Gå til innhold
Hundesonen.no

Why you'll love a Mac


LouDan

Recommended Posts

Guest Vicky

hehe, Mac er greit det... men tror ikke det stemmer med at de er bedre... den jeg bruker på skolen lægger hele tiden, og henger seg opp akkurat når det passer den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. morsom den, men kan ikke si jeg kjenner meg igjen, og her i huset har vi kun hatt mac...

Det er fordi djevelen har fått tak i deg. Du veit ikke bedre. Mac går ann hvis du bare sitter på word eller internett til nød. Men så fort du har lyst til å gjøre noe annet er den helt ubrukelig. Mac er stygg, kjedelig, upraktisk, kronglene, har rar epleknapp, ingen spill kan spilles på den osv. Etter gud veit hvor mange år, har de ENDELIG skjønt at en data-mus faktisk er mer praktisk med TO knapper på musa, ikke en :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi djevelen har fått tak i deg. Du veit ikke bedre. Mac går ann hvis du bare sitter på word eller internett til nød. Men så fort du har lyst til å gjøre noe annet er den helt ubrukelig. Mac er stygg, kjedelig, upraktisk, kronglene, har rar epleknapp, ingen spill kan spilles på den osv. Etter gud veit hvor mange år, har de ENDELIG skjønt at en data-mus faktisk er mer praktisk med TO knapper på musa, ikke en :rolleyes:

Merker jeg en liten fiendtlighet?

Jo! Jeg kjenenr mange andre maskiner(vi har KUN PC på skolen, og de brukes titt og ofte), og macene våre henger seg KUN opp om jeg har oppe mange forskjellige store programmer, mens PCene på skolen, og den jeg sitter på nå, henger seg opp hvis jeg har oppe 3 samtalevinduer i msn og windows movie maker. Akkurat det har skjedd MANGE ganger!

Personlig synes jeg mac er mer pålitelig en PC, og når det gjelder spill.. Vel.. Man må lete på de riktigge stedene :) Det finnes få spill til mac i butikken, ja, men på nettet og slikt er det masse! Nå sitter jeg faktisk på en PC hvor jeg ikke har lov til å laste ned nye ting, og det da er mye jeg ikke får sett, mens på mac følger det meste med :)

Har forresten Tony Hawk Pro Skater 4 på den nyeste macen :) Det fulgte med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elskede, som er en pcfrik av de større, lo godt av videoene.. Men jeg kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen.. Min lille snille data har aldri hengt seg opp på noen måte, og aldri mistet ett program selv om jeg har glemt å lagre det. Mens skoledataene kræsjer bare jeg ser på dem, og jeg må bruke de fem første timene løpende rundt til it-folkene for å få dem til å prøve å fikse det. -Og, etter å ha prøvd, og kræsja, halvparten av skolens datalab, så gir it-folkene opp, og datalæreren, som tidligere har nektet klassen å bruke egne dataer, gir opp, og etter jeg har åpnet programmene mine, innrømmer at han synes mac er mye bedre.

Det eneste bittelille problemet jeg har hatt, er at jeg må huske å eksportere filene mine over til word hvis de skal sendes, fordi de dumme pcène ikke klarer å lese annen programvare enn det de bruker selv. Min lille data klarer å lese alt som kommer dens vei..

Og, en annen ting. Mac har innsett hvor utrolig irriterende det kan være å måtte bruke to hender for å trykke på @ tasten. her skrives @ med en lillefinger, enkelt og greit, @@@@@@@ :)

Pc er dust :):):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... interessant tråd!

Jeg har nå en mac, en nydelig iBook, elsker den. Jeg har hatt pc. Vel, altså...:

Livet til Hilde med PC: Kræsj, grrrr, kræsj, grrrr, kræsj, kræsj, kræsj, grrrrr. Kaste ut av vinduet??? hmmmm... nei, har lyst, men jeg MÅ skrive ferdig en oppgave... hmmm, prøve igjen, KRÆSJ!!

Livet til Hilde med mac: :):):):D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet til Hilde med PC: Kræsj, grrrr, kræsj, grrrr, kræsj, kræsj, kræsj, grrrrr. Kaste ut av vinduet??? hmmmm... nei, har lyst, men jeg MÅ skrive ferdig en oppgave... hmmm, prøve igjen, KRÆSJ!

Det høres omtrent ut sånn som jeg hadde det med den gamle mac'en min :)

Jeg gikk over til pc fordi det ble lettere å sende filer til andre (noe jeg gjør ofte), og fordi det er større utvalg av programvare. Programvaren er også dyrere til mac. Tidligere var mac'en bedre på grafikk, men nå syns jeg det blir hipp som happ.

