Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilitykurs i Trondheim?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Nå har jeg endelig fått ånden over meg! Pippin og jeg vil begynne med agility, nå bare TAR vi oss tid og råd til det. Så da er spørsmålet: Hva gjør jeg nå? Hvem har de beste/billigste kursene? Hva må vi vite eller kunne før vi begynner? 100% innkalling kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "min" hundeklubb kreves bronsemerket. :) Og de holder ikke engang bronsemerkekurs!?

Jeg ble derfor litt pissed, for jeg ser ikke grunnen til at man må ha ett uoffisielt merke for å stille på ett nybegynner kurs i agility. Greit nok at det kreves visse forkunnskaper, og at man har trent litt hund tidligere osv, men å kreve ett spesielt kurs (merke) er helt meningsløst spør du meg... Særlig når de ikke selv tilbyr dette kurset. Da sender de oss jo til andre hundeklubber.

Det ble kanskje litt ot, men... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde rett og slett gå lydighetskurs først? Pipsen har bare vært på valpekurs. Vi har ikke trent så mye lydighet, ikke målrettet, men har god kontakt, og han er ikke så helt borte når det gjelder å gjøre som jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det bronsemerket i ag ellr lp som kreves? Trur hvertfall ikke nodaros krever det, men noen grunnferdigheter må dere nok ha inne, så litt lp først er nok absolutt ikke dumt.

www.nbhk.no for mer info om dem :)

Dette var ett nybegynner kurs i agility det var snakk om, og de krevde bronsemerket i lp for å delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hei!

Trondheim hundeskole krever ingenting...

Eller joda..Grunnferdighet..

Altså hunden bør jo kunne innkalling(selv om det er inngjerdet), lystre må den også.. :)

Tr.heim hundeskole sine kurs anbefales på det varmeste :)

Og når du har gått et AG. kurs hos de kan du betale et kontigent og trene så mye du vil på banen dems.. :)

Koster forøvrig 1200,- for kurs.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Trondheim hundeskole skal ha helga kurs i agility 20-21 mai :) Vi skal være med :)

Ellers så sa Christine det som trengtes ;)

JIPPI :)

Basset- eier her inne skal også være med.. :P

Og ei veninne av meg :D

Så derfor kommer jeg på Søndagen og leker fotograf og ser på :D

DA MØTER JEG DEG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi skal på agilitykurs hos Trondheim hundeskole neste helg (gleder meg maaasse! :) ) Vi fikk beskjed om at så lenge vi hadde rimelig god kontakt og kontroll på hunden, så holdt det i massevis! :)

DA går jeg møte dere også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI :)

Basset- eier her inne skal også være med.. :P

Og ei veninne av meg :D

Så derfor kommer jeg på Søndagen og leker fotograf og ser på :D

DA MØTER JEG DEG :D

Å jeg møter deg ;):P

Fiona kommer til å være skikkelig hyper bare så dere veit det liksom :)

Så artig! Gleder meg! Ikke le av oss når vi ikke får det til da! :):P

Å ingen får le av oss heller :unsure::P

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Heidi...Det er på farmen, rett nedunder Skjetlein...

Altså ved leinstrand/klett...

Du kan sikkert ringe oppover og spørre om du kan komme og se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Åja...Jeg trudde det skulle være på farmen. :S

Det sa iallefal veninna mi...

Kan godt spørre om det i morgen på Mandagstreninga om du vil?

Og om du er i Trondheim nå, så syns jeg at dere skal komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok i Namsos frem til onsdag, men viss du kan spørre så hadde det vært kjempefint! Ble usikker nå... :) På mailen med info om kurset står det kursadresse Ladetunet, men dersom de har sagt noe annet til andre....? Var samboeren som ringte og meldte oss på, og han har hukommelse som en gullfisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Er nok i Namsos frem til onsdag, men viss du kan spørre så hadde det vært kjempefint! Ble usikker nå... :) På mailen med info om kurset står det kursadresse Ladetunet, men dersom de har sagt noe annet til andre....? Var samboeren som ringte og meldte oss på, og han har hukommelse som en gullfisk! :)

Apropos gullfisker..Som svømmer rundt og rundt..Gjjør din sambo også det? :P

Ja, jeg skal spørre, fordi de bytter om på hvor kurset skal være hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos gullfisker..Som svømmer rundt og rundt..Gjjør din sambo også det? :)

Ja, jeg skal spørre, fordi de bytter om på hvor kurset skal være hele tiden...

Takk takk, du er en knupp! :P Og ang. sambo så: ja, ikke langt ifra :)

Edit: Har nettopp fått mail fra hundeskolen.... Det er oppmøte på Lade hvor det vil bli teori, så drar vi i samlet flokk til Skjetlein etterpå! Så da var det oppklart! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...