Gå til innhold
Hundesonen.no

Euroshopper fôr


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Rimi har et eget fôr..Euroshopper..

Noen syns punkter på fôret, og erfaringer?

Som sagt så er Chow'en til veninna mi DÅRLIG i magen, og på sist tur besjet han ca. 20 ganger :(

I dag passet vi han, og da gikk vi inn for å se på fôret..Det var Euro shopper... :S

Huff og huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd foret, å jeg har heller ikke sett på innholdsfortegnelsen. Men min oppfatning er at euroshopper er et drittfor, ikke bare hundeforet men mat fra euroshopper generelt. Jeg holder meg langt unna euroshopper produkter uansett. Jeg har spist et par matvarer fra euroshopper, og det kommer jeg ikke til å gjøre igjen for å si det slik. Noe så fælt. både når det skulle inn og når det skulle ut ;) . Jeg holder meg langt unna alt som har med euroshopper å gjøre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe i det, men jeg føler meg trygg på at foret vi kjøper i dyrebutikken er bra, jeg. Det koster ca kr 500,- for en 15 kilos sekk. (Eukanuba) Den har vi i fem- seks måneder, tenker jeg. 100 kroner måneden er vel ikke så mye å spandere på bikkjemat, eller... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, nemmelig..Ser på det som et DRITT fôr jeg også.... :(

Skal varsle de, og anbefale de et annet fôr...Ikke så billig som Euroshopper da...Men må få de til å innse at en hund koster faktisk penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe i det, men jeg føler meg trygg på at foret vi kjøper i dyrebutikken er bra, jeg. Det koster ca kr 500,- for en 15 kilos sekk. (Eukanuba) Den har vi i fem- seks måneder, tenker jeg. 100 kroner måneden er vel ikke så mye å spandere på bikkjemat, eller... ;)

Litt O.T men jeg må bare spørre. Hvordan i all verden klarer du å ha en eukanubasekk så lenge? Da Buster gikk på eukanuba så hadde vi en sekk i knapt en mnd (å enda gikk han ned i vekt men det er en annen sak :P ) . Nå er jo ikke tolleren så veldig stor da men alikevel. 5-6 måneder var lenge syns jeg. Men det er jo superøkonomisk hvertfall. Eller forer du med noe rått kjøtt og bein ved siden av?

Ja, nemmelig..Ser på det som et DRITT fôr jeg også.... :(

Skal varsle de, og anbefale de et annet fôr...Ikke så billig som Euroshopper da...Men må få de til å innse at en hund koster faktisk penger.

Hva koster Euroshopper da? Det er garantert mange for som er både billigere (hvertfall i lengden) å myye bedre enn euroshopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt O.T men jeg må bare spørre. Hvordan i all verden klarer du å ha en eukanubasekk så lenge? Da Buster gikk på eukanuba så hadde vi en sekk i knapt en mnd (å enda gikk han ned i vekt men det er en annen sak :P ) . Nå er jo ikke tolleren så veldig stor da men alikevel. 5-6 måneder var lenge syns jeg. Men det er jo superøkonomisk hvertfall. Eller forer du med noe rått kjøtt og bein ved siden av?

Hva koster Euroshopper da? Det er garantert mange for som er både billigere (hvertfall i lengden) å myye bedre enn euroshopper.

Det lurer igrunnen jeg på og, men vi kjøpte en sekk 31 01 06 (husker datoen for det var da Fibi ble HD røntget!) Vi hadde igjen et par kilo av det gamle foret som vi blandet i til å begynne med for å myke opp overgangen til nytt for. Begynte på ny sekk i forrige uke. (Den første sekken delte jeg med Ane og Solo, nå har de fått en hel :P ). Det vil jo si at vi har brukt 3 måneder på en halv sekk, sånn ca.

Hun får veldig skjelden griseøre eller muskler eller sånt. Ble veldig sjuk her etter en oksepenis :( i vinter, så jeg har vært forsiktig etter det. Hun får aldri bein.

Bruker Frolic (det har jeg alltid stående en pose av), pølse, fiskekaker etc. som godbiter når vi trener. Trener ikke så vanvittig mye at jeg må gå ned på formengde sånn i det daglige. Hun får sin tilmålte posjon tørrfor til middag (et snaut målebeger) + en kong med tørrfor (tettet med leverpostei) etter morgentur, sånn nesten hver dag. Bikkja er ikke noe for tynn, vi jobber heller med å holde vekta nede ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT ennå: har ikke tenkt over hvor lenge jeg har hatt eukanuba sekken... 20 kg, 530kr begynte på den for ca en måned sida og er ca 15 kg igjen:o donny får like mye mat hver dag... og legger ENDELIG på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo kanskje med vitenskaplig belegg :( si at eukanuba er en økonomisk erstatning for "billig drittfor", så er vi tilbaket på tråden også! En toller og BC er vel omtrent av samme størrelse og holder sånn ca samme aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo kanskje med vitenskaplig belegg :P si at eukanuba er en økonomisk erstatning for "billig drittfor", så er vi tilbaket på tråden også! En toller og BC er vel omtrent av samme størrelse og holder sånn ca samme aktivitetsnivå.

