Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilitykurs i Trondheim?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg endelig fått ånden over meg! Pippin og jeg vil begynne med agility, nå bare TAR vi oss tid og råd til det. Så da er spørsmålet: Hva gjør jeg nå? Hvem har de beste/billigste kursene? Hva må vi vite eller kunne før vi begynner? 100% innkalling kanskje?

Skrevet

www.trondheimhundeskole.no de starter agilitu kurs i begynnelsen av juni om kursplanen jeg fikk er rett, og det regner jeg med at den er :)

Nidaros brukshundklubb holder også AG kurs, men er ikke sikker på når.

Skrevet

I "min" hundeklubb kreves bronsemerket. :) Og de holder ikke engang bronsemerkekurs!?

Jeg ble derfor litt pissed, for jeg ser ikke grunnen til at man må ha ett uoffisielt merke for å stille på ett nybegynner kurs i agility. Greit nok at det kreves visse forkunnskaper, og at man har trent litt hund tidligere osv, men å kreve ett spesielt kurs (merke) er helt meningsløst spør du meg... Særlig når de ikke selv tilbyr dette kurset. Da sender de oss jo til andre hundeklubber.

Det ble kanskje litt ot, men... :)

Skrevet

Så jeg burde rett og slett gå lydighetskurs først? Pipsen har bare vært på valpekurs. Vi har ikke trent så mye lydighet, ikke målrettet, men har god kontakt, og han er ikke så helt borte når det gjelder å gjøre som jeg vil :)

Skrevet

men er det bronsemerket i ag ellr lp som kreves? Trur hvertfall ikke nodaros krever det, men noen grunnferdigheter må dere nok ha inne, så litt lp først er nok absolutt ikke dumt.

www.nbhk.no for mer info om dem :)

Skrevet

men er det bronsemerket i ag ellr lp som kreves? Trur hvertfall ikke nodaros krever det, men noen grunnferdigheter må dere nok ha inne, så litt lp først er nok absolutt ikke dumt.

www.nbhk.no for mer info om dem :)

Dette var ett nybegynner kurs i agility det var snakk om, og de krevde bronsemerket i lp for å delta.

Guest Christine
Skrevet

Hei!

Trondheim hundeskole krever ingenting...

Eller joda..Grunnferdighet..

Altså hunden bør jo kunne innkalling(selv om det er inngjerdet), lystre må den også.. :)

Tr.heim hundeskole sine kurs anbefales på det varmeste :)

Og når du har gått et AG. kurs hos de kan du betale et kontigent og trene så mye du vil på banen dems.. :)

Koster forøvrig 1200,- for kurs.. :D

Guest Christine
Skrevet

Trondheim hundeskole skal ha helga kurs i agility 20-21 mai :) Vi skal være med :)

Ellers så sa Christine det som trengtes ;)

JIPPI :)

Basset- eier her inne skal også være med.. :P

Og ei veninne av meg :D

Så derfor kommer jeg på Søndagen og leker fotograf og ser på :D

DA MØTER JEG DEG :D

Skrevet

Vi skal på agilitykurs hos Trondheim hundeskole neste helg (gleder meg maaasse! :) ) Vi fikk beskjed om at så lenge vi hadde rimelig god kontakt og kontroll på hunden, så holdt det i massevis! :)

Guest Christine
Skrevet

Vi skal på agilitykurs hos Trondheim hundeskole neste helg (gleder meg maaasse! :) ) Vi fikk beskjed om at så lenge vi hadde rimelig god kontakt og kontroll på hunden, så holdt det i massevis! :)

DA går jeg møte dere også da :)

Skrevet

JIPPI :)

Basset- eier her inne skal også være med.. :P

Og ei veninne av meg :D

Så derfor kommer jeg på Søndagen og leker fotograf og ser på :D

DA MØTER JEG DEG :D

Å jeg møter deg ;):P

Fiona kommer til å være skikkelig hyper bare så dere veit det liksom :)

Så artig! Gleder meg! Ikke le av oss når vi ikke får det til da! :):P

Å ingen får le av oss heller :unsure::P

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Skrevet

Kanskje jeg skal komme og se på jeg også, så jeg får en liten idé om hva jeg må lære Pipsen først? Hvor er det? Kan alle som vil komme og se på?

Guest Christine
Skrevet

Heidi...Det er på farmen, rett nedunder Skjetlein...

Altså ved leinstrand/klett...

Du kan sikkert ringe oppover og spørre om du kan komme og se på :)

Guest Christine
Skrevet

Åja...Jeg trudde det skulle være på farmen. :S

Det sa iallefal veninna mi...

Kan godt spørre om det i morgen på Mandagstreninga om du vil?

Og om du er i Trondheim nå, så syns jeg at dere skal komme :)

Skrevet

Er nok i Namsos frem til onsdag, men viss du kan spørre så hadde det vært kjempefint! Ble usikker nå... :) På mailen med info om kurset står det kursadresse Ladetunet, men dersom de har sagt noe annet til andre....? Var samboeren som ringte og meldte oss på, og han har hukommelse som en gullfisk! :)

Guest Christine
Skrevet

Er nok i Namsos frem til onsdag, men viss du kan spørre så hadde det vært kjempefint! Ble usikker nå... :) På mailen med info om kurset står det kursadresse Ladetunet, men dersom de har sagt noe annet til andre....? Var samboeren som ringte og meldte oss på, og han har hukommelse som en gullfisk! :)

Apropos gullfisker..Som svømmer rundt og rundt..Gjjør din sambo også det? :P

Ja, jeg skal spørre, fordi de bytter om på hvor kurset skal være hele tiden...

Skrevet

Apropos gullfisker..Som svømmer rundt og rundt..Gjjør din sambo også det? :)

Ja, jeg skal spørre, fordi de bytter om på hvor kurset skal være hele tiden...

Takk takk, du er en knupp! :P Og ang. sambo så: ja, ikke langt ifra :)

Edit: Har nettopp fått mail fra hundeskolen.... Det er oppmøte på Lade hvor det vil bli teori, så drar vi i samlet flokk til Skjetlein etterpå! Så da var det oppklart! :P

Guest Christine
Skrevet

Jepp ,alt er oppklart..

Hedi: Send mail til hundeskolen og spør om du kan okmme og se på du..Det lar seg fort gjøre.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...