudt å importere kuperte hunder til landet - ei heller er det forbudt å ta sin norske hund til utlandet for å skjære kroppsdeler av den der, og så ta den tilbake hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm og jeg som trodde det ikke var lov til å kupere her i norge? Mener du den terrieren?

Ja yorkshire terrier er kuperngs rase i de fleste land faktisk inklusive england hvor den kommer fra. De blir kupert med en gang de blir født. og Ja jeg importerte den fra et kuperings land uten at den var kupert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten skaffer man seg en kupert dobermann, eller så får man en normal en. Å kupere når hunden er stor er tåpent. Hva er vits i å utsette eldre hunder for det? Reise land og strand for å bli skjært i. Akkurat som at ikke det er ille nok for valper? Spesiellt kupering av halen når de er så store og har vokst opp med halen. Og når det er så stor sjangs for at ørene blir hengende der, stygge og fæle... Jeg ville aldri risikert å ødelegge utseendet på hunden. Nei skaff heller da en kupert dobermann senere, hvis det absolutt er så viktig. Og aksepter hunden slik som den er. Altså jeg er verken for eller imot kupering, men jeg ihvertfall imot når det er snakk om å gjøre det på voksne hunder. Folk gjør som de vil, men dette er mitt syn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke veldig smertefult også da? Jeg vet egentlig ikke hva jeg mener. Jeg synes doberman er veldig fin med kuperte ører og hale, men hvis det innebærer at hunden får veldig vondt, så er jeg ikke så sikker på om jeg liker det. Dessuten er de jo nydelige uansett!

Du burde fraråde den damen mot å gjøre det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvor og hvordan det kan gjøres vet jeg ingenting om, men jeg er i mot kupering med mindre det har helsemessige årsaker. Å kupere fordi det er pent blir så tullete. Særlig når man kuperer halen - man tar jo fra hunden et viktig kommunikasjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupering av en 1 år gammel hund syntes jeg bare er tragisk..

Hvis det kun er for at hunden skal se tøff ut, så fatter jeg ærlig talt ikke vitsen med å ha en Dobermann. Det er mange ting som er mye viktigere enn å klippe av halen og ørene på ei stakkars bikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...