Har ennå ikke opplevd krasj eller virus på den tre år gamle pc'n som jeg har nå (og den bruker jeg mye hver dag).

Kommer til å skaffe meg en mac også, fordi jeg må ha muligheten til å teste ut hjemmesider og andre ting på begge plattformer. Men mac er jo så dyrt i forhold til pc. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikke hatt en eneste "bluescreen" eller noe annet alvorlig kræsj på maskinen min så lenge eg har kjørt XP. Vil tro kræsjene er rene "user_error"

Maskinene min er tilåmed overklokket en del og burde da være mer utsatt for problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowDog er inne på det, Det største problemet er den hardwaren som sitter framfor pcskjermen... :)

Brodern hadde Intel pc, å krasjet hele tiden... men jeg har nå konvertert ham til AMD, og han har ikke hatt 1 problem...

Eneste Mac erfaringen jeg har er fra sånn klynge med Macpcer til offentilg bruk, det er det værste jeg har opplevd av data...

Man må kanskje respektere de som bruker mac til design & bilde / videobehandling enda, selvom PC har gått forbi der også om man ser på hva man får for prisen...

Men til den vanlige brukeren så får man både mere ytelse grafikk programmer spill brukervennlighet ++ med en pc...

Noen mac-elskere som kan nevne noe mac ER bedre på en pc.?

For jeg (med min lille erfaring) ser ingeting en mac kan som ikke en pc kan like godt eller bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.. Skal ikke si jeg er flink med data, men dette er fremgangsmåten min for å få en skoledata til å kræsje: 1. maskin: Trykk på start, alle programmer. KRÆSJ!

2. maskin: Trykk på photoshop. KRÆSJ!

3. maskin: Våg å logge deg inn på messenger. KRÆSJ!

4. maskin: Trykk på på knappen, og dataen vil ikke starte. Gå videre til

5. maskin: Du klarer å få frem bildet du skal jobbe med, og føler deg positiv. KRÆSJ!

Du går ut og tar en røyk, mens it-folkene prøver å få frem bildet du jobbet med.

6. maskin: Prøv å legge inn bildet igjen siden hele filen er borte for alltid. KRÆSJ!

7. maskin: It-folkene overvåker deg slå på maskinen. KRÆSJ!

8. maskin: It-folkene prøver å bruke sitt brukernavn. KRÆSJ!

9. maskin: It-folkene gjør ett siste desperat forsøk, med masse kommandoer.

Tror du det virket?

It-folkene gir opp, (de er seks stykker, og ingen vet hva det er.) En tilbyr å låne bort sin private data.

Det er en mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It folkene som du snakker om må ha seriøst lite kunnskap eller så er det rett og slett noen som driver og ødelegger maskinene med vilje. Eg fikser selv pc'n til foreldrene, søsken og svogere og andre bekjente og alltid er det pc'n det er noe i veien med ifølge de men da eg har lånt maskinene deres i lengre tid har eg ikke opplevd noe som helst problemer.

De mac'ne eg har vært borti har alle vært noe skvip men så har det heller ikke vært nyere modeller heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowDog er inne på det, Det største problemet er den hardwaren som sitter framfor pcskjermen... :)

Brodern hadde Intel pc, å krasjet hele tiden... men jeg har nå konvertert ham til AMD, og han har ikke hatt 1 problem...

Eneste Mac erfaringen jeg har er fra sånn klynge med Macpcer til offentilg bruk, det er det værste jeg har opplevd av data...

Man må kanskje respektere de som bruker mac til design & bilde / videobehandling enda, selvom PC har gått forbi der også om man ser på hva man får for prisen...

Men til den vanlige brukeren så får man både mere ytelse grafikk programmer spill brukervennlighet ++ med en pc...

Noen mac-elskere som kan nevne noe mac ER bedre på en pc.?

For jeg (med min lille erfaring) ser ingeting en mac kan som ikke en pc kan like godt eller bedre...

Mac har alltid vært best på utseende, for oss litt overfladiske :) Siden de har henvendt seg mye til designere og bildebehandlere har de forstått at for sånne mennesker er designen veldig viktig.

Mac er bedre på bildebehandling og designprogrammer, selv om de er litt dyre så er de fantastisk mye bedre enn hva du får til pc.

Mac er bedre på brukervennlighet. Det er lettere å forstå hva du skal gjøre og hvorfor selv om du ikke er datanerd.

Pages er bedre enn word. Enklere oppsett, flere muligheter, flere fonter, lettere hvis du er nybegynner, bedre hvis du er god.

Mac (apple) har itunes.

Med en mac kan du eksportere alle filer så det passer til alle andre datatyper, og den tar imot alle filer fra andre typer. En pc godtar bare programmer den har selv.

Mac kan oppdateres mens den sover, på en pc må du sitte og vente på at den skal oppdatere.

