Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinærer i utkanten av Bergen


Vala

Recommended Posts

Hallå folkens! Er på en liten sparebluss her, og har blitt henvist til forskjellige "utkant" veterinær praksiser. Men er det noen av dere som har erfaring med noen av de stedene? Jeg er en hønemor uten like og ønsker å vite positivt/negative ting om forskjellige veterinærer.

EDIT skriveleifer påpekt på en finurlig måte :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Før i tiden gikk vi kun på Smådyrsklinikken, rett ved Puddefjordsbroen. Hun som driver klinikken, er fantastisk grei, og du kan få regninger og avbetalingsordning.

Nå for tiden går vi kun på Dyreklinikken Vest, for det er nærmere der vi bor, og hun som driver den, er spesialist på boxer. Veldig fine erfaringer derfra :icon_redface: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askøy Dyreklinikk har vi altid brukt og det er sjelden vi går andre steder, vi er veldig fornøyd med dem der.

Kjenner jeg Kine så vil nok hun annbefale Troll som også er her på askøy

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askøy Dyreklinikk har vi altid brukt og det er sjelden vi går andre steder, vi er veldig fornøyd med dem der.

Kjenner jeg Kine så vil nok hun annbefale Troll som også er her på askøy

:rolleyes:

Askøy har jeg hørt mye godt om. Sofus "kjenner" litt til dem selv, da det var her han ble sjekket og vaksinert før jeg fikk kjøpe ham.. Men han husker vel ikke så langt tilbake den gutten tenker jeg ;-)

Heisann!

Før i tiden gikk vi kun på Smådyrsklinikken, rett ved Puddefjordsbroen. Hun som driver klinikken, er fantastisk grei, og du kan få regninger og avbetalingsordning.

Nå for tiden går vi kun på Dyreklinikken Vest, for det er nærmere der vi bor, og hun som driver den, er spesialist på boxer. Veldig fine erfaringer derfra :icon_redface: Lykke til!

Ja, Sofus "hører" egentlig til Dyreklinikken Vest, men de har ikke det rimeligste prisene alltid. MEN, det er supre alle som jobber der ;-)

*Endret av Moderator grunnet dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare tatt santoz med til dyreklinikken vest en gang og eg syns det var ganske så dyrt i forhold til "behandling"

Kostet meg ikke så mye mer å få samme behandling med røngten og skikkelig skjekk av santoz hos dyreklinikken på stend og er etter det eg vet den eneste klinikken i bergen som er godkjent av Den norske veterinærforening.

Her er forresten en liste av dyreklinikker i bergen/vestlandet: http://www.dyreklinikk.no/index.php?fylke=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare tatt santoz med til dyreklinikken vest en gang og eg syns det var ganske så dyrt i forhold til "behandling"

Ja, du kan være inne på noe der... Det er iaf ganske så slunkent i lommeboken for tiden, men veterinærbesøker kommer man uansett ikke unna ;-)

Sjekker linken jeg, takker og bukker for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen plass som heter Aksøy og knarrvik. Men jeg vet om plasser som heter Askøy,Knarvik og Knarrevik :o Selv har jeg vært i knarvik og jeg syns det er gode vetrinærer der :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen plass som heter Aksøy og knarrvik. Men jeg vet om plasser som heter Askøy,Knarvik og Knarrevik :o Selv har jeg vært i knarvik og jeg syns det er gode vetrinærer der :o

