Gå til innhold
Hundesonen.no

HE HE He Yorkweiler


dorab01

Recommended Posts

Tispen min har endelig fått løpetid og jeg gikk tur med henne her om dagen. Jeg slapp henne løs og lekte lit ball med henne. Så kom det en rotweiler gutt og jeg tok henne i bånd. Etter at rotweileren var gått og vi begynnte glad og fornøyd på hjemveien tenkte jeg lit hvordan avkommen deres hadde sett ut om de hadde fått valper (ja jeg vet jeg har fritidsproblemer men hadde liksom ikke bedre ting å tenke på). Jeg hadde kalt det det fansi navnet Yorkweiler :)

Men så tenkte jeg er det egentlig mulig? Hvis det er en rottweiler tispe og en yorkshire gutt?? Går det an? Jeg mener bitte små raser som parrer seg med store? Er det noen som har noen bilder av slike bladinger??

Det hadde jo vert lit morsomt å se... ;)

Ps. Dette her er ment som en morsom tråd og lit tidsfordriv. Jeg mener selvfølgelig IKKE at jeg vil ha en yorkweiler :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden passet svigermor hunden vårs mens vi var i utlandet i noen måneder. Hun ble da tyvparret en en bitteliten cocker spaniel. Vår hund var en stor korthåret vorsteh, så det er mulig med liten han/stor tispe. Skjønner ikke helt hvordan de fikk det til :) Men valpene var i allefall nydelige. De var alle svart og så ut som en mini korthåret vorsteh med litt lange ører. Må også legge til at alle 7 valpene kom til kjempefine familier som jeg holdt kontakten med i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig for to slike raser og parre seg:)

Jeg så for en stund tilbake blanding av dachs og rottweiler til salgs. Var ikke bilde da.. :rolleyes:

Jeg ringte vetrinæren da tispa mi fikk løpetid og spurte hva som kunne skje hvis shih tzuen og hun parret seg, shih tzu er jo ikke halvparten så stor. Hun sa at utseendemessig ville det gå bra, stort sett tar de størrelsen til moren.

Kunne jo vært artig med en shih tzu på 40 kilo.. :) NOT..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen vår hadde en SVÆR malamute tispe her for noen år siden.

Den parra seg med den andre naboen sin Bichon Frisè(<-riktig skrevet?)

Valpene ble utrolig pene faktisk. Har desverre ingen bilder på dataen, har bilder av dem på sånn ""papirbilder"" eller hva man kan kalle det :)

Tisper som er mye større enn hannhunden ligger mest sannsynlig under parringen, ser ikke for meg et særlig stort problem der jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har møtt en dachsweiler jeg hehe..moren var rottweiler og faren dachs..hunden var kjempesøt da,hadde rottis farger,var ikke så lang i kroppen som en dachs,hakket større og kraftigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uff? Hvorfor det? Går godt an det, er bare å ta sæd fra hannhunden (chihuahuaen) og sette det inn i tispe (ulvehunden). Hadde sikkert ikke blitt så flott, men hadde vært artig å se..

Tenkte mest på at Tispa var chihuahua... Også er jeg egentlig ikke for parring "bare for å se". Helt greit hvis man leter etter to raser som passer (Sånn som søte vofsen din :wub: ), men ikke bare for morro skyld. Dessuten hadde det nok blitt rare hunder :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff? Hvorfor det? Går godt an det, er bare å ta sæd fra hannhunden (chihuahuaen) og sette det inn i tispe (ulvehunden). Hadde sikkert ikke blitt så flott, men hadde vært artig å se..

Åja det må jeg si, veldig artig å parre to så forskjellige raser, får å se hvor artig det hadde blitt ja...

JULIE: Lyst å låne oss Mona så vi kan parre henne med en chihuahua hann så vi kan ha det artig å se på bilder :rolleyes: Så korttenkt kan faktisk folk være :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg virkelig at folk missforstår meg her. Jeg mener da selvsagt ikke at man skal parre raser bare for å se! Eneste jeg sa, var at det hadde vært artig å se, eller rent hypotetisk ment, men sa derimot ikke at jeg ville at noen skulle parre dem!

Ellers så er jeg ganske enig med det Denise sa :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg virkelig at folk missforstår meg her. Jeg mener da selvsagt ikke at man skal parre raser bare for å se! Eneste jeg sa, var at det hadde vært artig å se, eller rent hypotetisk ment, men sa derimot ikke at jeg ville at noen skulle parre dem!

Ellers så er jeg ganske enig med det Denise sa :lol:

Ja, jeg regnet egentlig ikke med at du mente at man skulle parre for å se... Syns det hørtes litt skummelt ut :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...