Gå til innhold
Hundesonen.no

spiste kaktus :o

Kristina

Recommended Posts

;) LOL ;)

Merkelig hund du har! hehe.. Det må da ha gjort fryktelig vondt. Huffameg.. Kan umulig være bra for henne. Nei, ikke vet jeg. Du får vel ringe dyrlegen å høre, eller kanskje netvet.no (eller hva det heter igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! *lol* sorry at jeg ler.. men for et syn det må ha vært! Rare Lunah! ;)

Får håpe hun ikke stikker opp hele magen da, at det passerer magesekken og tarmene som normalt..

Ja, det er ikke så lange pigger :wink: bare sånne på noen mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg så er dem små¨værst...

Jeg tar på kaktusen og får mange inni den uten at jeg merker det, så etterhvert, kjennes det ut som en slags gift eller noe, men egentlig så er det fordi jeg presser dem lenger innover ...

De lange merker du og kan dra ut + at det ikke kommer inn en hel hau :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hei! Stakkars Lunah.... stakk sikkert forferdelig... Vicky hadde en periode hun spiste sminke, men aldri planter. Alle valpene ble tatt skikkelig hver gang de nærmet seg en ledning eller planter, så nå går de ikke på noe... det jeg ville bekymret meg mest for var om planta er giftig? Kanskje lurt å ringe dyrlegen å høre ;) det går sikkert bra ;) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Stakkars Lunah.... stakk sikkert forferdelig... Vicky hadde en periode hun spiste sminke, men aldri planter. Alle valpene ble tatt skikkelig hver gang de nærmet seg en ledning eller planter, så nå går de ikke på noe... det jeg ville bekymret meg mest for var om planta er giftig? Kanskje lurt å ringe dyrlegen å høre ;) det går sikkert bra ;) Lykke til!!

stakk sikkert ikke så forfærdelig siden hu spiste på den...?. virka som hu syns det var namnam hvertfall. Hu har prøvd å spise den engang før å, men da redda jeg den stakkars kaktusen i tide... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde i alle fall holde øye med hunden om den har spist noen planter. Min hund spiste på en grønn plante for 1 år siden. Han ble skikkelig syk pga at stort sett alle grønne inneplanter er giftige. Ikke noe medisiner som hjelper. Står kun på immunforsvaret til hunden. Hunden min klarte ikke å holde på urinen sin så det gikk så langt at vi måtte bruke bleie på han. Gikk også utover nyrene hans. Så var til regelmessig kontroll for å se om nyrene taklet det. noe som de heldigvis gjorde;) men tok over 1 mnd før han var frisk igjen. Ikke noe gøy.. var redd for at jeg kunne miste han.. noe som dyrlegen advarte meg om... men gikk heldigvis bra;))

så derfor alle hundeeiere;) Pass godt på hunden deres.. og hold de unna plantene.. min hund har ikke for vane å spise på de.. men han kjedet seg tydeligvis..

Symtomene han viste.. var at han krummet ryggen når han skulle tisse.. han løftet ikke opp beinet.. men satt mere.. så ut som om han heller skulle gjøre stort.. når han bare skulle tisse.. han hadde tydelige plager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...