Nja jeg vet ikke helt om jeg er med på det vitenskapelige belegget siden akkurat det foret var uøkonomisk til min hund :( . Jeg kan forsåvidt gå med på at statistisk sett ( ;) ) så er det økonomisk til 2 av 3 hunder . Men at eukanuba er bedre enn euroshopper er jeg ikke det minste i tvil om. Hmm tror jeg må ta meg en tur på rimien å sjekke innholdsfortegnelse og slikt på det foret for å få litt mer grunnlag for å uttale meg. Men jeg ville ikke gitt euroshopper verken til folk eller fe, venn eller fiende. Men kan være litt greit å kjenne litt mer til det før jeg slakter det helt :P .

Men jeg skjønner fortsatt ikke at du klarer å ha en sekk i 5-6 mnd hehe. Blir økonomisk med toller i hus altså, praktisk det da han vi har fra før av spiser som et uvær.

Edit: Men for å være seriøs. Hvis de vil fortsette på butikkfor så ville jeg anbefalt friskies da det er det butikkforet som jeg syns har mest troverdig produsent. Jeg har og sett hunder som fungerer ganske bra på det, blant annet kullbroren til Buster. Ellers kan du jo anbefale troll, som er veldig billig, men der er det mye hvete i men jeg har bare gode erfaringer med det. Det selges hos privatforhandlere. Å så syns jeg å huske at det vanlige voksenforet til specific ikke var så fryktelig dyrt ( hadde det ikke vært for mye røyting så hadde vi brukt det enda). Det er egentlig et hav av fortyper å velge mellom som er bedre enn euroshopper, og som ikke trenger å være dyrere. Litt vanskelig å si siden jeg ikke vet pris. Det er ikke noen andre som vet sånn ca hva det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nemmelig..Ser på det som et DRITT fôr jeg også.... :(

Skal varsle de, og anbefale de et annet fôr...Ikke så billig som Euroshopper da...Men må få de til å innse at en hund koster faktisk penger.

Hva med å la de prøve et annet butikkfôr? Pedigree brukte vi før, og det funka greit det :P Bortsett fra at det måtte lures inn i dyret, men så er jo han ganske kresen av seg :P;)

Styrer unna slike ting som Euroshopper jeg og.. First Price har sikkert et hundefôr de og, men jeg hadde nok ikke prøvd det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chow Chow har lett for å bli følsome overfor for, så all matbutikk for er fy fy.

Det skal ikke mye til før de blir dårlige i magen.

Så vil anbefalt skikkelig tørrfor eller Våtfor.

Våtfor er som regel billig også, pluss de tåler det så utrolig mye bedre.

Men Ida: 5-6 mnd? :) Jeg har en Chow på 18 kg og når jeg kjøpte en sekk med 15 kg for så har jeg den toppen 1 1/2 mnd, og Chows er nå ikke akkurat den mest aktive rasen.

Og han ble ikke feit heller, tvert i mot, han var for tynn..

Hvordan klarer dere å holde maten så lenge? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten merke da at butikk for er noe dritt... Men tanke på lukt og innhold... De er mye tørrere enn vanlig for bra eks dyrebutikk. Jeg hadde alldrig satt Gizmo på det for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min søster foret hundene på euroshopper,syns det så og luktet ganske vondt ut jeg..hundene røytet noe enormt og gikk på do hele tida..etter hun byttet til olivers' som jeg bruker,er dte helt andre hunder altså,og hun e rkjempefornøyd,nå som hun så at billig butikk for er veldig mye dårligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ida: 5-6 mnd? :icon_redface: Jeg har en Chow på 18 kg og når jeg kjøpte en sekk med 15 kg for så har jeg den toppen 1 1/2 mnd, og Chows er nå ikke akkurat den mest aktive rasen.

Og han ble ikke feit heller, tvert i mot, han var for tynn..

Hvordan klarer dere å holde maten så lenge? ;)

Jeg veit ikke helt, jeg gitt. Men nå har jeg åpnet ny sekk for ca en uke siden og skal se hvor lenge den varer! Jeg kan da ikke ta så aldeles feil. Foreløpig syns det ikke at jeg har tatt noe av sekken.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimi har et eget fôr..Euroshopper..

Noen syns punkter på fôret, og erfaringer?

Som sagt så er Chow'en til veninna mi DÅRLIG i magen, og på sist tur besjet han ca. 20 ganger ohmy.gif

I dag passet vi han, og da gikk vi inn for å se på fôret..Det var Euro shopper... :S

Huff og huff....

Når du snakker med dem, prøv å fremhev at et skikkelig tørrfor er laget av gode råvarer, slik at hunden ikke trenger så mye av det bra foret som av det dårligere, for å få sine behov dekket. Det gjør at bra for ofte ikke er så mye dyrere enn det som er dårligere, fordi hunden altså trenger mindre for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...