Gå til innhold
Hundesonen.no

Utrolig mye hunder ute i dag..


MarieR

Recommended Posts

Flere steder enn trondheim (malvik og heimdal hvertfall) der det nermest krydde med hunder som var fine og pyntet til 17.mai i dag eller? Hadde jeg hvert hjemme hadde nok også Ask fått seg en kjapp tur ppp til veien, men ikke i lengre tid. Måtte rope opp en hund som var bundet til et tre utenfor malvikhallen her, da jeg sto å oppserverte den i nermere tre kvarter uten at det virket som om noen eier var i nerheten. Joda eieren satt inne i hallen uten tilsyn til hunden i det hele tatt. Da går det for langt mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor, litt utenfor Tromsø sentrum var det få hunder å se men nå jeg dro inn til byen så var det enormt masse hunder ute å gikk. Enkelte av de gikk med halen godt mellom beina og viste tydelig at dette likte de ikke, det var trist å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor, litt utenfor Tromsø sentrum var det få hunder å se men nå jeg dro inn til byen så var det enormt masse hunder ute å gikk. Enkelte av de gikk med halen godt mellom beina og viste tydelig at dette likte de ikke, det var trist å se på.

Det var det første jeg la merke til og, alle de sunkne halene :D Hadde så lyst til å gå bort til eieren å spørre pent om han trudde hunden trivdes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også i byen idag. hadde ikke planer om det, men når det var så fint vær, måtte vi ta oss en tur. Masse folk. Ekstremt masse folk ute. Vi gikk nede i sentrum og gikk til tivoliet og kikket. Hera gikk med halen opp og var så fornøyd. Hun oppførte seg mye bedre enn ifjor. Selv med masse folk rundt, bråk og støy, virket ikke hundene noe plaget på noe vis. Så også mange andre hunder ute. Men så ingen som så direkte redde ut. Men vi gikk jo litt utenfor den værste mengden av folk. Her sitter vi og slapper litt av

mai.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya og ruby var på jobb med meg i dag de, kjempe god miljøtrening det og.. korps går forbi på utsiden av jobben, er masse stress og mennesker, og alt :D og mine flinke jenter lå som slakt på gulvet, og sov mesteparten av dagen :P

Toya var med på utsiden av jobben og så på borgertoget,og hu gjør ikke noe stort nr ut av at det er korps og masse styr... så :P syntes det har vært en vellykket dag! Rub y har i alle fall fått møtt på masse nye mennesker og opplevd mye positivt :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bikkjene inne i dag mens vi gikk i tog, ja. Bare folkemengden gjør det jo direkte farlig for hunder å være i Oslo sentrum på 17 mai. Så ingen hunder der, heller. Ute i "bygda" vår var det noen som hadde med seg hundene og så på toget. Jeg gikk jo med korpset og det var mye lyd for følsomme hundeører. Noen så ut til å ta det helt piano, men det var nok en del stressa bikkjer, som kanskje ville hatt det like greit hjemme. Miljøtrening skal jo ha som mål å venne hunden til å takle ulike situasjoner og bør vel ha en slags plan og et mål. Det er nok en fare for at enkelte hunder bare blir stressa og usikre og da er vel ikke hensikten oppnådd, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig mange hunder i Trondheim sentrum i går. Tinka hadde fint takla å blitt med, men jeg gadd ikke det når jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre etterpå.

Vi gikk ut på ettermiddagen da, og så på korpset og barnetoget her på Charlottenlund. Det er ikke så særlig stort, men utrolig god miljøtrening er det jo for Tinka å stå rett bak en tubamann mens unger går forbi henne med en is i handa ti cm fra henne. Og selvsagt hadde hun pynta seg - med nasjonalfarget bånd rundt halsen og flagg i munnen.

Edit: Ingen av hundene jeg så i byen i går så ut til å mistrives. Hundeeiere flest tenker seg nok om et par ganger før de tar med hundene ned til sentrum og ser på barnetog, borgertog og russetog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk bakerst i toget med Mona. Det gikk kjempebra, skulle trodd hun aldri har gjort annet enn å gå i tog. Var en del mennesker, men hun ga blaffen i folkene. Derimot måtte hun dra meg bort til de 4 andre hundene i toget :P

Dro inn til byen etterpå uten Mona og så en del hunder der også. Men ingen av hundene jeg så viste signaler på at de ikke likte dette eller noe :D Virket som godt tilpassede dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år orket jeg ikke å dra på hundene når vi gikk tog, har liksom nokk med ungene.

Så mens vi gikk i tog og var på barneskolen så lå hundene å ventet i bilen(med mye lufting).

Når vi kjørte til byn så tok Jostein Aiwa med seg ut av bilen, så gikk vi en rundtur rundt i sentrum og tilbake til bilen og Aiwa hadde ikke noe problem med det.

Hun gikk med halen slik den skal være(ringet over ryggen) og fant jo selvfølgelig ut at det lå masse godt på bakken så vi måtte følge med henne hele tiden så hun ikke spiste noe nammis(hun er jo på diett).

Jeg gadd ikke å ta med Småen og Tinka for jeg fant ut at med to unger som skal løpe etter alle russene for å be om russekort så har jeg nokk å tenke på med å holde dem under kontroll enn om jeg også skal følge med at hundene ikke spiser noe fra bakken og ikke blir tråkket på.

Men no er ikke hundene våres redde for folkemengder så om jeg hadde tatt dem med så hadde det nokk gått greit(det var bare mor som ikke orket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valpen (8,5mnd) med inn til Tromsø city for å gå i tog med ham. Vi gikk under fanen til NRH og det gikk bare supert! Var noen som kommenterte at han gikk med halen mellom bena, men den lille 4cm's stumphalen hans stod rett til værs der han koste seg! Var en god del normale "17.mai lyder", men han takler lyder helt fint, og brydde seg ikke om trommer eller kinaputter. Det kuleste var at det var så himla mange unger med pipedyr, også gikk speiderne forran oss og de hadde en grill i hengeren.. Dermed datt det av og til matbiter eller stekefett ned på bakken... Kan ett lite matvrak ønske mer? :angry: Ellers fikk vi jo masse oppmerksomhet, noe lille sosiale klumpen ikke foraktet! hehe:) Så, en må nok se ann individet.. Mine hunder takler det helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, her var det hunder hvor enn jeg så i sentrum. + at jeg gikk i hundetoget da for nkk :angry: Rambo taklet det kjemepefint, eneste var at jeg gikk sammen med oppdretteren min, og hennes yngste hund som er en australian shepperd. Hun hadde løpetid så Rambo fløy nesten etter rompa hennes hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...