Onde, onde menneske :icon_redface::o Hehe, snakker om skriveleifer... Men altså, den siste, Knar(bare en r altså)vik det er det på andre siden av Nordhordalandsbroen, eller er det Knarrevik???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt en del negativt om dyrlegene på knarvik! Min mor har en liten toy puddel som netopp fikk valper, den ble plutselig veldig dårlig (kramper, feber, oppkast, diare osv). Dyrlegen på knarvik ville bare se tilstanden ann, virket mest opptatt av lammingen som var i gang i distriktet. Heldigvis tok min mor hunden med til Myrbø dyreklinikk, der fikk hun beskjed om at hunden hadde dødd om hun hadde kommet en halv time senere. Hunden hadde nemlig fått melkekramper (vanlig hos kuer), dette skyldes kalsium mangel. Kan altså trygt anbefale Myrbø, dyrlegen der satt nemlig oppe hele natten for å ta seg av tispen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prisene på Dyreklinikken Vest er faktisk litt stive i forhold til andre. Men for oss som har boxer, føles det betryggende å vite at Box blir behandlet av en som er spesialist på akkurat den rasen :) Er det småting det gjelder, så går jeg heller til Smådyrsklinikken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt en del negativt om dyrlegene på knarvik! Min mor har en liten toy puddel som netopp fikk valper, den ble plutselig veldig dårlig (kramper, feber, oppkast, diare osv). Dyrlegen på knarvik ville bare se tilstanden ann, virket mest opptatt av lammingen som var i gang i distriktet. Heldigvis tok min mor hunden med til Myrbø dyreklinikk, der fikk hun beskjed om at hunden hadde dødd om hun hadde kommet en halv time senere. Hunden hadde nemlig fått melkekramper (vanlig hos kuer), dette skyldes kalsium mangel. Kan altså trygt anbefale Myrbø, dyrlegen der satt nemlig oppe hele natten for å ta seg av tispen.

Alle kan jo gjøre feil da, en dyrlege er bare menneskelig han også så slike ting KAN skje.

Men det er jo trist at det kunne endt veldig galt! Men å sette ut dårlig "reklame" pga en feil er litt synd, for alle kan feile......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg annbefaler selvsagt min veterinær på Troll Veterinærklinikk! de er flinke og har rimelige priser!:icon_redface:

Hehe, nå vet jeg jo ikke om det er flere enn en veterinær der, men en av dem iaf (hvis det er flere) var iaf rimelig satt på å ta Sofus selv før jeg fikk kjøpe ham ;-) Så det i seg selv er vel kanskje et argument for at vedkommende har iaf god dømmekraft i tillegg til veterinær evnene sine ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå vet jeg jo ikke om det er flere enn en veterinær der, men en av dem iaf (hvis det er flere) var iaf rimelig satt på å ta Sofus selv før jeg fikk kjøpe ham ;-) Så det i seg selv er vel kanskje et argument for at vedkommende har iaf god dømmekraft i tillegg til veterinær evnene sine ;-)

Hehe vi har to vætrinær kontor her på Askøy og begge er i kleppestø :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vi har to vætrinær kontor her på Askøy og begge er i kleppestø :icon_redface:

Oh my god! Det er ikke lett å være "byjente" i alt dette villnisset ;-) Ja, ja.. jeg får ta en telefon ut til Troll jeg, og se hva de har å fortelle meg vedr. forskjellige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god! Det er ikke lett å være "byjente" i alt dette villnisset ;-) Ja, ja.. jeg får ta en telefon ut til Troll jeg, og se hva de har å fortelle meg vedr. forskjellige priser.

http://www.askoy-dyreklinikk.no/

Her har du dyrelegene(de er tre stykker der no, har nettopp fått en ny der) vi bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.trollvet.no

Hvis du får time her ute hos en av dem så kan jeg personlig sørge for at du kjem rett:D:D

Hihi, snakker om service da ;-) Nå har jeg fått bestilt meg en time hos Troll, men jeg tenkte å huke tak i venninna mi som bor på Askøy. Jeg kjørte henne til Rema en dag, og da var det vitterlig troll det sto på veggen der. Så hun får meg nok frem til rett sted!

Men det trygger iaf meg i å kontakte dem når du går så god for dem, tusen takk Kine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, snakker om service da ;-) Nå har jeg fått bestilt meg en time hos Troll, men jeg tenkte å huke tak i venninna mi som bor på Askøy. Jeg kjørte henne til Rema en dag, og da var det vitterlig troll det sto på veggen der. Så hun får meg nok frem til rett sted!

Men det trygger iaf meg i å kontakte dem når du går så god for dem, tusen takk Kine!

Det stemmer Troll ligger over Rema butikken i Holmedalen(det tar ca ti min å gå ned der fra meg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...