Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjalusi?


ampall

Recommended Posts

Nå har jeg helt vondt i magen her...

Cindy, tispa vår på 1 år reagerte ikke som jeg hadde trodd..

Hun som ellers er verdens gladeste hund har blitt kjempe deppa... Fikk valpen hjem igår kveld, og det var logring med halen og snusing, men så gikk hun og la seg og har ikke vært seg selv siden. Jeg har kost mer med henne enn med valpen, for å unngå det der, men det hjelper ikke så langt.

Hun har kjempe triste øyne.. :unsure:

Har lest litt om det, men de fleste hundene reagerer med å bli litt hissige og bjeffer litt på den nye i huset, men her er det ikke en lyd.. Diva er veeeldig liten, så kanskje hun ikke helt forstår at det faktisk er en hund?? Eller er det nettopp det hun forstår og ikke liker det i det hele tatt?

Håper det forandrer seg snart, for dette er jo bare trist... :)

Noen som har opplevd det samme? Hun tisset inne i dag tidlig også, og det har hun ikke gjort på mange måneder.. Jeg bare tørket det opp uten å si noe særlig... Stakkars liten..

Dette er jammen verre enn når jeg fikk barn nr 2 det her!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok til å merke stor forskjell de nærmeste dagene vil jeg tro. Fikk nylig en valp som ble satt sammen med hannhunden min som er 10 år og det tok 2 uker før han godtok valpen fullstendig. De leker forresten sammen i dette øyeblikk :) Det går seg nok til skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er likedan med hunder som med barn, men da jeg fikk barn nr to (da nr en var fire år) var jeg nøye med å forandre på så lite som mulig. Vi prøvde å holde på de vanlige rutinene. På den måten sender man liksom et signal om at den eldste er akkurat like viktig som før, og skal få akkurat like mye tid og oppmerksomhet som før.

Nå er det jo mulig at jeg sitter her og gir hunder menneskelige følelser og reaksjoner, men det er liksom noe med å fortsette som før, så ikke alt blir annerledes plutselig, det blir jo valpens skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi for nesten 2 uker siden hentet Louie ble Ben helt annerledes.

Først var det jo snusing,men så gikk han unna og bare gikk da Louie kom etter å ville kose eller leke. Jeg fikk også dårligre kontakt med han når Louie var i nærheten.Selvom jeg koste mer og lekte med med Ben,Louie hang jo på uansett hva vi gjorde.

Men etter nesten en uke ble Ben seg selv igjen,og nå leker de og koser seg sammen.

Ben knurrer hvis Louie tar maten eller beinet hans, men ser ikke på det som noe farlig.Han må jo si fra stakker han også.

Mitt tips er å se ann med tiden hvordan det går,er ikke mer å gjøre. Har ikke vært hundeeier av to stykker samtidig selv...

Lykke til:)

Hilsen Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...