Gå til innhold
Hundesonen.no

Flyball


Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Men du kan bestille hindre og den flyball-boksen (bare kaller det for noe) fra en eller annen amerikansk hunde-nettbutikk.

Hvis du er interessert i det kan jeg jo prøve å finne linken igjen?

Skrevet

nei det var helst hvis det fantes noe trenings "lag" som vi kunne vært med på for jeg synes at det ser så gøy ut :) Men ellers takk!

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Men du kan bestille hindre og den flyball-boksen (bare kaller det for noe) fra en eller annen amerikansk hunde-nettbutikk.

Hvis du er interessert i det kan jeg jo prøve å finne linken igjen?

Jeg har sett litt på denne sporten i det siste,så kan du prøve finne linken? :unsure::)

Skrevet

satt selv å lette etter flyball i norge for noen uker siden, fant også sider hvor de solgte utstyr i usa etc.

Er dumt det ikke finnes slikt i norge, tror wheaten kunne passet til dette... (finnes hvertfall ikke så vidt jeg vet :) )

Skrevet

Jeg har også sett på denne sporten. Virker som en perfekt sport for border collie :rolleyes: Jeg har ikke funnt noen som har drevet med dette i Norge. Håper det kommer en gang her til også :)

Skrevet

http://www.jjdog.com/Merchant2/merchant.mv...ode=1CATFLYBALL

Der fant jeg den :D Kanskje litt dyrt da? :)

Jeg har sett litt på denne sporten i det siste,så kan du prøve finne linken? :unsure::(

Edit: Her er en link til videoer av flyball-hunder: http://www.flyballdogs.com/photos/videos.html

Edit2: En link til hvor du kan kjøpe ting til flyball:

http://members.aol.com/moderndogs/ -> Flyball equipment

Ser ut som om den øverste linken hadde de billigste.

Skrevet

Jeg har sett dette på TV, og må si at jeg syntes det ser svært stressende ut for hundene.. Har også hørt at i USA og England syntes folk det er forferdelig å få flyball ringen ved siden av deres egen ring, fordi hundene bråker sånn..Enda mer enn i agility :)

Skrevet

Jeg har sett dette på TV, og må si at jeg syntes det ser svært stressende ut for hundene.. Har også hørt at i USA og England syntes folk det er forferdelig å få flyball ringen ved siden av deres egen ring, fordi hundene bråker sånn..Enda mer enn i agility :D

Jeg satt og så på flyball på crufts, og har samme oppfatning - FY FLATE for et stress og lydnivå det var på bikkjene! Kul sport, og sikkert morsom å trene i, men jeg vil ikke trene noe som er så stressene. Hvertfall ikke med tervtotten :)

Skrevet

Har jeg skjønt riktig nå: hunden skal løpe og hoppe over hindre, hente en ball og så løpe samme løype tilbake???

That is correct! :icon_redface: Ingen vanskelig greie å lære seg ;) Hindrene skal også være 10 cm. under den laveste hundens mankehøyde(etter hva jeg skjønte på animal planet).

Har lyst til å trene flyball selv, men kun for moro skyl. Tenkte at jeg kunne bygge en sånn boks, men kommer ikke helt på hvordan jeg skal bygge den.. Hvordan jeg skal få til det at ballen spretter ut, noen tips?

Skrevet

Hunden skal vel sprette ballen ut selv, bør ikke være så vanskelig å lage noe slikt. Kan jo på en måte lage noe som ligner en teskje, tar du på tuppen av teskjeen spretter jo selve hodet til skjeen opp, og hvis det da hadde vært en ball der da hadde den nok også sprettet opp slik at hunden kunne fått tatt den.

Altså du lager ikke en skje, men noe lignende i en forstørret utgave(?) (må jo være boks rundt og slikt også da.

Men jeg har ikke peiling jeg :wub:

That is correct! :icon_redface: Ingen vanskelig greie å lære seg ;) Hindrene skal også være 10 cm. under den laveste hundens mankehøyde(etter hva jeg skjønte på animal planet).

Har lyst til å trene flyball selv, men kun for moro skyl. Tenkte at jeg kunne bygge en sånn boks, men kommer ikke helt på hvordan jeg skal bygge den.. Hvordan jeg skal få til det at ballen spretter ut, noen tips?

Skrevet

Hunden skal vel sprette ballen ut selv, bør ikke være så vanskelig å lage noe slikt. Kan jo på en måte lage noe som ligner en teskje, tar du på tuppen av teskjeen spretter jo selve hodet til skjeen opp, og hvis det da hadde vært en ball der da hadde den nok også sprettet opp slik at hunden kunne fått tatt den.

Altså du lager ikke en skje, men noe lignende i en forstørret utgave(?) (må jo være boks rundt og slikt også da.

Men jeg har ikke peiling jeg :icon_redface:

Ja.. det finnes jo en variant som ser slik ut:

sport_flyball_1.jpg

Den hadde sikkert vært enklere å lage.. ;) Bare en litt enklere variant :wub:

Skrevet

That is correct! :icon_redface: Ingen vanskelig greie å lære seg ;) Hindrene skal også være 10 cm. under den laveste hundens mankehøyde(etter hva jeg skjønte på animal planet)

hehehehehehehehehe da hadde Pito sitt lag hatt hindere på 12 cm *lol*

Skrevet

hehehehehehehehehe da hadde Pito sitt lag hatt hindere på 12 cm *lol*

Hehehehehehehehehe ;) Da hadfde nok laget deres vunnet :icon_redface::wub:

Skrevet

så de skal trykke på noe for at ballen skal sprette ut, for så å ta tak i den? Syns det så ut som (på videoene på den linken), at hunden bare hentet den...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...