Gå til innhold
Hundesonen.no

Smilies i et innlegg


Recommended Posts

Refererer til oppfordringen om å lese reglene, og det gjorde jeg (selv om jeg har lest de opptil flere ganger)

Er det slik å forstå at man kun kan bruke 5 smilies i ett innlegg?

Tidligere sto det at max 20 var tillatt... Jeg vet blandt annet at om man setter inn mer enn 20 smilyer (om man har qoutet så teller jo disse også) så får man beskjed om at man må redusere antall smilyer..

Kanskje er det nettopp av hensyn til qouting at dere har satt maks 20 smilyer her?

Det virker jo forsovidt nokså logisk...

§1.3

Tegnsetting, bruk av store bokstaver og språk skal være innenfor rimelighetens grenser. Mer enn 2 utropstegn, spørsmålstegn etc. etter hverandre, mer enn 5 smilefjes (smilies) i et innlegg, bruk av mye store bokstaver uten grunn, samt bruk av SMS-språk og utstrakt bruk av forkortelser fører til at posten slettes umiddelbart.

Jeg vet i alle fall om en som har brutt denne regelen :), prøver å sørge for å ikke bli misforstått og da kommer det gjerne ett par smiles... Om det så er at maks antall er 5 så tar jeg meg i nakken og sier *skjerpe seg* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du ike beskjed om at tråden ikke kan potet på grunn av for mange silies da? det gjør jeg..:( veldig lett å overstige den regelen der, serlig med laange innlegg...øke litt kanskje? treger ikke mer enn 7-10, men 5 er i minste laget..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med hundesonen: aktive moderatorer som deltar i foraet og stopper innegg som tar av.

Hva får meg oppgitt over hundesonen: sånne politiregler som dette...

går det ikke an å være litt mer smidig enn som så da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med hundesonen: aktive moderatorer som deltar i foraet og stopper innegg som tar av.

Hva får meg oppgitt over hundesonen: sånne politiregler som dette...

går det ikke an å være litt mer smidig enn som så da?

Akkurat denne regelen syns jeg er grei, selv om den egentlig burde være unødvendig. Det er noen her på sonen som har en tendens til å overdrive smileyser i et innlegg, selv et vanlig innlegg som egentlig ikke hadde trengt noen smileyer. Det er jo unødvendig å skrive et innlegg på kanskje 5 linjer hvor 4 av de har smiley bak seg, å attpå til så har jeg sett eksempler med på dette å da var det akkurat samme smiley bak nesten hver linje. Helt unødvendig å utrolig irriterende. Så hadde det ikke vært for at enkelte overdriver så med smileysene så hadde jeg vært 100% enig med deg, nå er jeg bare 80% enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Overdreven bruk av smileys er ikke bra, da det blir et noe useriøst preg.

Innlegget blir også veldig vanskelig å lese/oppfatte rett, da all grafikken vil forstyrre.

Videre, er det også noe som heter båndbredde.

Greit nok, vi har alle bredbånd nå, men det er ingen unnskyldning for å bruke mest mulig båndbredde.

Jo flere smileys, jo mer html må lastes ned.

Det vil også være flere jpg/gif eller hva enn format den aktuelle smileyen er i, som da må lastes ned til sluttbrukeren.

Det har kanskje ikke om så mange sekunder å si, men det er jo egentlig ikke nødvendig med så mange smileys og derfor mener jeg at regelen er fin.

Jeg har selv "brutt" regelen, ved å sitere en med smileys og sådan fått meldingen at jeg har hatt for mange smileys.

Da bare huker jeg av "Aktiver smilies" nedenfor tekstboksen.

Ps. Selv om du kan huke den av, så betyr ikke det at vi tillater at dere skriver veldig mye smileys. Det vil jo fremdeles ødelegge innlegget/tråden, om man overdriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhundjenta:

Om jeg skriver mer enn 5 så får jeg ingen beskjed, har ikke fått det hittil i alle fall ;)

Men... kanskje jeg har greid å snike meg under hver gang ;)

Derimot om det blir mer enn 20 (pga qouting, så får jeg beskjed)

:):P:rolleyes::( <--- her overstiger jeg 5 uten å qoute med vilje for å vise :P

*Bare ta bort de 4 på rad her altså, måtte bare "vise" som sagt... *

Olavxxx:

Den er grei, det skjønner jeg forsovidt også :P

5 er grensen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 er grensen altså?

Det dere leser i retningslinjer er til enhver tid "dagens regel".

Husk: Det er ikke alt man kan sette tall på, det er jo tross alt derfor man må ha menneskelige moderatorer og ikke bare et script som leter etter "slemme brukere".

Et innlegg som: "hei :):P;):P :P", anser ikke jeg i de fleste tilfeller som et bra innlegg, selv om den ikke overgår smiley regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere leser i retningslinjer er til enhver tid "dagens regel".

Husk: Det er ikke alt man kan sette tall på, det er jo tross alt derfor man må ha menneskelige moderatorer og ikke bare et script som leter etter "slemme brukere".

Et innlegg som: "hei :):D:):(:D", anser ikke jeg i de fleste tilfeller som et bra innlegg, selv om den ikke overgår smiley regelen.

Den er grei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...