Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil bli med på tur?


Huldra

Recommended Posts

Hei alle sammen! Er det noen som vil bli med å gå en tur en dag? Forslag til sted er Estenstadmarka, men det finnes for all del andre steder å gå på også.. :)

Jeg foreslår over helgen, siden jeg er syk i dag, skal på jobb i morgen, og i konfirmasjon i helgen.. Hva med torsdag ettermiddag/kveld? Staser på fint vær, da.. Det er den 18. mai, forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at navnet på stedet sa meg noe :) Hvor er det? Hvordan er terrenget der? Må liksom vite om lille plutt må være hjemme med pappa eller om han kan være med... Må han være hjemme må jeg vite det i god tid. Og jeg kan vel strengt tatt ikke bli lenge, har eksamen dagen etter *grøss*

Får se, men jeg har lyst altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estenstadmarka ligger på en måte nedenfor Jonsvannet. Ved Dragvoll (NTNU)... Ovenfor Charlottenlund/Jakobsli.

Stien i seg selv er fin, men skogsstien er nok ikke helt egnet for barnevogn.

Ellers er jeg gjerne med på tur! I morgen kan ikke jeg heller, lørdag og søndag vil jeg helst ikke siden vi har besøk fra Oslo, mandag har jeg trening med Trondheim Hundeskole, onsdag er det 17. mai.. Torsdag kan høres greit ut, kommer an på hva jeg kommer opp i i skriftlig (har jeg eksamen dagen etterpå vil jeg ikke). Jeg får vente og se litt, og blir med om det passer seg sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør meg om hvor det er, jeg har bare vært der en gang. Hvis jeg ikke er helt på jordet, så tror jeg det er den skogen du ser fra der du bor, Caroline (tror jeg så deg en dag), du bor ved Vestlia, sant? Det går en vei over skibakken, og ovenfor der igjen, har jeg hørt at: "der er jo marka". Og jeg tror det er estenstadmarka det da er snakk om. Men min stedssans kan virkelig bedras, så jeg skal ikke garantere det. Der jeg har gått har det vært litt så som så med barnevognsti. Noen steder var kjempefine, andre var jo bare grusomme. Kommer vel an på hvor vi går, men får vi med oss en kjent person, så kan vi kanskje gå steder du kan ha med vognen?

Christine, er du kjent det? Det er forresten snakk om torsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn halvveis kjent i Enstenstad marka je, gått flere turer med klassen der...

Men torsdag kan jeg ikke, siden jeg øver til forestilling med teaterlaget.

Har så lyst til å være med, men veit ikke om jeg kan den dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig godt kjent i Estenstadmarka (har orientert og hatt utallige turer oppi der), men er usikker på om det egentlig er Estenstadmarka du snakker om, Borghild...

Estenstadmarka.

Ha ha! Det kan godt være jeg blander! Jeg gikk tur med Tone på mandag, og da gikk vi i det hun kaller for estenstadmarka. Ikke spør meg, jeg er bare en fremmed.. Skal se på kartet nå, selv om kart ikke pleier å si meg så mye, da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ganske sikker på at vi gjorde det, Tone! :)

Og i følge kartet tror jeg det er der hvor jeg mente det var, ovenfor blokkene/skiheisen osv, ved Vestlia. Men ikke ta det jeg sier for god fisk, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det Estenstadmarka da, hehe.

Det er fint å gå på skogsstien fra f.eks. Bekken. Da kan vi gå opp til Estenstaddammen og la hundene bade litt. Jeg er godt kjent oppi der, så det skal gå bra å finne fram. Dessuten ender man alltid opp enten ved Bekken, Jakobsliveien eller Estenstadhytta uansett hvor man går omtrent.

Her bor forresten jeg, men bildet stemmer ikke helt med omgivelsene lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, hehe... Det er jo rett oppi veien her jo ;) Har ikke vært der akkurat, men vi burde finne fram... Stor fordel om vi slipper å busse :rolleyes: Virker lovende.

Hehe.. så jeg hadde rett? Bor du i en av blokkene over Vestlia, eller? Synes jeg så deg med en barnevogn, og to sheltier.. Kan umulig være en dobbeltgjenger.. :D Blir kanskje langt for deg å gå opp dit med vogn, men det er i alle fall nærme, så kanskje det går en buss litt oppover, så slipper du masse bakker og styr.. Jeg trenger også å bli nærmere kjent med nærområdet mitt, tydeligvis.. Jeg bor jo på Nardo jeg også, og jobber på Vestlia, og det tar bare 15 min å gå dit, så det er strengt tatt ikke langt. Fikk høre på hundetreff at jeg var jo nærmeste nabo til Estenstadmarka, og da fikk jeg hakeslepp, da! ;):P Trodde det var i nærheten av Fossegrenda, jeg, så dum går det an å være. Men jeg har jo "nettopp" flytta hit da, så jeg synes vel jeg har en unnskyldning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var nok helt sikkert oss ja :D Hvor var det? Blir kanskje et stykke dit, men det går ikke busser dit uten at vi først må til Moholt eller via byen, så det blir tungvint... Satser på at sambo blir hjemme jeg.

Hvor er det du jobber hen? Blir så klart nysgjerrig når jeg får vite sånt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Vestlia, såklart.. :D (siden jeg vet hvor det er, liksom.. Er jo tydeligvis IKKE kjent her i byn).. Jeg så deg utenfor en av blokkene ved skibakken, gående ned mot grusbanen, med vogn og hunder. Jeg var sikkert på jobb, med en drøss unger.. <_< hehe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Vestlia, såklart.. :D (siden jeg vet hvor det er, liksom.. Er jo tydeligvis IKKE kjent her i byn).. Jeg så deg utenfor en av blokkene ved skibakken, gående ned mot grusbanen, med vogn og hunder. Jeg var sikkert på jobb, med en drøss unger.. <_< hehe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fremdeles gå tur.. kan jo plinge på noen av de andre. Har nr til Beathe og Tone.. Men er så dårlig kjent, så jeg vet ikke hvilken parkering du mener.. Er det den der du må gå forbi en fotbalbane og littboligfelt før du komme til skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...