På mac kan du sjekke hvilke sanger mannen bak deg på toget har på pc´en sin, hvis du kjeder deg.

På mac kan du trykke på en knapp og finne kontaktinformasjon til eier, hvis du har mistet dataen din og en ærlig sjel finner den. Du kan også stille den inn sånn at hvis en uærlig sjel finner den så trenger han ett passord etter en viss tid, og har han ikke det får han bare opp kontaktinformasjon og dataen kan ikke brukes.

På mac kan du trykke på en knapp og få opp alle sidene du har lagt ned.

Mac har en knapp for @@@@@

Sikkert mange flere ting, enkelt og greit fordi mac er best :)

#Kan heller spørre slik..

Finnes det et skolenettverk som faktisk funker.??

mac eller pc, de funker aldri..#

Da jeg gikk i alta var skolepc´ene mac, riktignok ganske nye, men gikk der ett år, og opplevde aldri at noen av dataene kræsja eller hang seg opp.

It-folkene på skolen min er ihvertfall ganske høyt utdannet, selv om de blir lett forvirret..

Har en bror som jobber i fast, det er ett slags datasted, og han har pc. Men han hjalp min kjære å kjøpe data til meg, og synes det sier litt at to pc-friker blir enige om at mac er det beste å kjøpe til mitt bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac har alltid vært best på utseende, for oss litt overfladiske :) Siden de har henvendt seg mye til designere og bildebehandlere har de forstått at for sånne mennesker er designen veldig viktig.

Mac er bedre på bildebehandling og designprogrammer, selv om de er litt dyre så er de fantastisk mye bedre enn hva du får til pc.

Mac er bedre på brukervennlighet. Det er lettere å forstå hva du skal gjøre og hvorfor selv om du ikke er datanerd.

Pages er bedre enn word. Enklere oppsett, flere muligheter, flere fonter, lettere hvis du er nybegynner, bedre hvis du er god.

Mac (apple) har itunes.

Med en mac kan du eksportere alle filer så det passer til alle andre datatyper, og den tar imot alle filer fra andre typer. En pc godtar bare programmer den har selv.

Mac kan oppdateres mens den sover, på en pc må du sitte og vente på at den skal oppdatere.

På mac kan du sjekke hvilke sanger mannen bak deg på toget har på pc´en sin, hvis du kjeder deg.

På mac kan du trykke på en knapp og finne kontaktinformasjon til eier, hvis du har mistet dataen din og en ærlig sjel finner den. Du kan også stille den inn sånn at hvis en uærlig sjel finner den så trenger han ett passord etter en viss tid, og har han ikke det får han bare opp kontaktinformasjon og dataen kan ikke brukes.

På mac kan du trykke på en knapp og få opp alle sidene du har lagt ned.

Mac har en knapp for @@@@@

Sikkert mange flere ting, enkelt og greit fordi mac er best :D

På en pc kan du ha det useende du vil, bare å velge det kabinettet som du liker best, mac sitter du der med det halvspiste eplet...

Jeg har sett på kurs hvor kurs holder hadde mac pc, samme program og muligheter på den som på min pc.. (bortsett fra at han sa wops et par ganger når han glemte at han satt på mac og programmet oppførte seg anderledes...) Pc har haugevis med programmer, synes ikke jeg savner noe allefall...

Brukervennlighet har igjen med den som sitter fremfor skjermen & hva man er vandt med, jeg takler ikke mac oppsettet, og sikkert omvendt til de som er vandt med mac...

Nå har word flere fungsjoner en jeg kan telle og uendelig med fonter så lenge man gidder og laste ned, samme med mac..

iTunes er det værst & dyreste som har hendt mp3/musikkverden (min mening, ja)...

Sjekke sangene til mannen bak deg på toget.? Høres nersten ulovlig ut, om man snakker bluetooth eller noe så kan man det samme på pc..?

Trykke på en knapp for å få kontaktinfo, bare synd jeg aldri hadde funnet den knappen... :S Mye enklere som jeg har det, en lappe under hvor det står kontaktinfo, selv bestemor på Hitra ser hvem som eier den da...

Passord har jeg hele tiden på bærbar, etter en stund er ikke sikkerhet nok, folk skal ikke inn på min pc, basta... :)

Hva skal man med alle sidene man har lagt ned.? kan uansett bare bruke en eller to samtidig...?

Jeg bruker aldri @, når jeg trenger @@@@ så trykker jeg bare på @.... :)

Det som er nevnt som mac er bedre på er ting jeg ikke trenger eller synes er overflødige, eller pc har samme eller bedre, etter hva man er vant med, for mac brukere så er de sikkert vandt med anderledes & da er det best for de igjen...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...