Gå til innhold
Hundesonen.no

spiste kaktus :o

Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Fant lunah på gulvet nå, med en halvspist kaktus. Den har sånne bittesmå brune pigger.

Er det farlig at hu har spist den? Rart det ikke stakk i munnen hennes :?

Hu har hvertfall spist opp halve kaktusen. :-o

Skrevet

;) LOL ;)

Merkelig hund du har! hehe.. Det må da ha gjort fryktelig vondt. Huffameg.. Kan umulig være bra for henne. Nei, ikke vet jeg. Du får vel ringe dyrlegen å høre, eller kanskje netvet.no (eller hva det heter igjen).

Skrevet

Haha! *lol* sorry at jeg ler.. men for et syn det må ha vært! Rare Lunah! ;)

Får håpe hun ikke stikker opp hele magen da, at det passerer magesekken og tarmene som normalt..

Skrevet
Haha! *lol* sorry at jeg ler.. men for et syn det må ha vært! Rare Lunah! ;)

Får håpe hun ikke stikker opp hele magen da, at det passerer magesekken og tarmene som normalt..

Ja, det er ikke så lange pigger :wink: bare sånne på noen mm...

Skrevet

På meg så er dem små¨værst...

Jeg tar på kaktusen og får mange inni den uten at jeg merker det, så etterhvert, kjennes det ut som en slags gift eller noe, men egentlig så er det fordi jeg presser dem lenger innover ...

De lange merker du og kan dra ut + at det ikke kommer inn en hel hau :-o

Guest Vicky
Skrevet

Hei! Stakkars Lunah.... stakk sikkert forferdelig... Vicky hadde en periode hun spiste sminke, men aldri planter. Alle valpene ble tatt skikkelig hver gang de nærmet seg en ledning eller planter, så nå går de ikke på noe... det jeg ville bekymret meg mest for var om planta er giftig? Kanskje lurt å ringe dyrlegen å høre ;) det går sikkert bra ;) Lykke til!!

Skrevet
Hei! Stakkars Lunah.... stakk sikkert forferdelig... Vicky hadde en periode hun spiste sminke, men aldri planter. Alle valpene ble tatt skikkelig hver gang de nærmet seg en ledning eller planter, så nå går de ikke på noe... det jeg ville bekymret meg mest for var om planta er giftig? Kanskje lurt å ringe dyrlegen å høre ;) det går sikkert bra ;) Lykke til!!

stakk sikkert ikke så forfærdelig siden hu spiste på den...?. virka som hu syns det var namnam hvertfall. Hu har prøvd å spise den engang før å, men da redda jeg den stakkars kaktusen i tide... ;)

Skrevet
Er det bare min hund som er skikkelig opdraget og aldrig har rørt noen av vores saker?? :wink::wink:

ikke når han var valp engang?

Men nå tar ikke jeg bikkja mi heller da, når hu gjør noe gæli :wink:

Skrevet

Man burde i alle fall holde øye med hunden om den har spist noen planter. Min hund spiste på en grønn plante for 1 år siden. Han ble skikkelig syk pga at stort sett alle grønne inneplanter er giftige. Ikke noe medisiner som hjelper. Står kun på immunforsvaret til hunden. Hunden min klarte ikke å holde på urinen sin så det gikk så langt at vi måtte bruke bleie på han. Gikk også utover nyrene hans. Så var til regelmessig kontroll for å se om nyrene taklet det. noe som de heldigvis gjorde;) men tok over 1 mnd før han var frisk igjen. Ikke noe gøy.. var redd for at jeg kunne miste han.. noe som dyrlegen advarte meg om... men gikk heldigvis bra;))

så derfor alle hundeeiere;) Pass godt på hunden deres.. og hold de unna plantene.. min hund har ikke for vane å spise på de.. men han kjedet seg tydeligvis..

Symtomene han viste.. var at han krummet ryggen når han skulle tisse.. han løftet ikke opp beinet.. men satt mere.. så ut som om han heller skulle gjøre stort.. når han bare skulle tisse.. han hadde tydelige plager..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...